AOE3 over VPN, testknijntjes nodig

Pagina: 1
Acties:

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-09 12:43
Ik speel graag met vrienden online, en al helemaal RTS.
Op het moment is AOE3 echt helemaal tha bomb, en op de vorige LAN hebben we het dan ook vollop gespeeld (naast de gebruikelijke games als UT2003 ed uiteraard ;))

Als ik echter thuis wil spelen, moet dat via Ensemble Studios. En laat dat kreng nou 10% van de tijd down zijn ;)
Daarom zijn we overgestapt op Hamachi, en later op OpenVPN. Heel leuk allemaal zon netwerk-bovenop-je-netwerk, maar AOE3 weigert het goede IP adres te kiezen...

Vandaar dat ik een programma (loader) heb geschreven om een IP te forceren. Voor ons werkt het als een trein, en daarom heb ik besloten het maar te delen met de wereld :)
Helaas weet ik nog niet zeker of het ook in alle setups werkt, en ik krijg op Hamachi veel gezeik dat het niet zou werken (zonder enige uitleg :@)

Daarom hier een oproep aan iedereen die AOE3 over VPN wil spelen om mij te helpen testen.
Je mag het gebruiken, sterker nog ik zou het fijn vinden als ik je er een plezier mee deed, onder de volgende voorwaarden:
1.Je stuurt het niet zomaar door, maar stuurt de URL (kwil nog altijd een site dromheen bouwen, en bij updates moet ook iedereen weten waar die staan)
2.Je laat het me weten als het goed werkt
3.Je laat het me weten als het NIET werkt, inclusief een duidelijke omschrijving wat en hoe er niet werkt. Bijvoorbeeld: laat ie de IP-adressen niet zien? krijg je een concrete foutmelding? welk IP staat er bovenaan het host-game scherm? etc

De loader vind je hier:
http://www.iavatars.com/aoe3/
Site is er nog niet, gewoon open-dir ;)
Versie 1.0 niet downloaden (uit de old folder blijven dus) aangezien die niet werkt :P
Je unrarred het zootje in je AOE3 folder, en dubbelklikt op AOE3VPN.exe.
Dat laad Age3.exe, and implementeert de VPN dll. Die zal je vervolgens met een aangepaste splash-screen de mogelijkheid geven een IP te kiezen. Kies je IP uit de dropdown, of vul zelf wat in, en druk op Start. That's all there is to it.

Nogmaals, ik verwacht van tweakers goede feedback! :P Geen "het werkt niet" zonder uitleg, tenzij je een scherp object richting je hoofd wil ;)

Groeten,
TheBlasphemer

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:29

Maxow

Hidden Sound System

Heb je toevallig al eens zonder moeilijke dingen, maar gewoon door middel van de standaard windows vpn geprobeerd verbinding te maken? Dit niet door de ingame browser te gebruiken, maar gewoon op het 'interne' ip-adres te connecten in AoE3 zelf. Dit heb ik namelijk al meerdere keren gedaan over internet.

• TheBlasphemer
Ja, soms werkt dit wel, maar bij veel mensen ook niet. Bijvoorbeeld als je achter een router zit, dan stuurt AOE3 gewoon keihard je interne IP door, en als de ander daarnaar probeert te verbinding gaat het fout.
Daarom dus de VPN oplossing, maar ook deze weigert AOE3 vaker wel dan niet te gebruiken :(
Ikzelf kreeg het wel aan de praat door mn echte LAN-adapter er tijdelijk even uit te donderen zodat de VPN "bovenaan" het rijtje stond, maar dit werkte bij iemand anders weer niet. Die gebruikte dan iets met een alternatief account maken, maar ook dit werkt niet bij iedereen.

Vandaar deze loader, simpel en makkelijk, zonder gedonder :)

• TheBlasphemer
Even een kleine update,
op een ander forum heerste de verontrustig dat deze loader iets in age3.exe zou veranderen.
Daarom wil ik bij deze alvast even duidelijk maken dat deze loader niets in Age3.exe zelf veranderd, zelfs niet "in-memory". Het enige dat ik verander in het geheugen is een call (GetProcAddress) in kernel32.dll.

Verwijderd

Bij mij werkt het

(wou het effe laten weten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casapira
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-08 14:36

casapira

The truth is in me.

Ga het testen zodra ik thuis ben.

Erg mooi initiatief dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 10:57
TheBlasphemer, had jij niet ook een topic hierover op hamachi forum?
Overigens werkt een netwerkbrug ook bij het kiezen van het juiste ip adres, maar als ik m'n pc opnieuw start moet ik die netwerkbrug weer aanmaken, dus ik ga je proggie eens proberen.

[ Voor 28% gewijzigd door Fakir op 18-11-2005 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlasphemer
Yep, zelfde als Hamachi forum :)
Daar hebben ze echter de post gelocked omdat ze anders ruzie krijgen met Ensemble Studios :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10 13:37

Bejit

Svenska Faderland

@ Blasphemer

_/-\o_ JIJ BENT MIJN HELD _/-\o_

Systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlasphemer
Bejit schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 21:22:
@ Blasphemer

_/-\o_ JIJ BENT MIJN HELD _/-\o_
The pleasure is all mine ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:45
Effe een paar vraagjes:
Hoe werkt dit nu precies? Als ik de bovengenoemde stappen uitvoer en AOE3VPN open dan kan/moet ik een IP kiezen? Welke IP dan precies, diegene die host? Want mijn interne IP van m'n router (10.0.0.15x) staat er al standaard. Ik neem dan dat ik in AOE bij multiplayer moet kiezen voor de LAN optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Lijkt me erg leuk om dit even te testen, maar ik word tegengehouden door:

This Account Has Been Suspended

Sorry for the inconvenience but this site has been forced to temporarially close for maintenance. We hope to have everything running smoothly soon.

Thank you for your patience in this matter.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(edit: ja precies ^^)

goed initiatief!

helaas is de site down

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 20:59 ]

Pagina: 1