All in one aansluiten met bluetooth?

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik sta op het punt een All-in-one printer te kopen, en wel de Canon Pixma MP750. Het ding heeft een scanner en een printer in één en schijnt erg goed te zijn. Hij heeft een USB aansluiting, en ik wil de printer ook op meerdere pc's gebruiken.

* Bluetooth usb-connectors kopen, en ervoor zorgen dat ik draadloos kan printen en scannen.

* Een USB switch aanschaffen, zodat ik tussen 2 computers kan switchen. Is dit betrouwbaar?

* Een USB printserver aanschaffen. Het nadeel is dan, dat ik de printer met een USB switch moet aansluiten, aangezien de scanner niet werkt via LAN. De printer moet dan dus direct aan de pc als via het lan worden aangesloten.

Ik vraag me af of het lukt om met bluetooth te werken (eerste optie). In theorie zou je denken van wel, maar of het in de praktijk ook werkt? Ik wil dan dus alle pc's een bluetooth adapter geven, en ook één op de printer aansluiten, zodat ik met alle pc's kan printen én scannen! Wie heeft een idee of dit gaat lukken?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:57
Is er niet gewoon een netwerk-all-in-one geval te koop? Ik kan me haast niet voorstellen dat dit er niet is.

Verwijderd

bluetooth werkt alleen maar als de printer dat ook ondersteund anders kan je het vergeten !!!!!!

omdat bluetooth software nodig heeft aan bijde zijden staat het niet op de printer dan zal je het er niet op kunnen zetten gewoon een usb bluetooth adaper in de printer stoppen werkt niet omdat daar de software niet opstaat.

de Canon Pixma MP750 kan dit dus niet kijk onder mij voor een alternatief

je zou voor de printserver kunnen gaan volgens mij kan je doormiddel van netwerkprinter instellingen wel met de scanner werken als je de drivers maar hebt geinstalleerd (dit weet ik niet 100% zeker)

of de goedkope oplossing een usbswitch is hetzelfde als steeds het kabeltje verwisselen achter je printer zolang die uitstaat als je dat doet moet dat gewoon werken

of gewoon een all-in-one kopen met netwerkondersteuning zoals djluc zegt

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2005 22:16 ]

Verwijderd

HP heeft 2 printers die met optionele bluetooth module wel met bluetooth werken, dat zijn de HP Photosmart 3210 en 3310. (zie hier).

Canon heeft het naar mijn weten nog niet in zijn printers zitten, ook geen ethernet. HP heeft dat dus wel. Ligt er maar net aan waarvoor je wilt gaan...

• magic_japie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-02 22:38
Ik zit namelijk ook met dat probleem, daarom haal ik dit topic omhoog.
Op de website van Belkin zie ik wel iets staan wat van toepassing kan zijn voor je probleem TS.

http://catalog.belkin.com...SB%2FAdaptersenkabels%2F#

Bij mij wordt dit lastig omdat ik een printer heb die alleen usb 2.0 ondersteunt en deze alleen usb1.0 en 1.1 aankan.

Fritzbox 7490, 1x Netgear GS108E, 2x TP-Link SG105E, HP2520-8G-POE