Toon posts:

[XP-home] BSOD 0x00000007E TCPIP.SYS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb sinds kort meerdere malen last gekregen van de beruchte blauwe schermen van ome bill. Zoals in de topic titel ook is aangegeven is het een stop fout met de precieze code:

Stop 0x00000007E 0XC0000005 0XF6DD2FE1 0XF8c3BA28 0XF8c3B728

En als aangegeven bestand: tcpip.sys.

Ik krijg deze code op willekeurige momenten als ik aan het internetten ben (tcpip.sys dus ja). Na mijn zoektocht op google en got ben ik uiteindelijk hier beland.

Ik heb geen nieuwe hardware geinstalleerd, wat ik wel heb gedaan in de vorige dagen is: Xp-antispy gebruiken, en wel de volgende regel aangevinkt: "Increase maxconnectionperserver to 10" met de beschrijving:

Normally your Internet Explorer limits the maximum number of open connections on one server to 4. If you're downloading 4 files from a server, and you want to surf its websites, nothing happens coz you have already reached the maximum number of connections. This setting increases the limit to 10.

Nu heb ik wel een vermoeden dat het een en ander met elkaar te maken heeft, kan iemand dit bevestigen? Is er een manier om het ongedaan te krijgen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

terugdraaien?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:10

vegterb

[ZzZ]Vighter

De website van MS kwam eerst met een probleem met de Soundblaster, maar het gaat hier om een TCPIP, en dat maakt creative niet voor zover ik weet! :Y)

Één van de andere oorzaken zijn stuurprogramma's die dit veroorzaken! Heb je pas een nieuwe driver geïnstalleerd? 9 van de 10 keer zijn het drivers...

"Increase maxconnectionperserver to 10" - Kun je dat ook ongedaan maken in dat programma? Want heeft behoorlijk direct te maken met je TCP/IP. Anders is systeemherstel een goede optie, maar dan moet je die wel aan hebben staan! Anders zou je even moeten zoeken hoe je deze connecties weer terug zet, handmatig.

Indien je een intel-based netwerkkaart hebt zou je nog een nieuwe driver kunnen installeren. Misschien dat dat je probleem ook oplost!

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

vegterb schreef op woensdag 16 november 2005 @ 22:33:
Één van de andere oorzaken zijn stuurprogramma's die dit veroorzaken! Heb je pas een nieuwe driver geïnstalleerd? 9 van de 10 keer zijn het drivers...
tcpip.sys is ook een "driver" in dat opzicht ;)
"Increase maxconnectionperserver to 10" - Kun je dat ook ongedaan maken in dat programma? Want heeft behoorlijk direct te maken met je TCP/IP. Anders is systeemherstel een goede optie, maar dan moet je die wel aan hebben staan! Anders zou je even moeten zoeken hoe je deze connecties weer terug zet, handmatig.
Dat zeg ik :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:10

vegterb

[ZzZ]Vighter

BackSlash32 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 22:43:
tcpip.sys is ook een "driver" in dat opzicht ;)
Ja, half windows bestaat uit drivers... Maar even de drivers voor dingen die je zeg maar zelf vaker vernieuwd ;)
Dat zeg ik :)
Gamma...
Weet ik, maar herhaal het ff :P

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar heb ik zelf ook al aan gedacht, het 'fijne' aan die antispy is echter dat het werkt met een aan en uitvink systeem, nu weet ik niet zeker of het uitvinken van een regel automatisch tot gevolg heeft dat het bestand weer hersteld wordt.

Ik heb overigens na het uitvinken de error nog éénmaal te zien gekregen, nog andere suggesties wat betreft tcpip.sys? Kan ik het gewoon probleemloos kopieren/plakken van een windows xp cd? (of moet ik nog rekening houden met verschillende versies en dergelijke)

-> systeemherstel stond helaas niet op automatisch dus ik heb alleen een heel oude "save"

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 20:09 ]

Verwijderd

Deprem : Ik vind dat je ERG weinig zelf gedaan hebt.. Als ik zelf ga zoeken op google kom ik wel 100 pagina's tegen met info tot betrekking op deze foutmelding.. Google eerst zelf ook even om verder te komen inplaats van gelijk te posten..

Wat betreft het probleem :

Als je toevallig SP2 geinstalled hebt kan je booten in safe mode en de bestand tcpip.sys in je "C:\WINDOWS\system32" folder renamen en een copy maken naar je system32 folder vanaf "C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386"
Pagina: 1