Ik wil binnenkort graag een nieuw game-pc samenstellen. Hierop zal ik voornamelijk FPS games spelen zoals: Q3A, Q4, ET, CS, UT, AA. 
Ook ga ik naar LAN parties.
Op zich kom ik er zelf redelijk goed uit, maar zou jullie input erg waarderen aangezien de hardware markt zo ontzettend snel groeit en ik het goed wil doen. Ik heb lang voor mijn budget gespaard en wil er ook het meeste uit halen, lijkt me logisch
Alles moet in een juiste configuratie op elkaar aansluiten zodat er weinig bottleneks aanwezig zijn die het systeem duurder maken dan wat de prestaties waard zijn. Of in het ergste geval dat het systeem gewoon niet werkt.
Graag wil ik weten of ik in mijn voorlopige opstelling iets over het hoofd gezien kan hebben of gewoon een vreselijke blunder maak door een bepaalde keuze. Ook kom ik er bij een aantal opties niet uit welke het beste voor mij zouden zijn.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dit is het voorlopige opstelling:
Chassis: Coolermaster Praetorian 732 Silver
PSU: Cooler Master RS-550-ACLY Real Power, 550W (ATX v2.01)
MEM: 1GB x 2 (2GB) PC3200 DDR, CL2.5 (TwinMos)
HDD: 2x Hitachi Deskstar T7K250, 250GB (7200rpm, SATA II, 8MB)
Dvd-player: Lite-On 16x48x, LTD-166S (black)
DVD-writer: NEC ND-4550 16x (Dual-layer, black)
Mouse: Razor Copperback
Keyboard: ZBoard gaming-keyboard
Undecided(help)
Processor: AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939, 2.2GHz, 512KB)
Processor: AMD Athlon 64 3800+ Venice (S939, 2,4GHz, 512KB) // €100,- difference
CPU Fan: Zalman CNPS9500 LED (Socket 478/754/775/939/940, LED Blauw)
CPU Fan: Zalman CNPS7700-AlCu (Socket 478/754/775/939/940)
Mobo: Asus A8N-SLI, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II-RAID, 1394)
Mobo: Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II-RAID, 1394)
Mobo: Asus A8N-SLI premium, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II-RAID, 1394)
TFT: Samsung SyncMaster 730BF (17", 4 ms G-G, D-sub/DVI-D)
TFT: Samsung SyncMaster 930BF (19", 4ms G-G, D-sub/DVI-D)
Mousepad: Razor eXactmat
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn opset is om de PC zo uitbreidbaar mogelijk te houden, vandaar deze mobo.
SLI voor later mogelijk een 2e 7800GTX bij te prikken. SATA 2 etc.
Ik heb verzuimt een geluidskaart nog een speakerset te nemen omdat ik altijd mijn koptelefoon op heb. Is een oude gewoonte van LAN parties en een vriendin die PC games niet kan waarderen
De 19" samsung stond zo goed als vast tot ik dit las: [rml][ TFT] 17" versus 19"[/rml]
Graag zou ik nog willen weten:
Is het zo dat de 3500+ een bottlenek gaat vormen voor mijn 7800gtx of is 3800+ overbodige luxe voor dit systeem?
Heef iemand ervaring met de Copperhead en/of Zboard?
Kan dit beter?
Moet ik wachten op de X1800 XT van ATI? Gaan denk je de prijzen omlaag van de 7800gtx als de X1800 XT uitkomt?
Is het beter om te wachten tot kerst tijd met kopen omdat er dan meer korting gericht word aangeboden?
Stel ik te veel vragen?
Mijn bronnen zijn voornamelijk:
GoT
Tweakers.net
Google
p.s Sorry voor mijn beroerde spelling/gramatica.
Ook ga ik naar LAN parties.
Op zich kom ik er zelf redelijk goed uit, maar zou jullie input erg waarderen aangezien de hardware markt zo ontzettend snel groeit en ik het goed wil doen. Ik heb lang voor mijn budget gespaard en wil er ook het meeste uit halen, lijkt me logisch
Alles moet in een juiste configuratie op elkaar aansluiten zodat er weinig bottleneks aanwezig zijn die het systeem duurder maken dan wat de prestaties waard zijn. Of in het ergste geval dat het systeem gewoon niet werkt.
Graag wil ik weten of ik in mijn voorlopige opstelling iets over het hoofd gezien kan hebben of gewoon een vreselijke blunder maak door een bepaalde keuze. Ook kom ik er bij een aantal opties niet uit welke het beste voor mij zouden zijn.
Dit is het voorlopige opstelling:
Chassis: Coolermaster Praetorian 732 Silver
PSU: Cooler Master RS-550-ACLY Real Power, 550W (ATX v2.01)
MEM: 1GB x 2 (2GB) PC3200 DDR, CL2.5 (TwinMos)
HDD: 2x Hitachi Deskstar T7K250, 250GB (7200rpm, SATA II, 8MB)
Dvd-player: Lite-On 16x48x, LTD-166S (black)
DVD-writer: NEC ND-4550 16x (Dual-layer, black)
Mouse: Razor Copperback
Keyboard: ZBoard gaming-keyboard
Undecided(help)
Processor: AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939, 2.2GHz, 512KB)
Processor: AMD Athlon 64 3800+ Venice (S939, 2,4GHz, 512KB) // €100,- difference
CPU Fan: Zalman CNPS9500 LED (Socket 478/754/775/939/940, LED Blauw)
CPU Fan: Zalman CNPS7700-AlCu (Socket 478/754/775/939/940)
Mobo: Asus A8N-SLI, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II-RAID, 1394)
Mobo: Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II-RAID, 1394)
Mobo: Asus A8N-SLI premium, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II-RAID, 1394)
TFT: Samsung SyncMaster 730BF (17", 4 ms G-G, D-sub/DVI-D)
TFT: Samsung SyncMaster 930BF (19", 4ms G-G, D-sub/DVI-D)
Mousepad: Razor eXactmat
Mijn opset is om de PC zo uitbreidbaar mogelijk te houden, vandaar deze mobo.
SLI voor later mogelijk een 2e 7800GTX bij te prikken. SATA 2 etc.
Ik heb verzuimt een geluidskaart nog een speakerset te nemen omdat ik altijd mijn koptelefoon op heb. Is een oude gewoonte van LAN parties en een vriendin die PC games niet kan waarderen
De 19" samsung stond zo goed als vast tot ik dit las: [rml][ TFT] 17" versus 19"[/rml]
Graag zou ik nog willen weten:
Is het zo dat de 3500+ een bottlenek gaat vormen voor mijn 7800gtx of is 3800+ overbodige luxe voor dit systeem?
Heef iemand ervaring met de Copperhead en/of Zboard?
Kan dit beter?
Moet ik wachten op de X1800 XT van ATI? Gaan denk je de prijzen omlaag van de 7800gtx als de X1800 XT uitkomt?
Is het beter om te wachten tot kerst tijd met kopen omdat er dan meer korting gericht word aangeboden?
Stel ik te veel vragen?
Mijn bronnen zijn voornamelijk:
GoT
Tweakers.net
p.s Sorry voor mijn beroerde spelling/gramatica.