[R9800pro] Artifacts e.d.: wat doen we eraan?

Pagina: 1
Acties:

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-04 13:23
Beste Tweakers,

Een vriend van me heeft problemen met zijn R9800pro . Zie hier op C!T forum voor zijn verhaal. Ik heb 'm nu evenbij mijn pc erin gestopt, om tekijken of ik wat kan doen.
Behalve artifacts zijn er ook kortje streepjes over het hele beeld bij het booten (dus bij het bios scherm van m'n ocworkbench bios, en je ziet het een beetje door het windows logo bij het starten van XP). Zonder drivers start deze ook prima in Windows, met drivers heb ik nu (wat maandje terug toen hij 'm even bij mij teste niet was) dat er wat roze vierkanten zitten op het welkomscherm, en na een paar sec m'n scherm op zwart beeld gaat. In veilige modus, of VGA modus gaat het wel goed.
Ik vermoed niet dat dit een koelprobleem is: de Zalman heatpipe koeler met fan zat er al die tijd al op, en wordt niet extreem heet ofzo.
Ik heb de bios al een keer geflashed, zonder resultaat.
Iemand zei dat mogelijk het geheugen brak is: is het mogelijk om bijv. te kijken welk deel van het geheugen dat is en dat uit te schakelen?
Hebben jullie nog andere suggesties?
En als er geen hoop meer is... wat kan ik er mee doen, behalve aan de muur hangen?

Ik ben benieuwd!

(P.S. heb gesearched, maar kwam 123 niet iets bruikbaars tegen)

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Dikke kans dat het geheugen stuk is... en dat lijkt er wel op aangezien ie het op een andere pc ook niet doet en een flash ook niet heeft geholpen...

Dus tja... weggooien, weggeven, uit elkaar halen ofzo dan maar....

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• AlexanderOnline
Ik hoorde op een forum iemand een keer zeggen voor de grap "Doneren aan de overclock wereld". Wat kan men hiermee dan, en wie kan ik er blij mee maken?

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-06 07:22
kun je hem niet flashen naar xl of zo ? dan wordt het geheugen niet zo hoog geclockt en mss werkt da dan weer ...

[ Voor 50% gewijzigd door successor op 16-11-2005 21:45 ]

Out of the box? What box? There is no box.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat heeft waarschijnlijk geen nut als het geheugen brak is.

Ik las in het topic waar de TS naar linkte, dat de kaart al 2e hands was. Ik denk niet dat er nog garantie op zit, maar als dat wel zo is, gewoon ter RMA terugsturen naar ATi.

edit:
Jaja, stiekem editten, hè?

[ Voor 15% gewijzigd door DrivinUCrazy op 16-11-2005 21:47 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Flash hem met een nieuw bios met lager geclockte mem & core. Wie weet lost het dat het op! Je vriend zal dan wel even trager moeten gamen >:)

En anders is het een mooi kader voor aan de muur heh?

• AlexanderOnline
Ik heb bios geprobeerd met mem/core op 225, lijkt me wel redelijk laag, dat hielp iig niet. Ik kan mss een 9800SE bios proberen? Moet ik er wel eentje vinden met Samsung geheugen, denk dat eentje met Samsung 2.8 niet werkt dan, ofwel?

• AlexanderOnline
DrivinUCrazy schreef op woensdag 16 november 2005 @ 21:46:
Dat heeft waarschijnlijk geen nut als het geheugen brak is.

Ik las in het topic waar de TS naar linkte, dat de kaart al 2e hands was. Ik denk niet dat er nog garantie op zit, maar als dat wel zo is, gewoon ter RMA terugsturen naar ATi.

edit:
Jaja, stiekem editten, hè?
Hij is idd 2e hands. De verkoper heeft toen niet de garantiebon/stock koeler meegestuurd wat wel de bedoeling was, en na diverse mails naar 'm kregen we hierover geen antwoord. Ik weet dus niet of er garantie nog op zit, kan ik dat checken aan een serienummer oid?

• AlexanderOnline
Ik heb ook een 9800SE bios geprobeerd, dat hielp niet. Ik denk dat het toch echt gedaan is ;) Mocht iemand 'm over willen nemen dan hoor ik het wel ( alexander [at] alexanderonline [dot] nl )

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Als de stock koeler er af is, is de garantie bij ATi er ook af.
Misschien had je nog wel wat aan garantie kunnen doen als de koeler kapot was gegaan, en ze in de winkel (dus niet zelf!) de koeler hadden vervangen. (dat komt voor) Dan had je garantie kunnen claimen in die winkel.

Daar is hier echter geen sprake van, dus helaas. Je kaart heeft idd definitief het loodje gelegd.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Pagina: 1