Desk mate maken

Pagina: 1
Acties:

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:23

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
hey daar,

naar aanleiding van een topic in de HK kwam ik de Virtuele Katja van de Gouden gids tegen...
Nu is het al lang geleden dat ik Desk Mates gebruikt heb.. vind het tegenwoordig maar geheugen verspilling (en deze om eerlijk te zijn niet echt geweldig) maar vroeger heb ik ze wel af en toe wel eens gebruikt (Tawnee enzo :P ).
Nu kreeg ik door deze ineens een goed idee om mijn baas eens te gaan irriteren >:)

Maartoen.. hoe ga je in hemels naam zoiets programmeren?? :/
dus mijn vraag aan jullie iets ervarener /14ers... hoe pak je dat aan? ga ik C(++) gebruiken, simpel VB of moet ik het heel anders doen?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Taal is niet relevant. Elke taal waarin het mogelijk is om iets weer te geven zonder window handler zal hiervoor voldoen.

Wat veel belangrijker is: hoe ga je dingen als animaties programmeren? Neem je een bestaand formaat? Maak je je eigen formaat? Kun je goed genoeg programmeren om zoiets te maken?

Trouwens, wat is nu concreet eigenlijk je vraag? Je vraagt nu alleen maar iets over welke taal je moet gebruiken, en dat is nu net zo'n beetje de minst belangrijke keuze. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
-NMe- schreef op woensdag 16 november 2005 @ 19:43:
Taal is niet relevant. Elke taal waarin het mogelijk is om iets weer te geven zonder window handler zal hiervoor voldoen.

Wat veel belangrijker is: hoe ga je dingen als animaties programmeren? Neem je een bestaand formaat? Maak je je eigen formaat? Kun je goed genoeg programmeren om zoiets te maken?

Trouwens, wat is nu concreet eigenlijk je vraag? Je vraagt nu alleen maar iets over welke taal je moet gebruiken, en dat is nu net zo'n beetje de minst belangrijke keuze. :)
okay, basical is de grootste vraag hoe je dus zonder window werkt, je poppetje dus als het waren uitsnijdt.. dat is iets waar ik geen flauw idee van heb hoe het moet...
Verder denk ik dat ik gewoon standaard formaten zal gebruiken, t hoeft niet zo heel ingewikkeld te zijn, t is meer een joke :P maar toch leuk als het er wel een beetje goed en vloeiend uit ziet.
Maar hoe krijg je in welke taal je window weg?

Humankind… be both.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Spike_wolf schreef op woensdag 16 november 2005 @ 19:54:
[...]

okay, basical is de grootste vraag hoe je dus zonder window werkt, je poppetje dus als het waren uitsnijdt.. dat is iets waar ik geen flauw idee van heb hoe het moet...
Verder denk ik dat ik gewoon standaard formaten zal gebruiken, t hoeft niet zo heel ingewikkeld te zijn, t is meer een joke :P maar toch leuk als het er wel een beetje goed en vloeiend uit ziet.
Maar hoe krijg je in welke taal je window weg?
Met alle respect, maar af te lezen aan je posts heb je nog nooit geprogrammeerd of ben je nooit verder gekomen dan "Hello World". Daarop afgaande lijkt me dit soort projecten toch nog net iets te hoog gegrepen voor je. Misschien kun je die Katja/Tawnee etc. wel modden? Heb je daar al eens naar gekeken?

Zelfs in VB, toch wel 1 van de makkelijkere talen om onder de knie te krijgen (wee degene die hier nu weer over begint...), is dit niet 1 2 3 te doen. Wil je hier toch mee verder gaan, dan zul je je moeten verdiepen in de vele (o.a. GDI(+)) API's die windows biedt en daarmee moeten leren werken. Geen kattepis voor een "beginner" hoor ;)

:w -NMe- ;)

[ Voor 26% gewijzigd door RobIII op 16-11-2005 20:03 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
RobIII schreef op woensdag 16 november 2005 @ 19:56:
[...]

Met alle respect, maar af te lezen aan je posts heb je nog nooit geprogrammeerd of ben je nooit verder gekomen dan "Hello World". Daarop afgaande lijkt me dit soort projecten toch nog net iets te hoog gegrepen voor je. Misschien kun je die Katja/Tawnee etc. wel modden? Heb je daar al eens naar gekeken?

