[reclame] Stichting B.I.G

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

• Mr.S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07-2025
Na talloze spotjes te hebben gezien en gehoort kwam ik daarnet deze tegen.

Afbeeldingslocatie: http://img190.imageshack.us/img190/3528/vreselijk2ud.th.jpg

Uiterst hatelijk!

Ik zat te denken wat het nou voor zin heeft. Als ik van B.I.G. uit ga zou dit de redenatie kunnen zijn:
- Men moet ons leren kennen, dat doen we via MSN (lijkt me goed, MSN wordt veel gebruikt namelijk)
- We bereiken onze doelgroep (vind ik niet, de gemiddelde MSN-breezer (want dat zijn de meeste) zal hierdoor niet van gedachte veranderen)
- B.I.G. zal een centrale plaats innemen op de PC door zo'n (voor de meeste mensen een irritante) themepack te installeren en MSN te customizen waardoor je geconfronteerd wordt met hun logo (maar waardoor je niet automatisch de doelen van de stichting zal na gaan streven n.l.: B.I.G. is fan van games en software, maar dan wel het origineel. B.I.G. heeft een hekel aan illegale games & software).

Met andere woorden, volgens mij proberen ze puur mee te surfen op de MSN hype en maken ze van belanstingcenten (hele dure) reclame via o.a. MSN waarbij ik denk dat het weinig zin heeft.

Bron http://www.bigweb.nl/index.php:
Themepack van BIG op MSN
Heb je `m al?
In MSN Messenger kun je een themepack van BIG downloaden, waarmee onder andere je avatar verandert in de bekende BIG big. De themepack is inmiddels razendpopulair.

Wil je de themepack te installeren, dan open je MSN en klik je op het icoontje van het blauwe cadeautje met rode strik. De BIG themepack is in de lijst te vinden.

posted on November 2, 2005

Ik vind deze actie dus echt TE vreselijk voor woorden, dus vroeg ik mij af wat jullie hiervan vinden en zowieso van hoe de Stichting B.I.G. de laatste tijd adverteert en bezig is.

Ik heb slechts 1 smily over voor B.I.G. :r

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Alleen omdat jij het niet eens bent met de standpunten van BIG moet het maar niet kunnen of mogen dat BIG adverteerd?

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Of ze nu via MSN Messenger of op TV adverteren... maakt dat nu uit? De hele heise die men er om maakt geeft ze alleen maar meer aandacht, lekker laten gaan en negeren :z dan sterft het vanzelf wel af ;).

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 21:12

FlyEragon

Alien Monkeys

Mensen die dit installeren vind ik dus echt kansloos. Ik kan het gewoon niet verwoorden...

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Och, feit dat jij kotst op B.I.G. wil toch nog niet meteen zeggen dat ze niet mogen adverteren? Beetje erg overtrokken reactie hoor...

Moet ik dan ook alles wat GroenLinks of de SP aan campagne maakt meteen haten, omdat ik niet op hun stem? :? Nee, want zij mogen net zo goed als andere partijen reclame maken...

• Mr.S
Osiris schreef op woensdag 16 november 2005 @ 23:30:
Och, feit dat jij kotst op B.I.G. wil toch nog niet meteen zeggen dat ze niet mogen adverteren? Beetje erg overtrokken reactie hoor...

Moet ik dan ook alles wat GroenLinks of de SP aan campagne maakt meteen haten, omdat ik niet op hun stem? :? Nee, want zij mogen net zo goed als andere partijen reclame maken...
Wacht, even duidelijk: Ik vind het best dat BIG mag adverteren, het is een vrij land tot op zekere hoogtes, maar het gaat mij om de manier waarop BIG dat doet

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 20:06
Mr.S schreef op woensdag 16 november 2005 @ 23:26:
Na talloze spotjes te hebben gezien en gehoort kwam ik daarnet deze tegen.

[afbeelding]

Uiterst hatelijk!

Ik zat te denken wat het nou voor zin heeft. Als ik van B.I.G. uit ga zou dit de redenatie kunnen zijn:
- Men moet ons leren kennen, dat doen we via MSN (lijkt me goed, MSN wordt veel gebruikt namelijk)
- We bereiken onze doelgroep (vind ik niet, de gemiddelde MSN-breezer (want dat zijn de meeste) zal hierdoor niet van gedachte veranderen)
Daar valt niks aan te vinden. Ze hebben deze marketingsstrategie vast en zeker goed overwogen en ik denk dat het een van de betere strategieën is om hun doelgroep te bereiken. Beter dan tv en/of radio-spotjes. Ook zeg je "MSN-breezer" en dat vind ik nogal kort door de bocht.. ik gebruik MSN Messenger erg veel, maar ben alles behalve een "MSN-breezer".. je gebruikt het zelf ook, vind jij jezelf een MSN-breezer?
- B.I.G. zal een centrale plaats innemen op de PC door zo'n (voor de meeste mensen een irritante) themepack te installeren en MSN te customizen waardoor je geconfronteerd wordt met hun logo (maar waardoor je niet automatisch de doelen van de stichting zal na gaan streven n.l.: B.I.G. is fan van games en software, maar dan wel het origineel. B.I.G. heeft een hekel aan illegale games & software).
Ho ho... of je die themepack installeert is helemaal je eigen keuze hoor!
Met andere woorden, volgens mij proberen ze puur mee te surfen op de MSN hype en maken ze van belanstingcenten (hele dure) reclame via o.a. MSN waarbij ik denk dat het weinig zin heeft.
Dat ze "meesurfen" op de MSN-hype is toch alleen maar goed, vanuit marketingsoogpunt?
Bron http://www.bigweb.nl/index.php:
Themepack van BIG op MSN
Heb je `m al?
In MSN Messenger kun je een themepack van BIG downloaden, waarmee onder andere je avatar verandert in de bekende BIG big. De themepack is inmiddels razendpopulair.

