[IE6] Hoge latency in IE bij browsen

Pagina: 1
Acties:

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Bij gebrek aan een betere beschrijving noem ik mijn probleem maar latency.

Als ik een pagina probeer te open in IE dan duurt het heel lang voordat ie de URL heeft gevonden lijkt het. Heeft ie het eenmaal gevonden dan knalt de pagina in 1x op het scherm. Ben ik eenmaal op een domein dan gaat het browsen in dit domein gewoon soepel.

Dit probleem had ik eerst niet en is sinds een week of 2 op gaan spelen. In Firefox heb ik dit niet dus aan de verbinding of DNS-servers ligt het niet. Ook andere computers met IE vertonen deze kuren niet.

Als ik een random pagina in FF open produceert ie vaak al in 1 - 3 seconden al de eerste beelden en vaak binnen 5 sec. is de hele site geladen (als het niet sneller is). Als ik dezelfde site met IE open duurt het ruim 10 sec. en dan staat bijna de hele site op het scherm. Dit is met pagina's die nog niet in de cache staan.

Wat heb ik (niet) gedaan:
Ik heb geen rare werkbalken in IE geinstalleerd.
Virusscan en MS Antispyware sweep gedaan maar daar kwam niets uit.
Aantal invoegtoepassingen die mij niets zeiden in IE uitgezet.
Cookies en temp. leeg gegooid.
Gechecked voor updates maar alles was up-to-date.
'Instellingen van IE automatisch overnemen' aan en uit gezet.
Norton Antivirus, Sygate Firewall en MS Antispyware uitgeschakeld (alleen firewall van de router laat ik aanstaan).

Dit alles heeft geen enkele verbetering gebracht. Waar zou ik nog meer aan kunnen denken?

---------------------------

Win XP Home SP2
Chello Classic
Geen proxy

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 20:44

vegterb

[ZzZ]Vighter

IE download de hele pagina bijna voordat IE deze laat zien...
Firefox laat meteen de pagina zien op 't moment dat Firefox iets binnen heeft...

Wel vaag alleen dat het sinds kort is, of ben je te gewend geraakt aan Firefox?
Misschien komt het door Firefox, als je deze verwijderd blijft het dan zo?

Ik heb zelf ff getest en als ik www.computertotaal.nl binnen haal gaat dat inderdaad sneller met Firefox dan met IE. Dus Firefox werkt gewoon op een andere manier! Hebben die andere pc's ook Firefox?

[ Voor 63% gewijzigd door vegterb op 16-11-2005 23:20 ]

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• Polster
  • Nu online
Ja daar was ik van op de hoogte. Maar er is nog steeds een (te) groot verschil. IE is ruim 2x zo langzaam in het volledig laden van een pagina. Zo'n groot verschil tussen FF en IE was er eerst echt niet.

Edit: ff computertotaal.nl geopend. In FF staat die site bijna instant op mijn scherm. IE doet er 14 seconden over.

[ Voor 24% gewijzigd door Polster op 16-11-2005 23:27 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het lijkt er een beetje op dat je een proxy configuratie hebt ingesteld of iets dergelijks - iig hoort dit topic meer in Software Algemeen thuis :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

• Polster
  • Nu online
Nope ik browse niet via een proxy. Proxy settings zijn helemaal leeg in IE.