Toon posts:

[2003/XP] Sysprep computernamen generen via MAC address*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:
Ben a; een paar dagen aan het rommelen met symantec ghost corporate edition en sysprep.
De bedoeling is dat ik een gesysprepte image klaar zet op de ghost cast server en die uitdraai op 50 werkstations. Als deze geïnstalleerd is dan moet ik er verder niet meer naar om hoeven kijken.
Tot zover geen problemen, er is meer dan genoeg te vinden op internet.
Alleen ik wil ook dat aan de hand van het mac adres van de client de computernaam gekozen word.
Als je in sysprep.inf geen computernaam opgeeft dan vraagt hij er bij de minisetup van de client om. En als je compuyter name=* in sysprep.inf neerzet dan genereert de minisetup een naam aan de hand van de organisatie naam.
Weet iemand hoe je in sysprep.inf een lijstje kan maken waar aan de hand van het mac adres een compuetrnaam word toegekend.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows versie (serverside/clientside) gaat het hier over? Zoals je in de Windows Operating Systems Policy had kunnen lezen is dit verplicht om in je topic titel te vermelden ;)

Verwijderd

Topicstarter
Server site is windows 2003 server
client is win xp pro

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die een mooie manier hiervoor weet?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Een mooie manier niet nee - je zou wel met netdom je PC kunnen renamen na de inlog en dit doen aan de hand van wat batchscripting maar dat kan je niet mooi noemen :)