Macintosh HD verbergen van desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• t-h
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-12-2025
Apple-gebruikers,

Uiterst tevreden ben ik met mijn paar weken geleden gekochte PowerBook. Ook Mac OSX valt aan te wennen, en Front Row draait al :P. Toch even twee vraagjes,

1. hoe maak je een screenshot (welke sneltoets)?

2. is het mogelijk het pictogram van de Macintosh HD te verbergen van de desktop? Omdat die wel via Finder is aan te roepen wil ik daar vanaf.

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-02 20:32
1 cmd-shift 3 is een screenshot, cmd-shift-4 is een screenshot binnen een kader die je zelf aangeeft!

2 Activeer finder, ga naar "finder" in je bar, preferences (opties) en dan de eerste tab, kan je zo aangeven welke je wil zien en niet zien!

[ Voor 43% gewijzigd door stevenP op 16-11-2005 23:00 ]

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• t-h
stevenP schreef op woensdag 16 november 2005 @ 22:58:
1 cmd-shift 3 is een screenshot, cmd-shift-4 is een screenshot binnen een kader die je zelf aangeeft!
thanks, ik had um net via Google gevonden..

2 Activeer finder, ga naar "finder" in je bar, preferences (opties) en dan de eerste tab, kan je zo aangeven welke je wil zien en niet zien![/quote]

superbedankt, ik had er zelf op moeten komen.. niet aan gedacht zo snel... nogmaals bedankt!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:14
Prachtig dat het opgelost is, maar doe je de volgende zelf ook even wat moeite? Deze vraag is hier namelijk al vaker langsgekomen, en het zou een beetje zonde zijn als we allemaal dezelfde vragen krijgen :). Zie ook Algemene gedragsregels (Netiquette).

• t-h
excuus, maar je mag er vanuit gaan dat ik zelf ook gezocht heb. helaas niet goed genoeg blijkbaar, ik kon het niet vinden. kan gebeuren...

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
hoe heb je gezocht dan?

PSN: djmurcielago

• t-h
joh doe niet zo moeilijk. maak van een mug geen olifant door hier om verklaringen te roepen... die ben ik je niet schuldig.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:46

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Eh, djmurcielago probeert de knowledge base te vullen; er zijn vast mensen die eea ook niet kunnen vinden. Hoe meer info, hoe beter.

En je doet nu zelf moeilijk.

ping 127.212.23.124

• t-h
pjottum schreef op donderdag 17 november 2005 @ 13:51:
Eh, djmurcielago probeert de knowledge base te vullen; er zijn vast mensen die eea ook niet kunnen vinden. Hoe meer info, hoe beter.

En je doet nu zelf moeilijk.
jah, hoe moet ik dat weten. ik dacht "heb je weer zoëen die graag loopt te zeuren"

anyway, mea culpa, ik weet echter niet meer exact hoe ik heb gezocht..

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:14
Ok, dit was dus niet de bedoeling. Het was gewoon vriendelijk bedoeld hoor :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.