Speedtouch 510 + Belkin wireless router probleem.

Pagina: 1
Acties:

• Boschjesman
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09-2024
Ik heb gister een Belkin draadloze router gekocht, die ik in combinatie met mijn huidige bedraade netwerk wil gebruiken.
Het enige probleem is dat ik niet weet hoe ik het nu moet aansluiten of configureren.

Op het moment ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ruben.bosch/netwerk.jpg
Dit is op dit moment de enige manier om internet te krijgen.

Ik heb geprobeerd om een crosscable van modem -> wireless te leggen, maar op deze manier krijg ik geen verbinding met internet.
Het probleem ligt volgens mij aan het feit dat het modem (speedtouch 510) een modem en router in één is én in de draadloze routerding ook gerouterd wordt.

Is het mogelijk het modem in te stellen als modem-only, zodat ik de router van Belkin kan gebruiken (daar zitten veel meer opties bij). En hoe moet ik het accesspoint instellen?

• Boschjesman
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09-2024
Ik wil dus de switch ertussen uit halen, maar op één of andere manier krijg ik dan geen verbinding met internet.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-04 17:58
Je hebt het correct aangesloten. Crosscable is niet nodig. Je zou ook de switch op de Belkin kunnen aansluiten (meestal hebben die dingen 4 poorten). Je modem pleur je dan in de WAN-poort van de Belkin. Overigens, als je maar 2 PC's wired hebt, kun je die allemaal op de Belkin aansluiten (ervanuitgaande dat je 4 poorten op die Belkin hebt). Je hebt die hele switch dan niet nodig.

Probleem is inderdaad je nu dubbele DHCP gebruikt. Je dient je Belkin op AP-only in te stellen (het router gedeelte gebruik je niet, zoals je zelf al opmerkt). Je kunt inderdaad ook de router-functionaliteit van je modem uitschakelen. Maar zoveel "opties" heb je niet nodig lijkt me. Ik zou het modem gewoon met rust laten en die Belkin op "AP Only" zetten.

Je dient wel even je startpost verder uit te werken:

- wat werkt er nu precies niet?
- geef eens een overzicht van de IP adressen etc
- linkje naar de handleiding van de Belkin zou handig zijn

[ Voor 68% gewijzigd door havana op 17-11-2005 09:17 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:38

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Modem naar router moet gewoon werken. zoniet dan heb je een keabel probleem. Ik neem aan dat de belking een "WAN" poort heeft en normaal gesproeken zou ik verwachten dat tussen een modem en een wan poort een straight kabel moet. (niet crossed)

2 routers in het netwerk is idd onhandig, met name als je poorten moet forwarden, maar zou wel gewoon moeten werken.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.