Ik heb in c sharp een formulier gemaakt wat een plaatje als achtergrond heeft. Ik heb hiermee het volgende probleem. Het compileren gaat goed maar zodra ik het programma run klapt hij er uit met een Exception. Ik gebruik sharp develop om een formulier te maken en zet in de form designer een plaatje als achtergrond. Hiervoor word de volgende code gebruikt.
Deze regel geeft echter deze exception:
Ik heb op GOT en Google en MSDN gezocht naar de dingen maar ik zie alleen maar voorbeelden waarbij deze manier goed gaat. Echter bij mij dus niet. Het plaatje is een jpg genaamd Background.jpg maar ik zie echter niet dat dit ergens opgeslagen word. Maar in de vele voorbeeld programma's die ik heb gezien was dit ook niet nodig. Ook heb ik al geprobeerd om verschillende typen plaatjes te gebruiken maar hij klapt er iedere keer uit. Het ligt ook niet aan de rechten in windows dit heb ik ook geprobeerd. In de API was ook niets te vinden over dit bij: .BackgroundImage en Resources.GetObject. Enige hulp zou zeer op prijs gesteld worden.
C#:
1
2
| System.Resources.ResourceManager resources = new System.Resources.ResourceManager(typeof(Form1)); this.BackgroundImage = ((System.Drawing.Image)(resources.GetObject("$this.BackgroundImage"))); |
Deze regel geeft echter deze exception:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Unhandled Exception: System.Resources.MissingManifestResourceException: Could not find any resources appropriate for the specified culture (or the neutral culture) in the given assembly. Make sure "Form1.resources" was correctly embedded or linked into assembly "formbacktest".baseName: Form1 locationInfo: DefaultNamespace.Form1 resource file name: Form1.resources assembly: formbacktest, Version=0.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyT oken=null at System.Resources.ResourceManager.InternalGetResourceSet(CultureInfo culture, Boolean createIfNotExists, Boolean tryParents) at System.Resources.ResourceManager.InternalGetResourceSet(CultureInfo culture, Boolean createIfNotExists, Boolean tryParents) at System.Resources.ResourceManager.InternalGetResourceSet(CultureInfo culture, Boolean createIfNotExists, Boolean tryParents) at System.Resources.ResourceManager.GetObject(String name, CultureInfo culture) at System.Resources.ResourceManager.GetObject(String name) at DefaultNamespace.Form1.InitializeComponent() in c:\Documents and Settings\ Guldan\Mijn documenten\C# shit\formbacktest.cs:line 45 at DefaultNamespace.Form1..ctor() in c:\Documents and Settings\Guldan\Mijn do cumenten\C# shit\formbacktest.cs:line 26 at DefaultNamespace.testprogram.Main() in c:\Documents and Settings\Guldan\Mi jn documenten\C# shit\formbacktest.cs:line 56 Druk op een toets om door te gaan. . . |
Ik heb op GOT en Google en MSDN gezocht naar de dingen maar ik zie alleen maar voorbeelden waarbij deze manier goed gaat. Echter bij mij dus niet. Het plaatje is een jpg genaamd Background.jpg maar ik zie echter niet dat dit ergens opgeslagen word. Maar in de vele voorbeeld programma's die ik heb gezien was dit ook niet nodig. Ook heb ik al geprobeerd om verschillende typen plaatjes te gebruiken maar hij klapt er iedere keer uit. Het ligt ook niet aan de rechten in windows dit heb ik ook geprobeerd. In de API was ook niets te vinden over dit bij: .BackgroundImage en Resources.GetObject. Enige hulp zou zeer op prijs gesteld worden.
You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?