Toon posts:

Krijg 56k6 modem niet aan de praat!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas bij een kennis windows opnieuw geinstalleerd, maar nu krijg ik de modem niet meer aan de praat.
Windows geeft wel aan dat ie een " PCI communication device" heeft gevonden, maar als je hem dan laat zoeken naar drivers vindt ie niks. :(

Als je dan aangeeft dat de drivers van die "PCI communication device" wil updaten en je de drivers voor een modem wil installeren en een locatie specificeerd (het .inf bestandje)kun je em zonder moeite instaleren (Hij zegt wel dat het niet de juiste drivers zijn (zijn het wel), maar hij vind dan ook het wave device e.d.).
Wanneer je dan bij de modem properties kijkt bij "meer info" (hij test dan de modem) en dat werkt perfect (Bij com1 en com2 geeft ie aan geen modem, de modem zet ie automatisch op com5.). Hij geeft hier alleen geen hardware id aan. :?
Wanneer ik dan wil verbinden met bijv. Het Net geeft ie aan dat hij geen modem kan vinden. :'(

Als ik dan een nieuwe modem wil installeren op bijv com1, kan ik die zonder moeite installeren. Hij geeft dan bij de modem properties "meer info" WEL een hardware id aan, maar verder kan ie GEEN info vinden, wat ie bij die andere dus wel kon. :?

Ik hoop dat het nog een beetje te volgen is. :)
In ieder geval HELP

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik kan niet veel van je verhaal maken. Wat erop lijkt dat je probleem is dat je modem een compoort wilt zijn terwijl er al 2 compoorten zijn.

Schakel dus eerst in je BIOS de 2 compoorten uit en dan zal je modem compoort kunnen spelen. Zoek dan later uit welke compoort íe is en kan je in je BIOS de andere weer aanzetten :).

VOlgorde vermelding: Probleem, omstandigheden en "wat-weet-ik-niet.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik dus al gedaan. Helpt helaas ook niet. :'(

Het is een pci-kaart en ik heb em in pci-slot 2 gestoken. Hij pakt dan automatisch irq 9. Ik weet niet of het hier wat mee te maken kan hebben? Heb al eens gehoord dat de modem op irq 3 of 4 moet? Heeft toch met de com1 of com2 te maken.

Voor zover ik weet zijn com1 en com2 nog niet bezet, dus als het goed is zou de modem dan toch automatisch com1 moeten pakken.

Excuses voor het feit dat de posting zo langdradig en onduidelijk is, maar beter kan ik het niet verwoorden.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Huh, dus je hebt in je bios al COM1 doodgemaakt. Dan zou ik je PCislot maar daarop forceren op dat nieuwe IRQ.

Anders wens ik wat hulp van anderen ;)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik had laatst ook zo'n probleem met een modem.. dat ie wel gedetecteerd werd en ook dat ie op COM5 kwam.. weet je zeker dat je de meegeleverder drivers gebruikt? In apparaatbeheer moet je modem nl. 2x staan, nl bij modems en een groep HCL enumerator (oid). Die 2de ontbrak bij mij en ik vermoed dat dat de aansturing oid is van het (software)modem.. zonder die driver wordt je modem wel gewoon herkent als modem maar werkt ie niet

verder kan ik je niet helpen..:o ik kon het niet oplossen (mede omdat het de PC van iemand anders was en hij mij de originele drivers niet had meegegeven en omdat zn pc te traag was voor zo'n softwaremodem). Heb toen maar een hardwaremodem gekocht... (8>

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Beetje vreemd maar het volgende heb ik meegemaakt met een Motorola modem:
De orginele driver cd was ik al een tijd kwijt, FF bij motorola.com de reference drivers gedownload.
Vervolgens stond alles er schijnbaar netjes in, alleen inbellen wilde niet.
Na een hoop gepuzzel bleek het installeren van een X-tra taal (engels in een NL-Win versie) de oplossing.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben benieuwd, ik zal het van het weekend nog wel een keer proberen. Of het de goede drivers zijn weet ik niet, maar het zijn wel de enige meegeleverde drivers dus ik neem aan dat het de goede zijn. (Het is zo'n geweldige packerd bell pc..)

Verwijderd

Ult, ook al een ander PCI slot geprobeerd ?? Wellicht ff een andere PCI kaart eruithalen. Hielp bij mij ook. Had een VooDoo II 12 MB en die gaf 'n conflict met m'n modem (toen had ik nog geen kabel 8-) ...). VooDoo er uit en natuurlijk een andere video kaart (zie sign.) en toen wou m'n modem wel.

TokkeTokke moet leren tiepen....

Verwijderd

de drivers voor de pci communication device staan als het goed is gewoon in de dezelfde directory als de drivers van je modem: als je daarheen verwijst dan detecteert ie de modem ook automatisch

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 januari 2001 11:08 schreef TokkeTokke het volgende:
Ult, ook al een ander PCI slot geprobeerd ?? Wellicht ff een andere PCI kaart eruithalen. Hielp bij mij ook. Had een VooDoo II 12 MB en die gaf 'n conflict met m'n modem (toen had ik nog geen kabel 8-) ...). VooDoo er uit en natuurlijk een andere video kaart (zie sign.) en toen wou m'n modem wel.

TokkeTokke moet leren tiepen....
Dit heb ik ook al geprobeerd. Ook niet gelukt :(
De modem is ook de enige PCI kaart. Hij heeft een onboard creative geluidskaart en een onboard Ati Rage pro turbo agp 2x.
Helaas
Pagina: 1