Vastlopers bij games

Pagina: 1
Acties:

• Vini
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-01 12:54
Je raadt het al mn pc loopt soms vast tijdens games. Goed dan ga je direct afvragen is je systeem te heet? Nee de temperaturen zijn stabiel. Heb je de instellingen van het spel te hoog staan, nee nooit problemen mee gehad.
Laatst heb k windows xp opnieuw geinstalleerd, alleen ik kan nou niet een directe oorzaak daarin vinden. Ik heb een tweetal screenshots genomen:

Afbeeldingslocatie: http://img5.imageshack.us/img5/7198/vastloper8lg.th.jpg

Mn pc is enkel bezig met het onderste proces, de rest is 00, dit screenshot is genomen nadat ik met veel moeite pro evolution soccer 5 had afgesloten nadat het vastliep. Maar daarna bleef de pc heel langzaam en was werken niet ech meer mogelijk. Mn specs zijn als volgt:

Amd 64 3000+
MSI K8N neo platium
2 x 512mb pc3200
Hitachi 160 gb sata
xfx 6600 gt
2 dvd spelers
En misschien een oorzaak maar lijkt me stug aangezien het systeem altijd zo heeft gedraaid, een codegen 400 W voeding.

Ik hoop dat ik alle voorspelbare redenen ben langs gegaan, zoniet vraag het want ik vind t niet leuk als k net snoeihard de verdediging heb gedold en mn pc besluit vast te lopen.

[ Voor 6% gewijzigd door Vini op 16-11-2005 17:55 ]

BF2 stats

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:37

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Je plaatjes werken niet :Y)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Vini
gefixt

BF2 stats

Verwijderd

Is het zo wanneer je een seconde of 20 wacht het spel weer vrolijk verder gaat? Of kan je de pc gewoon weer opnieuw opstarten? En misschien staat er ergens te weinig volt op, dat kan op je geheugen zijn of op je cpu. Of heb je verkeerde drivers eropstaan. Heb je de driver van je processor wel geinstalleerd?

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Aan de ene screenshot is te zien dat je cpu continu rond 90% van zijn vermogen benut wordt.
Draai een DC programma ? Anders mag je wel eens checken of je misschien een trojan oid hebt opgevangen ergens. (Aan de processen die ik in het lijstje zie staan zie ik niet zo gauw iig een bedreiging.)

No signature found

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:29

Nakebod

Nope.

CPU load is idd vreemd, 90%, normale DC zal meestal 100% proberen te krijgen als het systeem het toelaat :)
Maar in de screenshot daarnaast zie je 99% cpu aan het idlen is, maar wel 88% cpu gebruik heeft.
Nu ga ik er voor het gemak even van uit dat de screenshots relatief snel achter elkaar genomen zijn. Hoewel het nog steeds raar is dat in de proceslijst op 1 screenshot 99% idle is, maar toch 88% bezet is...

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Vini
De screenshots zijn tog 2 min achterelkaar genomen, maar het cpu gebruik hing rond de 90. Wat betreft het vastlopen, soms kan ik na heel even wachten gewoon doorgaan, som duurt het lang en gaat het met schokken verder zoals de laatste keer. Ik heb de vastlopers ook gehad met BF2 maar daar liep gewoon alles vast, is ook een wat zwaarder spel.

Wat betreft de drivers, ja die dacht ik allemaal wel goed geinstalleerd te hebben, ik geloof 81.45 van de graka en gewoon de drivers van de cd voor nforce3 mobo.

[ Voor 20% gewijzigd door Vini op 16-11-2005 18:17 ]

BF2 stats

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Nakebod schreef op woensdag 16 november 2005 @ 18:07:
CPU load is idd vreemd, 90%, normale DC zal meestal 100% proberen te krijgen als het systeem het toelaat :)
Maar in de screenshot daarnaast zie je 99% cpu aan het idlen is, maar wel 88% cpu gebruik heeft.
Nu ga ik er voor het gemak even van uit dat de screenshots relatief snel achter elkaar genomen zijn. Hoewel het nog steeds raar is dat in de proceslijst op 1 screenshot 99% idle is, maar toch 88% bezet is...
Als je op Beeld->'Kerneltijden weergeven' klikt (als de 'Prestaties'-tab actief is), zal je waarschijnlijk zien dat dat de veroorzaker is van de hoge cpu-%. De kerneltijden dus. :)
Dit hoeft niet de oorzaak van de vastlopers te zijn, maar iig wel van het hoge gebruik.

[ Voor 13% gewijzigd door _the_crow_ op 16-11-2005 18:30 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Pagina: 1