[C #] Form achtergrond plaatje werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-04 12:22

Guldan

Thee-Nerd

Topicstarter
Ik heb in c sharp een formulier gemaakt wat een plaatje als achtergrond heeft. Ik heb hiermee het volgende probleem. Het compileren gaat goed maar zodra ik het programma run klapt hij er uit met een Exception. Ik gebruik sharp develop om een formulier te maken en zet in de form designer een plaatje als achtergrond. Hiervoor word de volgende code gebruikt.

C#:
1
2
System.Resources.ResourceManager resources = new System.Resources.ResourceManager(typeof(Form1));
this.BackgroundImage = ((System.Drawing.Image)(resources.GetObject("$this.BackgroundImage")));

Deze regel geeft echter deze exception:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Unhandled Exception: System.Resources.MissingManifestResourceException: Could not find any resources appropriate for the specified culture (or the neutral culture) in the given assembly.  Make sure "Form1.resources" was correctly embedded or linked into assembly "formbacktest".baseName: Form1  locationInfo: DefaultNamespace.Form1  resource file name: Form1.resources  assembly: formbacktest, Version=0.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyT
oken=null
   at System.Resources.ResourceManager.InternalGetResourceSet(CultureInfo culture, Boolean createIfNotExists, Boolean tryParents)
   at System.Resources.ResourceManager.InternalGetResourceSet(CultureInfo culture, Boolean createIfNotExists, Boolean tryParents)
   at System.Resources.ResourceManager.GetObject(String name, CultureInfo culture)
   at System.Resources.ResourceManager.GetObject(String name)
   at DefaultNamespace.Form1.InitializeComponent() in c:\Documents and Settings\
Guldan\Mijn documenten\C# shit\formbacktest.cs:line 45
   at DefaultNamespace.Form1..ctor() in c:\Documents and Settings\Guldan\Mijn do
cumenten\C# shit\formbacktest.cs:line 26
   at DefaultNamespace.testprogram.Main() in c:\Documents and Settings\Guldan\Mi
jn documenten\C# shit\formbacktest.cs:line 56
Druk op een toets om door te gaan. . .

Ik heb op GOT en Google en MSDN gezocht naar de dingen maar ik zie alleen maar voorbeelden waarbij deze manier goed gaat. Echter bij mij dus niet. Het plaatje is een jpg genaamd Background.jpg maar ik zie echter niet dat dit ergens opgeslagen word. Maar in de vele voorbeeld programma's die ik heb gezien was dit ook niet nodig. Ook heb ik al geprobeerd om verschillende typen plaatjes te gebruiken maar hij klapt er iedere keer uit. Het ligt ook niet aan de rechten in windows dit heb ik ook geprobeerd. In de API was ook niets te vinden over dit bij: .BackgroundImage en Resources.GetObject. Enige hulp zou zeer op prijs gesteld worden.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-04 11:36

pjvandesande

GC.Collect(head);

Guldan schreef op woensdag 16 november 2005 @ 18:24:
Het plaatje is een jpg genaamd Background.jpg maar ik zie echter niet dat dit ergens opgeslagen word.
Dit word aan je resource toegevoegd.

Verwijder is de map [b]obj/b] uit je project directory en compile is alles opnieuw.

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
Heb je bij het betreffende plaatje ook de build action op embedded resource gezet?

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-04 11:36

pjvandesande

GC.Collect(head);

cowgirl schreef op donderdag 17 november 2005 @ 14:46:
Heb je bij het betreffende plaatje ook de build action op embedded resource gezet?
Dit hoeft niet, Visual Studio zal dit zelf al aan de resource toevoegen.

Helemaal verkeerd gelezen, het gaat hier om #develop :X

[ Voor 12% gewijzigd door pjvandesande op 17-11-2005 14:50 ]

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:11
questa schreef op donderdag 17 november 2005 @ 14:47:
[...]

Dit hoeft niet, Visual Studio zal dit zelf al aan de resource toevoegen.
Ik gebruik sharp develop om een formulier te maken
;)

Maar ikzelf gebruik ook sharpdevelop en heb genoemd probleem nog nooit meegemaakt, hij voegt (net als Visual Studio) ook gewoon de afbeelding aan de resource toe...

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-04 12:22

Guldan

Thee-Nerd

Topicstarter
questa schreef op donderdag 17 november 2005 @ 12:06:
[...]

Dit word aan je resource toegevoegd.

Verwijder is de map [b]obj/b] uit je project directory en compile is alles opnieuw.
aha het probleem is alleen dat een test programma niet in een project zit en gewoon een losse file is. Waardoor ik deze map niet heb. En ik kan ook nergens een resource file vinden e.d.

@phyzar:

Werkt het bij jou ook als je gewoon een leeg bestand aanmaakt en dan een plaatje op de formulier achtergrond zet?

[ Voor 24% gewijzigd door Guldan op 17-11-2005 22:41 ]

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Pagina: 1