Toon posts:

Nieuw adsl modem, oude provider

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb onlangs een nieuw adsl abonnement afgesloten bij 12move. Mijn huidige abonnement bij hccnet loopt echter pas af op 21 december. Aangezien de nieuwe modem draadloos is wil ik deze vast gaan gebruiken aangezien ik ook net een laptop heb aangeschaft. Mijn vraag is: zal de nieuwe modem werken op het adsl abonnement van mijn oude (hccnet) provider?
De oude modem betreft een speedtouch 330 usb modem. De nieuwe modem betreft een zyxel prestige 2602hw 61c. Bij mijn weten maakt 12move overigens gebruik van het babyl xl netwerk (mocht dat wat uitmaken)

Verwijderd

Als het goed is wel, misschien wat provider-specifieke instellingen overnemen, maar die kun je waarschijnlijk wel ergens vinden in wat blaadjes die je van hccnet hebt gekregen (of misschien overnemen uit je oude modem).

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-02 14:39
Ik ga ervan uit dat het werkt, zoek de VPI en VCI settings van HCCnet, en vul deze in in de WAN configuratie van de ZyXEL.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Overigens is het niet wachten totdat je huidige abonnement afloopt bij HCCnet/KPN-DSL bij een overstap, maar wanneer technisch je nieuwe ISP de lijn laat omprikken. Abonnement kan nog maanden lopen immers en je lijn al omgezet zijn (als je het niet goed coordineert).

Hier op de support pagina's van ZyXEL kan je vinden hoe je hem op KPN-DSL kan gebruiken voor oa HCC!net.

Terug zetten van de 12Move/Tiscali modems is gemakkelijk straks door gewoon met een ballpoint (of paperclip uitgevouwen) als hij aan staat en is opgestart het reset knopje op de achterkant ingedrukt te houden tot hij herstart.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
heb net alle instellingen goed gezet volgens de aanwijzingen op de pagina van zyxel en alles leek goed te gaan. Bedankt voor de tips so far. DUs ik op internet explorer drukken, kom ik op de ADSL vangpagina van KPN terecht. :? Deze geeft de melding: UW verbinding werkt correct en uw modem ook. Het opzetten van verbinding met de serviceprovider is echter niet gelukt: fout --> afgewezen door serviceprovider. Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

• bjck
Dat is dus puur een login/wachtwoord probleem. Niets verkeerd aan je DSL instellingen verder.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt. was idd een puntje vergeten.
Ook erg fijn trouwens dat 12move een handleiding bij die modem levert : not
ben nog een newbie in het opzetten van zo'n draadloos netwerkje en je moet toch verrekte veel dingen instellen waar ik nog nooit van gehoord heb :(

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 21:15:
bedankt. was idd een puntje vergeten.
Ook erg fijn trouwens dat 12move een handleiding bij die modem levert : not
Hoeft toch ook niet? Modems zijn uitgeleverd met default de juiste instellingen. Als je hem reset naar de 'fabrieks instellingen' kom je weer exact uit zoals je hem uit de doos haalde. Kan niets mis aan gaan en veel beter dan een handleiding met daarin hoe je het zelf moet instellen.

En verder kan je alles en actuele handleidingen vinden op de ZyXEL pagina's. www.zyxel.nl/support brengt je ook al heel veel informatie.
ben nog een newbie in het opzetten van zo'n draadloos netwerkje en je moet toch verrekte veel dingen instellen waar ik nog nooit van gehoord heb :(
Daarom zetten ze het ook default uit, zodat je eerst kan verdiepen en weet wat je doet :+

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 16-11-2005 22:56 ]

Pagina: 1