een vriend van me heeft dit moederbord, maar er zijn vrij weinig nieuwe processors voor te vinden. Weet iemand of deze celeron processor hier op past? Op internet vrij weinig over te vinden.
Van de site: Processor Socket 478 for Intel Pentium 4 on-die 512/256KB L2 Cache with full speed
Dus een socket 478 pentium 4 kan er op
Dus een socket 478 pentium 4 kan er op
Het ASUS P4T533 board heeft een Intel 850 chipset welke officieel geen 133MHz FSB ondersteunt. De Intel Celeron D 340 heeft een 133MHz FSB nodig.
Al kan ASUS er blijkbaar wel 133MHz uit persen.
De P4T533-C en P4T533-E modellen hebben een Intel 850-E chipset. Deze ondersteunt wel de 133MHz FSB.
(Specs volgens ASUS:
• P4T533, 133MHz FSB, 2x32Bits RIMM sloten, Evt. RAID
• P4T533-C, 133MHz FSB, 4x16Bits RIMM sloten
• P4T533-E, 133MHz FSB, 4x16Bits RIMM sloten, RAID)
Voor zover ik weet kan de Intel 850 chipset niet overweg met 'Prescott' processoren. De nieuwere Pentium 4's en Celeron's vallen op dat gebied al af. Ten tweede was de 'Prescott' destijds nog niet beschikbaar en is het nog maar de vraag of het bord de processor de juiste spanning kan geven.
Deze meneer heeft een Intel Pentium 4 2,8GHz 'A' (ofwel, de Prescott) op het bord gestoken. Het werkte niet.
Al met al zou ik het dus niet doen. Het is verstandiger om een 2e hands Intel Pentium 4 'Northwood' aan te schaffen of een nieuwe combo te kopen. (AMD Sempron/Athlon 64 o.i.d.
)
De oude Intel Celeron 'C' (Northwood core) is dermate traag dat ik deze niet advisieer. Tenzij je het systeem als MP3 PC wilt gaan gebruiken
Wel jammer dat de oudere borden niet bij ASUS op de site staan
Al kan ASUS er blijkbaar wel 133MHz uit persen.
De P4T533-C en P4T533-E modellen hebben een Intel 850-E chipset. Deze ondersteunt wel de 133MHz FSB.
(Specs volgens ASUS:
• P4T533, 133MHz FSB, 2x32Bits RIMM sloten, Evt. RAID
• P4T533-C, 133MHz FSB, 4x16Bits RIMM sloten
• P4T533-E, 133MHz FSB, 4x16Bits RIMM sloten, RAID)
Voor zover ik weet kan de Intel 850 chipset niet overweg met 'Prescott' processoren. De nieuwere Pentium 4's en Celeron's vallen op dat gebied al af. Ten tweede was de 'Prescott' destijds nog niet beschikbaar en is het nog maar de vraag of het bord de processor de juiste spanning kan geven.
Deze meneer heeft een Intel Pentium 4 2,8GHz 'A' (ofwel, de Prescott) op het bord gestoken. Het werkte niet.
Al met al zou ik het dus niet doen. Het is verstandiger om een 2e hands Intel Pentium 4 'Northwood' aan te schaffen of een nieuwe combo te kopen. (AMD Sempron/Athlon 64 o.i.d.
De oude Intel Celeron 'C' (Northwood core) is dermate traag dat ik deze niet advisieer. Tenzij je het systeem als MP3 PC wilt gaan gebruiken
Wel jammer dat de oudere borden niet bij ASUS op de site staan
edit:
Google cache \o/
Merk op dat er nergens over Intel Celeron D of Intel Celeron met 133MHz FSB wordt gesproken bij de specificaties. De Intel Celeron met 133MHz FSB (De Intel Celeron D) bestond destijds nog niet.
Google cache \o/
Merk op dat er nergens over Intel Celeron D of Intel Celeron met 133MHz FSB wordt gesproken bij de specificaties. De Intel Celeron met 133MHz FSB (De Intel Celeron D) bestond destijds nog niet.
[ Voor 62% gewijzigd door Thandor op 16-11-2005 21:10 ]
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.