PC boot niet naar behoren

Pagina: 1
Acties:

• eR1k
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-02 01:08
Vandaag heb ik eindelijk tijd gehad om mijn pc in elkaar te zetten. Deze bestaat uit:

Opteron 148 (geen IHS)
DFI ultra D
XFX 7800 gtx extreme
2x 256 KHX bh5
OCZ powerstream 520
MachII

Nu heb ik het volgende probleem. Elke keer zodra de Mach onder de -33C zakt boot de pc niet en de voeding blijft dan ook gewoon uit. Om de pc te laten booten moet ik eerst op die powerknop op het mobo drukken. Hij boot alles springt aan en als eerste krijg je een scherm te zien met info over je gfx. Vervolgens zou dan de andere system informatie moeten komen en de mogelijkheid om in je bios te gaan. Echter lukt dat niet want zodra dat gfx scherm geweest is schakelt hij zich automatisch uit. Ik heb naar de rails van de psu gekeken en die zijn allemaal groen dus het kan ook niet de overvolt protectie van de psu zijn. Ik heb ook al de gebruikelijke cmos resets gedaan maar dat maakte dus geen verschil. Het kan zijn dat de cpu door het verwijderen van de IHS niet meer lekker werkt, maar ik zag geen schade aan de cpu. Ook heb ik die resistoren met issoleer tape afgeplakt zodat deze geen kortsluiting kunnen maken met de evap, dus het lijkt me sterk dat er iets van kortsluiting is. Iemand enig idee wat er mis is?

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Tsja.. 'k heb wel eens gehoord van een probleem dat sommige mobo's ook niet meer willen starten als ze te koud zijn.... dat ze dan zegmaar denken dat ze te warm zijn en zichzelf weer uitschakelen ivm. de overhittingsbeveiliging, je zou eens moeten proberen dat uit te zetten en kijken of het dan werkt ?

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• eR1k
Apen-nootjes schreef op woensdag 16 november 2005 @ 22:32:
Tsja.. 'k heb wel eens gehoord van een probleem dat sommige mobo's ook niet meer willen starten als ze te koud zijn.... dat ze dan zegmaar denken dat ze te warm zijn en zichzelf weer uitschakelen ivm. de overhittingsbeveiliging, je zou eens moeten proberen dat uit te zetten en kijken of het dan werkt ?
Dat is het probleem juist, ik kan niet in het bios komen om deze opties uit te schakelen.

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Apen-nootjes schreef op woensdag 16 november 2005 @ 22:32:
Er zijn genoeg ocers met een dergelijke bordje dus ik denk niet dat dit het probleem zal zijn.
Heb je al eens een andere cpu geprobeerd? of heb je de mogelijkheid om dit te proberen.
Ik heb een vermoeden dat het verwijderen van de heatspreader niet helemaal jofel is verlopen namenlijk.

[ Voor 43% gewijzigd door Edwin van Cleef op 16-11-2005 22:40 ]

computer voor alle werkzaamheden

• eR1k
Edwin van Cleef schreef op woensdag 16 november 2005 @ 22:40:
[...]

Er zijn genoeg ocers met een dergelijke bordje dus ik denk niet dat dit het probleem zal zijn.
Heb je al eens een andere cpu geprobeerd? of heb je de mogelijkheid om dit te proberen.
Ik heb een vermoeden dat het verwijderen van de heatspreader niet helemaal jofel is verlopen namenlijk.
Maar dan krijg je toch iets van failed cpu test, of blijft de pc en de fans in ieder geval aan zonder beeld lijkt me?

• El Snorro
  • Laatst online: 08-01 09:36
Wat ik dan altijd doe is alles eerst uit elkaar halen.

Opnieuw erin (zonder alles vast te schroeven (dus mobo etc niet vast)

Dan nogsteeds zelfde probleem, andere geheugen proberen, andere graka en zo alles uitsluiten.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• eR1k
El Snorro schreef op donderdag 17 november 2005 @ 08:53:
Wat ik dan altijd doe is alles eerst uit elkaar halen.

Opnieuw erin (zonder alles vast te schroeven (dus mobo etc niet vast)

Dan nogsteeds zelfde probleem, andere geheugen proberen, andere graka en zo alles uitsluiten.
Doe ik meestal ook, maar ik vroeg mij gewoon af of de symptonen naar een bepaald probleem wezen.
Pagina: 1