Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ADSL Splitter, kunnen 3 lijnen op de telefoonuitgang?

Pagina: 1
Acties:
  • 286 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11 07:00
Een simpele vraag die ik hier op GoT/Google niet heb kunnen terugvinden.

Ik heb een ISRA type ministekker (onder 1 kabel in, boven 3 kabels uit en aan de voorzijde een niet gebruikte ministekker.

Nu moet de splitter na het ISRA punt komen. Na dit punt vertakt bij mij de lijn in 3 lijnen.

Mijn idee is om de 3 lijnen samen aan de sluiten op de telefoonuitgang van de splitter en vanuit de ministekker aansluiting dit door te lussen naar de ingang van de splitter.

Kunnen er 3 telefoonuitgangslijnen worden aangesloten op een splitter?

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Je zal de splitter ertussen moeten aansluiten inderdaad. Dus alles losmaken onder het kapje (ministekker kan losklikken aan de bovenkant) en de kabels in een aansluitdoosje monteren is een goede optie.

Dan kan je van ISRA naar splitter een RJ11-RJ11 kabeltje gebruiken netjes. En ook van splitter --> aansluitdoosje voor telefonie RJ11-RJ11 kabeltje netjes.

Je hebt dan de tweede van links, maar met een kapje aan de bovenkant met een RJ11 stekkergat?

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/koffiemok/stekkerdoos.jpg

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Jivecar
Nou mijn ISRA punt ziet er nog anders uit. Het verschil zit hem in de extra 3 losse telefoonlijnen die er boven uitkomen. Het ministekkerpunt is onbenut.

Nu heb ik de ISRA opengemaakt, dit is niet toegestaan staat erop (en las ik achteraf) kan dit nog consequenties hebben? (afsluitdop is hierdoor "onherstelbaar" beschadigd).

Wat ik wil is ISRA openmaken, 3 losse telefoonlijnen losschroeven.
Ministekker punt controleren en werkbaar maken (één kabeltje was los zag ik, en dit moest leiden naar het ministekker punt).
ISRA dichtmaken.

3 losse lijnen samenvoegen (koperdraad samendraaien) en aansluiten op TEL out van de splitter.

Ministekker out op ISRA naar ingang op splitter.

En dan het modem natuurlijk op de modem aansl van de splitter.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-11 15:56

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hoe ziet je ISRA er uit? Bij mij is het het meest rechtse ding op de foto van bjck en die had ik al eens los gehaald om er een tweede lijn op aan te sluiten.
Toen ik ADSL kreeg heb ik hem dus weer los gehaald om er een kabeltje met aan de andere kant een RJ11 stekker aan te frutselen, die gaat de splitter in en vanuit de splitter gaat een kabel naar een kroonsteentje waar weer de telefoonkabels in zitten.

Als dat rechtse ding je ISRA is zou ik er geen twee keer over nadenken om daar in te gaan kloten. Gewoon doen. Bij mij zijn de kabels in elkaar gedraaid met een (niet gekrimpte) krimpkous er omheen.

Signatures zijn voor boomers.

• Jivecar
Tja ik zal nog een keer mijn ISRA punt proberen te omschrijven:

........|.......||......................3 kabels
------------------------
|........................|
|..........M...........|
-------------------------
............|..........................1 kabel

| = telefoonlijn. Onderste is vanuit de grond. De 3 bovenste gaan denk ik naar de 3 telefoonaansluitingen in het huis (2 in de woonkamer, 1 in de slaapkamer). Maar ik weet niet welke waarheen gaat.
De telefoonlijnen zijn in het ISRA punt vastgeschroefd. Geen RJ/ministekker aansluitingen voor deze lijnen.

M = Mininstekkeraansluiting, aan de voorzijde. Nu onbenut.

. = niets

Is het zo helderder?

[ Voor 39% gewijzigd door Jivecar op 17-11-2005 09:38 ]

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hoe het er uit ziet nog niet helemaal. Staat jou situatie erbij op http://www.tele2.nl/adsl/.../installatie-analoog.html of op http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=12483 ?
Maak anders eens een foto.

De onderste kabel is de blauwe PTT kabel? Daar zou ik verder niet mee knutselen (behalve zoals in mijn voorbeeld een draadje aan vast draaien)

Als ik het zo bekijk zou ik het volgende doen:
• telefoonkabels binnenshuis van je ISRA punt loshalen
• kabel maken met aan één kant een RJ11 stekker, de andere kant gewoon strippen
• de RJ11 stekker in de splitter duwen (line ingang) en de andere kant in je ISRA punt vastmaken
• kabel maken met aan één kant een RJ11 stekker, de andere kant gewoon strippen
• de RJ11 stekker in de splitter duwen (telefoon uitgang) en aan de andere kant een kroonsteentje maken
• je drie telefoonaansluitingen in het kroonsteentje vastmaken
• modem met RJ11-RJ11 kabel in de splitter aansluiten

[edit]
Of, als de RJ11 uitgang op je ISRA een telefoonuitgang is, stap 2 en 3 vervangen door:
• RJ11-RJ11 kabel van ISRA punt naar splitter (line ingang) aansluiten

[ Voor 9% gewijzigd door Maasluip op 17-11-2005 09:53 ]

• Jivecar
Het middelste type benaderd dit het best:

Afbeeldingslocatie: http://www.adslforum.nl/images/overig/isra1.gif

Maar dan komen er 3 kabels uit ipv 1. (1 op 1A/B, 2 op 2A/B)
Zijn de schroeven niet zichtbaar (zitten in het kastje).
En zit er boven het KPN logo aan de voorzijde een ministekker aansluiting.

[ Voor 12% gewijzigd door Jivecar op 17-11-2005 10:04 ]

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dan blijf ik bij mijn voorstel. Heb je in een kwartiertje je ADSL kabeltjes aangesloten.

Als je het DHZ pakket hebt dan zitten daarin twee zwarte RJ11-RJ11 kabels, een grijs RJ11-RJ11 kabeltje, een gele UTP kabel, 4 losse RJ11 stekkertjes en een RJ11 tang.
Met de RJ11 tang maak je de twee RJ11 stekkertjes aan de kabel en de andere kabels gebruik je voor de rest van de aansluiting (of je haalt langere als het nodig is).

• Jivecar
Perfect, bedankt voor de hulp.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Jivecar schreef op donderdag 17 november 2005 @ 10:03:
Het middelste type benaderd dit het best:

[afbeelding]

Maar dan komen er 3 kabels uit ipv 1. (1 op 1A/B, 2 op 2A/B)
Zijn de schroeven niet zichtbaar (zitten in het kastje).
En zit er boven het KPN logo aan de voorzijde een ministekker aansluiting.
Middelste is de 2de van links op mijn plaatje. Alleen dan zo'n opzet kapje met RJ11 ipv die op de foto (die is dicht gewoon). Op mijn foto zie je alleen geen aanvoer vanaf de KPN kant zegmaar aangesloten.

Bovenkant mag je overigens openmaken, onderste gedeelte niet.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1