Vooreerst,
-Ik ben een leek op servertoepassingen,vroeger zelfstandig proff. Cad-Cam
-reeds 3 maanden opzoeking en proff. navraag
- gevolg, zie door de bomen het bos niet meer,sommige pro's zeggen Tier3,anderen Tier2, weer anderen breken dit weer af.
-dus hoop ik hier als laatste toevlucht teminste een duidelijke richting te vinden
Gegeven:
-Ik ontvang nu op 3 werkst. W2k prof. beursdata Tick per Tick, dwz, dat +/- 10.000 beurskoersdata die in feite 60 x per sec. kunnen verranderen,via deze data worden realtime grafieken opgebouwd en aan /verkoop signalen gegeven en eventueel aan/verkooporders doorgestuurd.
deze data is betrekkelijk duur +/- $5.000/jaar voor 3 pc's, per pc moet ik nu een abo. nemen dit kan niet anders
- nu wou ik een server install. die deze realtime data 24/24 ontvangt en waarvan min. 3 en max. 10 clients de data zouden afnemen,alle data word opgeslagen,voor backtesting is data tot 5 jaar terug beschikbaar
- de software voor TA( technische analyse) grafieken ea. zijn geinstall. op de clients, zij moeten worden gevoed door de data van de server
Op deze manier zou ik enkel nog 1 abo. op data nodig hebben
Beschikbare hardware:
high-end Tyan mb's dual AMD MP 2600, dual Opteron 246
scsi rack's controllers, hd's
FC racks, cotrollers, hd's
netwerkcards 4x ZNYX346Q-4 port 10/100 autosensing
ea.
Beschikbare software:
2 x 5 licence W2K server
SME Server v.6.01 RedHat incl. web,vpn, ftp,mail,file sharing,firewall
Sun Raq 550 CentOS4 + Blue Quartz GUI, includes Apache 2.0.52, Perl 5.8.5, PHP 4.3.9,
Mysql 4.1.7, Python 2.3.4
3x licence W2K
1x XP pro
Uiteindelijke vraag:
-Welk soort server is hiervoor de beste (stabielste) toepassing?
-Welke hardware vereisten?
-Welke software vereisten ?
Indien de vraag hier niet zou thuishoren dan verwacht ik dat deze word verwijderd
-Ik ben een leek op servertoepassingen,vroeger zelfstandig proff. Cad-Cam
-reeds 3 maanden opzoeking en proff. navraag
- gevolg, zie door de bomen het bos niet meer,sommige pro's zeggen Tier3,anderen Tier2, weer anderen breken dit weer af.
-dus hoop ik hier als laatste toevlucht teminste een duidelijke richting te vinden
Gegeven:
-Ik ontvang nu op 3 werkst. W2k prof. beursdata Tick per Tick, dwz, dat +/- 10.000 beurskoersdata die in feite 60 x per sec. kunnen verranderen,via deze data worden realtime grafieken opgebouwd en aan /verkoop signalen gegeven en eventueel aan/verkooporders doorgestuurd.
deze data is betrekkelijk duur +/- $5.000/jaar voor 3 pc's, per pc moet ik nu een abo. nemen dit kan niet anders
- nu wou ik een server install. die deze realtime data 24/24 ontvangt en waarvan min. 3 en max. 10 clients de data zouden afnemen,alle data word opgeslagen,voor backtesting is data tot 5 jaar terug beschikbaar
- de software voor TA( technische analyse) grafieken ea. zijn geinstall. op de clients, zij moeten worden gevoed door de data van de server
Op deze manier zou ik enkel nog 1 abo. op data nodig hebben
Beschikbare hardware:
high-end Tyan mb's dual AMD MP 2600, dual Opteron 246
scsi rack's controllers, hd's
FC racks, cotrollers, hd's
netwerkcards 4x ZNYX346Q-4 port 10/100 autosensing
ea.
Beschikbare software:
2 x 5 licence W2K server
SME Server v.6.01 RedHat incl. web,vpn, ftp,mail,file sharing,firewall
Sun Raq 550 CentOS4 + Blue Quartz GUI, includes Apache 2.0.52, Perl 5.8.5, PHP 4.3.9,
Mysql 4.1.7, Python 2.3.4
3x licence W2K
1x XP pro
Uiteindelijke vraag:
-Welk soort server is hiervoor de beste (stabielste) toepassing?
-Welke hardware vereisten?
-Welke software vereisten ?
Indien de vraag hier niet zou thuishoren dan verwacht ik dat deze word verwijderd