[XP64] Na installatie niet booten

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16
OK, ik wilde dus naast mijn 32-bits Windows XP Windows XP64 installeren. Dus ik de CD erin, installeren, ik geef aan waar hij hem moet installeren, reboot, "ntoskrnl is damaged or missing". Wat me opviel was dat de schijf waar ik hem op wilde installeren normaal gesproken mijn G: schijf is, maar dat Windows Setup hem zag als F: schijf. Ik kan me bijna niet voorstellen dat het daaraan ligt, maar toch. Specs:

ASUS A8N-SLI Deluxe mobo, BIOS 1015
AMD Athlon64 3500+ Venice
2 GB RAM, GF7800GTX Extreme

Harde schijf waar ik hem op aansloot was mijn enige SATA schijf. Ik heb geen controllerdrivers gebruikt, hoefde bij 32bit XP ook niet, bovendien zag hij de schijf al in Windows Setup, dus ik neem aan dat dat niet nodig is.

Iemand een idee ?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

even ter bevestiging op wat hardeschijf zit XP64 nou, een IDE of een SATA

had namelijk zelf gehoord van veel mensen dat ze problemen hadden met XP x64 installen op een SATA vanwege de control drivers enzo

• Arfman
XP64 installeerde ik op een SATA schijf. Ik zal vanavond eens proberen om F6 te drukken tijdens installatie voor de RAID drivers, moet ik die nog wel even vinden voor nForce 4.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Wat je ook kunt doen bij het installeren is gewoon ook even je andere drives eruit trekken, alleen wordt ie dan je C: ipv je D, E, F of G.. Maar da's misschien wel wat je wilt?

[ Voor 3% gewijzigd door axis op 17-11-2005 08:06 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Arfman
Nee, dat wil ik eigenlijk niet ;)
Ik wilde XP64 er gewoon naast installeren, op een andere schijf zeg maar, zodat ik wat kon pielen.

EDIT: iemand een idee of er uberhaupt nForce4 (S)ATA drivers bestaan, die je kunt gebruiken tijdens de installatie ? Ik kan ze nergens vinden, ook in de ForceWare drivers (die ik heb uitgepakt) zitten ze niet, alleen een IDE_RAID mapje, maar ik draai geen RAID ...

Laat ik het anders vragen: wie heeft er op dit bord WXP64 kunnen installeren zonder op F6 te drukken tijdens de installatie om drivers aan te geven ?

[ Voor 62% gewijzigd door Arfman op 17-11-2005 16:39 ]

• Arfman
Nou, ik weet het niet meer hoor 8)7

Ik heb zitten rommelen met:
multi(0)disk(0)rdisk(3)partition(1)\WINDOWS="Windows XP Professional x64 Edition" /noexecute=optin /fastdetect

Ik heb disk1, 2 en 3 geprobeerd, niets geeft sjoege. Volgens de Disk Manager is het disk 2, in de Recovery Console is het disk 0, maar dat is de schijf waar de gewone XP opstaat. Een installatie met F6 kan niet omdat er volgens mij simpelweg geen nForce 4 drivers zijn voor tijdens de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
Even getest, Vista werkt wel. Die had ik op een andere schijf als x64 geinstalleerd. Dus ik Vista er weer af gegooid, x64 op diezelfde schijf, weer de ntoskrnl.exe foutmelding 8)7

Conclusie: x64 draait niet op mijn PC, op de een of andere manier. En als niemand het hier weet heb ik dus vette pech, want ik kom er zelf ook niet meer uit.

Pagina: 1