Ik heb een probleem met mijn adapter als ik inplug gaat er normaal een lampje branden -- allene op een gegeven moment valt het lampje uit. Op dit moment moet ik de stekker eruit halen en er weer in doen en dat gaat ie weer opladen. Iemand enig idee of dit normaal is?
heb het met ibook ook btw.
adapter wordt rete-heet (60+ graden).
* Boudewijn bookmarkt topic
adapter wordt rete-heet (60+ graden).
* Boudewijn bookmarkt topic
[ Voor 4% gewijzigd door Boudewijn op 17-11-2005 02:32 ]
Ja, Powerbook en adapter worden aardig warm. Je kan er lekkerder eitjes op bakken dan op mijn Travelmate 8005
Valt het lampje ook uit als de accu nog maar halfvol is? Anders kan het natuurlijk best zijn dat je groene led defect is in de power-connector.
Ik heb ook gemerkt dat de adapter erg warm kan worden. Je moet 'm ook niet op een zachte ondergrond (zoals een kussen, vloerkleed of tapijt) leggen want dan kan-ie z'n warmte niet goed kwijt. Ik zet 'm meestal rechtop op een harde ondergrond, dan kan de warmte goed weg en wordt-ie ook helemaal niet zo warm...
Hier stond achterhaalde informatie…
Ik heb het probleem ook wel eens (heel af en toe) en de lader word inderdaad goed warm op zulke momenten.alienfruit schreef op donderdag 17 november 2005 @ 02:30:
Ik heb een probleem met mijn adapter als ik inplug gaat er normaal een lampje branden -- allene op een gegeven moment valt het lampje uit. Op dit moment moet ik de stekker eruit halen en er weer in doen en dat gaat ie weer opladen. Iemand enig idee of dit normaal is?
Ik zat dus zelf te denken aan een thermische beveiliging in de lader. Na het in en uitpluggen van de stekker gaat ie namelijk weer vrolijk verder met opladen.
Niets aan het handje dus maar een safety maatregel. Sinds ik de lader op mijn bureau heb liggen in plaats van weg gemoffeld tussen de zooi onder mijn bureau heb ik het probleem niet meer gehad.
Ik heb het idee dat het niet aan de temperatuur ligt van de adapter, maar aan de storingsgevoeligheid. Welk onderdeel precies problemen geeft weet ik niet, maar ik heb het alleen wel eens in bepaalde stopcontacten waarvan ik weet dat er wel eens gekke spanningspieken op komen.
Misschien is het een soort overspanningsbeveiliging in de adapter of in het Li-ion oplaadmechanisme van de accu?
Misschien is het een soort overspanningsbeveiliging in de adapter of in het Li-ion oplaadmechanisme van de accu?
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Ik denk ook storingsgevoeligheid... (of misschien allebei?)
Is me één keer overkomen met mijn adapter. Toen zat ie gewoon vrij in een stopcontact dus de warmte kon goed weg. Was wel wazig stopcontact via stekkerdoos en met koelkast er ook in (die ook wel eens raar doet).
Is me één keer overkomen met mijn adapter. Toen zat ie gewoon vrij in een stopcontact dus de warmte kon goed weg. Was wel wazig stopcontact via stekkerdoos en met koelkast er ook in (die ook wel eens raar doet).
Erg gek, want de stopcontact die ik gebruik heb ik normaal nooit problemen mee met mijn andere notebook. Gek maar waar
Mijn vaio (naja die van mijn girlfriend) heeft er ook nooit last van. Lijkt er dus op dat de apple lader gewoon een beetje een te veilig is in sommige gevallen.alienfruit schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 23:28:
Erg gek, want de stopcontact die ik gebruik heb ik normaal nooit problemen mee met mijn andere notebook. Gek maar waar
Vriend van me kende het hele fenomeen niet tot ie vorig weekend zijn poowerbook hier aan de lader had..... ik heb hem eerst ff bang gemaakt dat dat echt niet goed was om vervolgens te zeggen dat het mij al zo vaak is gebeurd
Tis alleen een beetje irri als je er s'ochtends in de trein achter komt dat ie de hele nacht niet heeft opgeladen.
Pagina: 1