Als ik inlog op school, router down!

Pagina: 1
Acties:

• _Supreme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hallo tweaker-mannen,

We hebben op het internet een intranet voor alle school-zaken. Cmdweb.avans.nl. Als ik hier via mijn laptop (thuis) wil inloggen, valt gewoon mijn hele verbinding weg! Eerst dacht ik alleen de wireless verbinding, maar als ik inlog terwijl er een andere pc aanstaat, gaat internet daar ook down.
Ik heb een Netgear WGT624 v3.

Hoe is het mogelijk dat internet uitvalt bij een bepaalde site?

Ik heb al geprobeerd om de hele router te resetten naar fabrieksinstellingen, en het heeft niet mogen baten.

2 dagen geleden werkte de site gewoon.

Hoe is dit mogelijk?

[ Voor 5% gewijzigd door _Supreme op 16-11-2005 23:42 ]

www.tri-state.nl

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Hebben andere mensen ook het probleem gehad? Wat is je OS? Hoe zit je netwerk eruit? Werken andere site nog wel goed? Welke (fout-)melding heb je gehad? Is er onderhoud bij je provider geweest? Doet het probleem zich continu voor?

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:17

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je toevallig ook een dhcp server geinstalleerd :?
Dat kan alles nog wel eens leuk storen :P

Wauw, een sig!

Verwijderd

Hoe wil je inloggen? Op een website? Via VPN? Wees eens wat duidelijker. Wat is wegvallen? Disconnect je WLAN kaart? Kun je de router op dat moment pingen? Wat gebeurt er zonder router?

Dit is echt te mager.

• _Supreme
  • Niet online
Sorry JSS, ik zal mezelf wat duidelijker proberen te maken.

Mijn netwerk ziet er als volgt uit:
@Home kabel internet - Modem - Netgear WGT624 v3 Wireless router
De router is weer wired geconnect met 2 pc's en wireless met 1 laptop.

Tot nu toe doen alle sites het gewoon normaal, op goede snelheid.
Ik heb het probleem dus alleen bij http://cmdweb.avans.nl/ . hier zou ik normaal gewoon moeten inloggen, wat nu ook nog lukt. daarna krijg ik de halve pagina geladen. Ik zie dus alleen de tekst in times new roman, geen kleuren of plaatjes. Hij wil niet verder laden. Een refresh helpt niet, en als ik een andere pagina probeer te laden werkt dat ook niet.
De verbinding doet nog gewoon of hij nog werkt. Toch kan ik geen enkele pagina meer laden, en msn kan geen berichten meer versturen terwijl ik wel gewoon 'online' blijf.
Dit gaat precies zo op andere pc's die op mijn netwerk op dat moment aanstaan.

Ik heb nog van niemand anders gehoord met hetzelfde probleem. Het probleem doet zich altijd voort als ik naar CMDweb probeer te gaan. Ik wil het niet te vaak proberen, want constant als ik het probeer, is mijn verbinding met het internet dus een hele tijd weg.
Mijn laptop kan dan ook niet meer inloggen op de router. Hij blijft hem wel zien.

Ik heb gekeken in de configuratie van de router en ik zie dat ' Use Router as DHCP Server' aanstaat. Wat betekend dit?

naar welke pc in mijn netwerk moet de LAN TCP/IP Setup verwijzen? (dat staat op dezelfde pagina als dat DHCP gedeelte.)

JSS, inloggen lukt dus nog wel. ik weet niet precies wat VPN is.

Ik hoop dat jullie me hier verder mee kunnen helpen, ik weet dat het probleem heel erg raar is, heb het zelf nog nooit gezien.

Ik zal later vandaag de router proberen te pingen als ik het probleem weer heb laten gebeuren. Nu gaat dat even niet, ben nog aan het werk.

www.tri-state.nl

• _Supreme
  • Niet online
ik ben achter iets heel raars gekomen, het gebeurt alleen als ik de pagina met Opera open.

IE werkt wel gewoon... Hoe kan een browser een heel netwerk plat leggen?

www.tri-state.nl

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Misschien een loopende redirect waardoor je je router over de rooie stuurt omdat ie teveel connecties krijgt?
Let eens goed op je statusbalk in Opera of je geen rare dingen ziet gebeuren die niet met IE voorkomen...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad maar dan met FTP
steeds als ik naar een bepaalde site probeerde te gaan met FTP weigerde me router langer lief te doen.
Volgens mij was het een fout in me router want nu heb ik wanadoo family, dus die router niet meer en alles werkt perfect...

Denk een software fout in de router ofzo :/

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-04 23:47
Ik heb dit probleem ook gehad met verschillende WGT624 v3 (ook wel bekend als WGT624FSv3) in combinatie met verscheidene wireless adapters en alle browsers.
Als je Extended Range (XR) inschakelt in de Wireless Settings, lopen alle WGT624's vast als je een route zoekt op de volgende pagina: www.routenet.nl.

Foutje van de router? Niet helemaal, want 3Com routers gaan ook over hun nek op die pagina (reboot). Brakke Linksys routers die ik gereed had staan voor RMA doen die website dan weer wel. Uiterst vaag.

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03:03

aex351

I am the one

oheng schreef op woensdag 23 november 2005 @ 04:45:
Ik heb dit probleem ook gehad met verschillende WGT624 v3 (ook wel bekend als WGT624FSv3) in combinatie met verscheidene wireless adapters en alle browsers.
Als je Extended Range (XR) inschakelt in de Wireless Settings, lopen alle WGT624's vast als je een route zoekt op de volgende pagina: www.routenet.nl.

Foutje van de router? Niet helemaal, want 3Com routers gaan ook over hun nek op die pagina (reboot). Brakke Linksys routers die ik gereed had staan voor RMA doen die website dan weer wel. Uiterst vaag.
Verek ik heb ook precies hetzelfde probleem , ik heb een wgt624 v2 router. En wanneer ik sommige sites zoals oa routenet bezoek houd mijn router er ook mee op ! . hiernaast heb ik ook nog het probleem dat het zonder reden stopt met werken zo nu en dan.

[ Voor 6% gewijzigd door aex351 op 23-11-2005 21:02 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

• oheng
Netgear WGT624 routers lopen ook vast als er een client vastloopt.
Netgear zelf adviseert om de routers altijd rechtop te plaatsen m.b.v. de bijgeleverde voetjes, dit i.v.m. warmte ontwikkeling. Sommige doe het zelvers gaan zelfs zover om er een fan op te modden. Deze staan ook in het user forum van Netgear zelf. Als je perse zelf het probleem wilt oplossen, kun je een ventilator op de router richten voor extra verkoeling (evt. de router openmaken, als je toch al geen garantie meer hebt).

• _Supreme
  • Niet online
Ik heb dit probleem trouwens nog steeds. Heel erg vreemd. Dit terwijl ik helemaal geen echte warmte detecteer bij mijn router..

www.tri-state.nl

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:50
Ik heb een Netgear D834 en deze ligt plat (kreeg geen voetje en hoort niet bij dat model) en blijft koel.

Heb ook geen probleme met de genoemde websites.. Vind het probleem wel bijznder.

• oheng
Je kunt de firmware proberen op te warderen (alhoewel ik niet denk dat dat je probleem zal oplossen, maar goed.)

Firmware staat hier: http://kbserver.netgear.com/products/WGT624.asp
Je moet even de juiste router versie selecteren.
Pagina: 1