Toon posts:

7800 512 in SLI

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet eenieder,

Toen ik een review las in het artikel over de nVidia 7800 met 512 MB aan geheugen aan boord begonnen er een aantal vragen op te borrelen.
In de review van Anandtech staan ook benchmarks van die kaart in SLI opstelling. Er staat echter ook dat deze monsterlijke kaart 2 PCIe sloten in beslag neemt.
Hoe kan hij dan ooit in SLI opstelling staan?
En nog een belangrijkere vraag. Het moederbord dat in de benchmarks te werk werd gesteld heeft 2 PCIe sloten met 16x datatransfer en 2 sloten met 1x datatransfer, als de kaart in SLI opstelling staat welke sloten neemt hij dan in beslag?

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-04 12:06
het eigen slot, en het ernaast gelegen pci-e 1x slot
kijk de volgende keer ook ff naar de plaatjes

[ Voor 32% gewijzigd door Murcielago op 17-11-2005 09:38 ]

PSN: djmurcielago

• Sir_G-nius
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-05 06:15

Sir_G-nius

- - -

Als je goed kijk naar het moederbord dat ze gebruiken:
Asus A8N32-SLI Deluxe
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com//999/images/products/744/744_l.jpg

Zie je dat er plek genoeg voor is. (De kaarten gaan in de blauwe en in de zwarte PCI-e slot).

Edit:
Linkje naar de moederbord spec's:
Asus A8N32-SLI Deluxe

[ Voor 25% gewijzigd door Sir_G-nius op 17-11-2005 09:41 ]

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-03 07:09
Dat kan je toch wel vinden als je een beetje googled.. En als nog wil je zeggen dat jij 2x 7800's 512 mb in sli opstelling gaat zetten :? Dat is echt weer totaal onnodig.. Maja omdat je zo lui bent hier het antwoord ;)

In het asus mobo:

Afbeeldingslocatie: http://graphics.tomshardware.com/graphic/20051114/images/space-asus.jpg

Zoals je ziet in het Abit mobo veel minder ruimte dus niet echt aan te raden voor deze 2 kaarten:

Afbeeldingslocatie: http://graphics.tomshardware.com/graphic/20051114/images/space-abit.jpg

>PC specs<

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
prachtig dat mobo, als je er 2 vidcards in hebt met flinke cooler past er niks meer bij, zit je met de crappy onboard audio op je high end gaming systeem.

• Sir_G-nius
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-05 06:15

Sir_G-nius

- - -

IRCfreAk schreef op donderdag 17 november 2005 @ 09:49:
prachtig dat mobo, als je er 2 vidcards in hebt met flinke cooler past er niks meer bij, zit je met de crappy onboard audio op je high end gaming systeem.
Voor wat hoort wat. ;)
Als (lees ALS) ik die kaarten zou hebben zou ik ze op een ander mobo doen, icm met waterkoeling. Zo neemt het minder ruimte in beslag, en kan ik wel m'n Creative X-Fi kwijt. :Y)

Verwijderd

Topicstarter
@Sir G_nius:
Erg bedankt voor het goede antwoord. :)
Ik beschouw mezelf als noob op het gebied van SLI, vandaar mij ietwat makkelijke vragen.
Dus als ik (kost wel een enorme duit, maar ala) 2 van die kaarten in SLI opstelling plaats, dan heb ik nog steeds plaats voor mijn geluidskaart?

Edit: Oeps, ietsje te laat met m'n vraag.
Sir G_nius: Welk mobo zou jij dan nemen? Ik heb namelijk ook een X-Fi en waterkoeling.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 09:58 ]

• tinker23
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-12-2025
Sir_G-nius schreef op donderdag 17 november 2005 @ 09:51:
[...]

Voor wat hoort wat. ;)
Als (lees ALS) ik die kaarten zou hebben zou ik ze op een ander mobo doen, icm met waterkoeling. Zo neemt het minder ruimte in beslag, en kan ik wel m'n Creative X-Fi kwijt. :Y)
Waarom zou je hier je XFi niet in het middelste PCI slot kwijt kunnen?

Verwijderd

Topicstarter
@Sir G-Nius:
Vraagje. Ik krijg de indruk dat jij wel weet wat een goed systeempje maakt. Begin volgend jaar wil ik een nieuw systeem aanschaffen, misschien zou jij mij daar mee willen helpen? Zou jij mij een mailtje willen sturen zodat we het één en ander kunnen bespreken?
Dit is mijn mail adres:
kaptein-aso [SHIFT+2] planet [PUNT] nl

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aso inderdaad :X

Het is hier geen helpdesk of contactforum...

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 17-11-2005 13:53 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.