Toon posts:

Welke server voor beursdata??

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vooreerst,
-Ik ben een leek op servertoepassingen,vroeger zelfstandig proff. Cad-Cam
-reeds 3 maanden opzoeking en proff. navraag
- gevolg, zie door de bomen het bos niet meer,sommige pro's zeggen Tier3,anderen Tier2, weer anderen breken dit weer af.
-dus hoop ik hier als laatste toevlucht teminste een duidelijke richting te vinden
Gegeven:
-Ik ontvang nu op 3 werkst. W2k prof. beursdata Tick per Tick, dwz, dat +/- 10.000 beurskoersdata die in feite 60 x per sec. kunnen verranderen,via deze data worden realtime grafieken opgebouwd en aan /verkoop signalen gegeven en eventueel aan/verkooporders doorgestuurd.
deze data is betrekkelijk duur +/- $5.000/jaar voor 3 pc's, per pc moet ik nu een abo. nemen dit kan niet anders

- nu wou ik een server install. die deze realtime data 24/24 ontvangt en waarvan min. 3 en max. 10 clients de data zouden afnemen,alle data word opgeslagen,voor backtesting is data tot 5 jaar terug beschikbaar
- de software voor TA( technische analyse) grafieken ea. zijn geinstall. op de clients, zij moeten worden gevoed door de data van de server
Op deze manier zou ik enkel nog 1 abo. op data nodig hebben

Beschikbare hardware:
high-end Tyan mb's dual AMD MP 2600, dual Opteron 246
scsi rack's controllers, hd's
FC racks, cotrollers, hd's
netwerkcards 4x ZNYX346Q-4 port 10/100 autosensing
ea.
Beschikbare software:
2 x 5 licence W2K server
SME Server v.6.01 RedHat incl. web,vpn, ftp,mail,file sharing,firewall
Sun Raq 550 CentOS4 + Blue Quartz GUI, includes Apache 2.0.52, Perl 5.8.5, PHP 4.3.9,
Mysql 4.1.7, Python 2.3.4
3x licence W2K
1x XP pro

Uiteindelijke vraag:
-Welk soort server is hiervoor de beste (stabielste) toepassing?
-Welke hardware vereisten?
-Welke software vereisten ?

Indien de vraag hier niet zou thuishoren dan verwacht ik dat deze word verwijderd

Verwijderd

Dit is inderdaad niet geheel de bedoeling. Wij gaan je niet haarfijn vertellen wat je hou zou moeten opzetten, daar zijn prima consultancy bureau's voor. Eventueel kunnen we je helpen, maar je zult het uiteindelijk zoek moeten doen.

Dit topic is gesloten.