Zelfs in VB, toch wel 1 van de makkelijkere talen om onder de knie te krijgen (wee degene die hier nu weer over begint...), is dit niet 1 2 3 te doen. Wil je hier toch mee verder gaan, dan zul je je moeten verdiepen in de vele (o.a. GDI(+)) API's die windows biedt en daarmee moeten leren werken. Geen kattepis voor een "beginner" hoor ;)
Met alle respect richting jouw... ik heb toch aardig wat geprogrammeerd, en heb verschillede systemen ontwikkeld die actief gebruikt worden in grote bedrijven waaronder het makelaarskantoor waar ik op dit moment werk....
Maar ik heb deze optie nooit nodig gehad en me er dus ook nooit in verdiept...en de 'hello world' heb ik al jaren achter me liggen... :/

Humankind… be both.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Spike_wolf schreef op woensdag 16 november 2005 @ 20:02:
Met alle respect richting jouw... ik heb toch aardig wat geprogrammeerd, en heb verschillede systemen ontwikkeld die actief gebruikt worden in grote bedrijven waaronder het makelaarskantoor waar ik op dit moment werk....
Maar ik heb deze optie nooit nodig gehad en me er dus ook nooit in verdiept...en de 'hello world' heb ik al jaren achter me liggen... :/
Als je met de vraag komt over welke taal te kiezen, zeker met "ervaring", durf ik daar aan te twijfelen. Waarom ben je dan niet in je favo-taal gedoken en gewoon gekeken hoe je het moet doen? Waarom ben je de Windows API's niet ingedoken? Waarom zit je hier en niet op MSDN? En interessanter: waar programmeer je nu dan in?

Overigens uit je posthistorie af te lezen denk ik eerlijk gezegd ook niet dat je er al "klaar" voor bent. Dat zeg ik niet om je te pesten, ik probeer je alleen maar te waarschuwen om te voorkomen dat je je dadelijk "vertild" aan zo'n "project" als waar je nu aan wil beginnen. Ik denk, dat als je met gerichtte vragen komt (als in: hoe krijg ik de hWnd van m'n desktop om daar met GDI die deskmate op te tekenen met BitBlt ofzo), dat je veel meer response krijgt.

[ Voor 58% gewijzigd door RobIII op 16-11-2005 20:09 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Ik wil idd ook niet zeggen dat ik een exert ben, maar een complete n00b ben ik ook al een hele tijd niet meer :P
Maar ik ben altijd berijd om te leren, en vind het ook leuk om te leren, dit is een speelveld waar ik nog niet bekend in ben en ik de regels wel van wil leren.
Dus vroeg ik me af wat de beste manier is om dit te doen, als ik toch moet kijken hoe dit soort dingen werken, kan ik dan beter gelijk de taal pakken die het het beste/makkelijkste kan of gewoon doorborduren op waar ik al het beste mee overweg kan?

Humankind… be both.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:26
Je wilt dus zoiets als http://www.livingactor.com/ zelf maken?
In Living Actor zit een jaar of 7 development.. dus denk dat je het kunt vergeten om het even te doen als practical joke.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
frickY schreef op woensdag 16 november 2005 @ 20:36:
Je wilt dus zoiets als http://www.livingactor.com/ zelf maken?
In Living Actor zit een jaar of 7 development.. dus denk dat je het kunt vergeten om het even te doen als practical joke.
tja, zoiets maar dan erg basic, het hoeft niet zoveel te kunnen, een paar verschillende animaties, paar klikken, en dat is het... is alleen de animaties in elkaar over laten lopen en dat "doorschijnen" is het lastigste 'denk' ik...

Humankind… be both.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Spike_wolf schreef op woensdag 16 november 2005 @ 20:52:
[...]

tja, zoiets maar dan erg basic, het hoeft niet zoveel te kunnen, een paar verschillende animaties, paar klikken, en dat is het... is alleen de animaties in elkaar over laten lopen en dat "doorschijnen" is het lastigste 'denk' ik...
Dat doorschijnen heb ik in mijn vorige post al verklapt ;) En anders zou je hier eens kunnen kijken...

Als ik jou was zou ik er gewoon eens aan beginnen, en kijken waar je strand. Gaat het mis, dan kun je hier altijd om hulp vragen over dat specieke probleem. We zijn de beroerdsten niet hier :P

[ Voor 42% gewijzigd door RobIII op 16-11-2005 22:23 ]

Over mij

Pagina: 1