Wil je de themepack te installeren, dan open je MSN en klik je op het icoontje van het blauwe cadeautje met rode strik. De BIG themepack is in de lijst te vinden.

posted on November 2, 2005

Ik vind deze actie dus echt TE vreselijk voor woorden, dus vroeg ik mij af wat jullie hiervan vinden en zowieso van hoe de Stichting B.I.G. de laatste tijd adverteert en bezig is.

Ik heb slechts 1 smily over voor B.I.G. :r
Mr.S schreef op woensdag 16 november 2005 @ 23:37:
[...]

Wacht, even duidelijk: Ik vind het best dat BIG mag adverteren, het is een vrij land tot op zekere hoogtes, maar het gaat mij om de manier waarop BIG dat doet
Zoals mensen boven mij al zeiden: Waarom zou BIG niet mogen adverteren? Dat jij het niet eens bent met hun standpunten wil niet zeggen dat ze niet mogen adverteren... en ook de manier erop mogen ze helemaal zelf weten. Juist door de MSN-advertentie bereiken ze hun publiek heel erg goed. Jij voelt je degelijk aangesproken door de MSN-advertentie anders zou je dit topic niet openen... Marketingsstrategie geslaagd.

offtopic:
Denk dat dit topic beter in SG of NST kan.

[ Voor 9% gewijzigd door HyperioN op 16-11-2005 23:43 ]

• Mr.S
HyperioN. schreef op woensdag 16 november 2005 @ 23:41:
[...]
<Lang verhaal............................>
Ik vroeg je geen feedback op mijn standpunten, ik citeer:
Mr.S schreef op woensdag 16 november 2005 @ 23:26:

<nog langer verhaal.................>

Ik wilde dus alleen maar weten wat jouw persoonlijke standpunten zijn van deze actie/reclamecampagne en dus niet om één of andere analyze van mijn eigen tekst zonder mijn hoofdvraag te lezen.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik vind deze actie meer dan prima, je bent er toch echt zélf bij als je zo'n theme-pack installeert. Ze leggen ook duidelijk uit dat je MSN-icon die big wordt, dus ze doen niets waar je niets vanaf weet.

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Tja ik kan er ook geen problemen mee hebben. Zolang de banner niet irritant rood-geel flikkert zie ik ze niet eens.

Wordt B.I.G. trouwens door de overheid gefinanciert?

Verwijderd

Eerst even offtopic, waaaaar heb je deze mooie vista-skin vandaan?!?!?!?! die wil ik ook wel op mijn pctje! en voor mijn vader dan de B.I.G. themepack ;) hij houdt wel van biggetjes :P

Ontopic: Ja B.I.G. is gewoon gaar, maarja... ze moeten zelf weten of ze reklame maken... Of het nut heeft!?!?!?! denk van niet, maargoed.. Ik weet niet waar dit precies van gefinanciert wordt? Ik hoop niet van onze belastingcentjes, ik denk van de mensen die muziek kopen... jep die moeten dus meebetalen aan deze bullshit. Zonder deze heisa zou een cd al goedkoper kunnen worden!
Ook die reklame met Peter R de vries vond ik helemaal niks, ik kan zijn schijnheilige gedrag niet uitstaan en ik zou JUIST gaan downloaden omdat hij zegt dat het niet mag :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 00:06 ]

• Mr.S
offtopic:
Is gewoon de standaard Longhorn theme van ik geloof deviantart (kijk anders in het En hoe ziet jouw desktop eruit? Deel 41, en de 2 widgets rechts zitten standaard in Konfabulator, het zijn The Weather en Calendar

edit: die theme kan hier downloaden

[ Voor 18% gewijzigd door Mr.S op 17-11-2005 00:37 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Mja ach, B.I.G.'s marketing divisie is slecht omdat ze meedoen aan hypes, Sony's DRM divisie is slecht omdat ze rootkits meeleveren, Microsoft Windows is slecht omdat het je standaard als admin in laat loggen. De hele wereld is slecht. ;)

Het is maar een reclame, als de reclame je niet bevalt, dan gebruik je een alternatieve client of wacht je tot je een andere reclame voor je neus krijgt. ;) Verder zie ik er ook geen heil in om de gehele marketingscampagne uit te gaan zoeken en/of te gaan bekritiseren.

MSN Messenger is inderdaad een veelvuldig gebruikt programma, ik geef ze dan ook groot gelijk dat ze op de hype inspelen. Als jij hardware van je PC wil gaan verkopen, dan plaats je je aanbod toch ook niet op een forum van Libelle ofzo? Dit is gewoon doelgerichte marketing (de jeugd die je nog makkelijk af kunt schrikken met zulke reclames) en het is exact hetzelfde als een Microsoft-banner die je op de Tweakers.net frontpage tegenkomt. :) Dat de stichting andere idealen heeft als jou, kan je verder weinig aan doen.

Overigens klopt er van je belastings-centen verhaal ook niet helemaal. Een stichting mag gewoon zelf inkomsten (alleen geen winst) maken en B.I.G. krijgt de financiën van stichting BREIN, die het weer van BUMA/STEMRA krijgt, die geld van artiesten en de kopiëerheffing op CD-R's krijgt. ;) Dat de heffing door de overheid is goedgekeurd, wilt nog niet zeggen dat het direct van onze belastingscenten afgaat.

Al met al zie ik geen vruchtbare discussie in deze thread, ik begrijp ook niet wat dit in Software Algemeen doet, alhoewel ik het topic ook in Stuffis Generalis of Nieuws, Sport, TV & Muziek geen kans zou geven, vandaar dat ik het topic sluit ipv het te verplaatsen. :)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.