Mijn websites staat helemaal uit modules. Ik zal eerst even uitleggen hoe ik het heb gedaan:
Ik gebruik savant2 templatesysteem.
Ik heb in mijn index.php al mijn modules geinclude:
Voorbeeld:
include( "module_webshop.php" );
include( "module_functions.php" );
Aan de hand van een switch(), switch ik tussen de verschillende modules door index.php?mod=webshop.
Eenmaal binnen de module, heb ik weer een switch gemaakt die switch tussen de verschillende
sections:
voorbeeld:
if ( $section == "order" ) $ModuleOutput = viewOrder();
if ( $section == "addorder" ) $ModuleOutput = addOrder();
dus als ik een order wil toevoegen doe ik: index.php?mod=webshop&s=order.
Het werkt allemaal fijn, alleen het probleem is als je een webshop maakt heb je heel veel sections en daardoor krijg je module_webshop.php met veel php code. Doordat ik alle modules include in mijn index.php gaat hij alle modules uitlezen met als gevolg een trage website.
Dit wil ik veranderen. Ik wil gewoon gewoon dat alleen de sectie van een bepaalde module gelaad wordt. Kan iemand mij een tip geven?
Ik zie dat veel prof websites zo werken: www.website.nl/guestbook/add
Ik gebruik savant2 templatesysteem.
Ik heb in mijn index.php al mijn modules geinclude:
Voorbeeld:
include( "module_webshop.php" );
include( "module_functions.php" );
Aan de hand van een switch(), switch ik tussen de verschillende modules door index.php?mod=webshop.
Eenmaal binnen de module, heb ik weer een switch gemaakt die switch tussen de verschillende
sections:
voorbeeld:
if ( $section == "order" ) $ModuleOutput = viewOrder();
if ( $section == "addorder" ) $ModuleOutput = addOrder();
dus als ik een order wil toevoegen doe ik: index.php?mod=webshop&s=order.
Het werkt allemaal fijn, alleen het probleem is als je een webshop maakt heb je heel veel sections en daardoor krijg je module_webshop.php met veel php code. Doordat ik alle modules include in mijn index.php gaat hij alle modules uitlezen met als gevolg een trage website.
Dit wil ik veranderen. Ik wil gewoon gewoon dat alleen de sectie van een bepaalde module gelaad wordt. Kan iemand mij een tip geven?
Ik zie dat veel prof websites zo werken: www.website.nl/guestbook/add
Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer