Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

VoIP met vast NL telefoonnummer in buitenland

Pagina: 1
Acties:
  • 411 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik ga binnenkort naar Suriname voor enkele maanden. Echter, wil ik wel gemakkelijk telefonisch bereikbaar zijn vanuit Nederland.

Ik zoek dus een VoIP dienst die ik op mijn PowerBook kan draaien (waar het internet dan ook mag zijn) waarbij ik een vast *Nederlands* telefoonnummer heb. Zoiets als SkypeIn zeg maar, maar mijn voorkeur gaat meer uit naar een 'open' VoIP protocol (ik weet hier nog vrij weinig over).

Iemand een idee, tips?

Putting the bit in Biton since 1997

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:26
BudgetPhone Prepaid, zie www.budgetphone.nl. Kost 10 euro per jaar, en levert een Nederlands telefoonnummer op. Naar Nederland bellen kan je gratis doen met VoipBuster.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Budgetphone kost 9,50 per maand. :Y)

Hmz, ik zie net dat er meerdere varianten zijn. Die 9,50 euro per jaar is idd interessant! :)

Sorry! :X

[ Voor 57% gewijzigd door pven op 16-11-2005 17:55 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• JJapie
Prepaid kost 10 euro per jaar. Kijk maar.

* JJapie heeft het zelf ook

• pven
  • Niet online
Is het mogelijk om alleen gebeld te worden met een prepaid bij budgetphone? (Als je dan belt via VoIPbuster kan KPN de deur uit. ;))

• JJapie
Jup, dat is mogelijk. Je kan er ook mee bellen, maar dat kost knaken dan :)

Ik heb een Sipura 1001 ATA, die kan twee SIP-accounts aan. Ik heb voor ingaand budgetphone ingesteld, en voor uitgaand VOIPBuster. Dus ik bel lekker gratis :P

[ Voor 52% gewijzigd door JJapie op 16-11-2005 17:58 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Dan kan je bellen en ben je bereikbaar met een nederlands nummer. En dus geen enkel verschil of je nu hier inlogt of daar inlogt.

Houdt wel rekening met het feit dat je SIP server (VoIP server) hier in NL staat. En je dus al een hoge latency heb tussen jou in Suriname en de server hier voor de IP verbinding. Weet niet uit m'n hoofd vanaf welke latency het 'vervelend' of 'lastig' gaat worden een gesprek.

Zou gewoon moeten werken opzich, je kan ook normaal gesproken bellen tussen Suriname en Nederland immers ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• pven
  • Niet online
offtopic:
Ik ben aan het bekijken of mijn KPN-lijn volgend jaar de deur uit kan, vandaar mijn interesse. ;)

Heb je toevallig ervaring met het startpakket van budgetphone? (Ik vraag me af wat ze precies leveren en hoe dat aangesloten moet worden.)

• JJapie
Ik neem aan dat de SIP-servers van VOIPBuster ergens in Amerika staan. Als ik bel naar een (KPN-)nummer in Nederland, of een nummer van budgetphone via VOIPBuster ondervind ik geen vertraging :)
pven schreef op woensdag 16 november 2005 @ 17:59:
offtopic:
Ik ben aan het bekijken of mijn KPN-lijn volgend jaar de deur uit kan, vandaar mijn interesse. ;)

Heb je toevallig ervaring met het startpakket van budgetphone? (Ik vraag me af wat ze precies leveren en hoe dat aangesloten moet worden.)
Ik heb zelf het Sipura 1001 Startpakket aangeschaft, dat is de ATA plus een kaartje om een nummer mee te registreren.
Aansluiten is heel simpel. UTP naar je switch/router, telefoondraadje naar je telefoon en adapter in het stopcontact. Configureren gaat automagisch via een website van budgetphone :) (maar kan evt. ook handmatig..)

[ Voor 71% gewijzigd door JJapie op 16-11-2005 18:02 ]

• pven
  • Niet online
Nog een vraagje, dan kan ik de info laten bezinken: als dat jaar voorbij is, vervalt dan je nummer of kan je het verlengen? (Op de site staat nogal explicirt vermeld dat het nummer een jaar geldig is.)

• JJapie
Je kan het verlengen.

• p_m
  • Niet online
Ai, ik hoor hier dingen over kastjes, apparaatjes en kaartjes en dingen aansluiten op een modem/router. Wat ik wil is dat ik dus gewoon met mijn PowerBook anywhere (dus ook achter NAT) kan bellen. Dus ook als ik op een wifi spot zit of in een bedrijfsnetwerk.

M'n laptop heeft ingebouwde microfoon en speakers, maar het fijnste is natuurlijk om een soort van handset te hebben.

• JJapie
Dat kan prima, als je een Softphone (SIP-client) voor Mac OS X (?) kan vinden. Mogelijk dat er een OS X versie van Firefly is?

• p_m
  • Niet online

• JJapie
Volgens mij is dat meer zoiets als Skype, en dus geen universele SIP-client waar je zelf je eigen SIP-accounts van bijv. VOIPBuster en budgetphone op in kan stellen.

[ Voor 3% gewijzigd door JJapie op 16-11-2005 18:16 ]

• pven
  • Niet online
Kan ik Talkin2Ya ook op de Mac gebruiken ?

Talkin2Ya kan ook op de Mac worden gebruikt, hier heeft u echter wel een andere versie van de softphone voor nodig. Om deze te downloaden en te installeren, dient u de volgende stappen te volgen :

Om een telefoon te downloaden:

* Ga naar http://www.xten.com/
* Menu X-Lite
* Klik op Download Xten's Free X-Lite softphone here!
* Download X-Lite v2.0 Build 1103m for MAC OS X
* Download de gegevens met de downloadcode op www.talkin2ya.nl.

Open de SIP phone.

* Selecteer Menu (button links naast de groene belknop)
* Selecteer System Settings
* Selecteer SIP Proxy
* Selecteer [Default]
* Vul de gegevens in:
o Enabled: Yes
o Display Name: {Je naam/bedrijf/alias}
o User Name: {Je username zoals die in de gedownloade gegevens staat}
o Authorization User: {leeg laten}
o Password: {Je password zoals dat in de gedownloade gegevens staat}
o Domain/Realm: budgetphone.nl
o SIP Proxy: sip.budgetphone.nl
o Out Bound Proxy: sip.budgetphone.nl
o Use Outbound Proxy: Always
o Send Internal IP: Always
o Register: Always
o Voicemail SIP URL
o Forward SIP URL
o Use Voicemail: Forward to Voicemail
o Direct Dial IP: No

Belangrijk : Voor Talkin2Ya op de Mac wordt door ons slechts beperkte ondersteuning geboden.

• p_m
  • Niet online
Ok... dus als ik het begrijp werkt dat hele VoIP over het 'SIP' protocol.

En je hebt dus een programma (softphone) of stukje hardware (hardphone) nodig om verbinding je maken met je 'SIP' provider. Ben je eenmaal verbonden dan kan iedereen je bellen op je NL telefoonnummer, ook al zit je in de boesboes?

Maakt het dan nog uit of je achter een firewall zit?

• JJapie
pven _/-\o_ Ik zal ook al te zoeken, had er niet aan gedacht om op de site van budgetphone zelf te kijken :X
p_m schreef op woensdag 16 november 2005 @ 18:22:
Ok... dus als ik het begrijp werkt dat hele VoIP over het 'SIP' protocol.

En je hebt dus een programma (softphone) of stukje hardware (hardphone) nodig om verbinding je maken met je 'SIP' provider. Ben je eenmaal verbonden dan kan iedereen je bellen op je NL telefoonnummer, ook al zit je in de boesboes?

Maakt het dan nog uit of je achter een firewall zit?
Klopt! Mogelijk ondervind je problemen als je achter NAT of een firewall zit, maar door gebruik te maken van een STUN-server (gratis service, volgens mij staat dat ook ergens vermeld op www.budgetphone.nl) los je dat dan weer op. Dit kan je ook instellen in de door pven genoemde softphone.

[ Voor 87% gewijzigd door JJapie op 16-11-2005 18:28 ]

• p_m
  • Niet online
Maar bestaan er ook andere aanbieders dan BudgetPhone?

Laat ik het zo zeggen, de site schrikt me nogal af :-)

Verwijderd

p_m schreef op woensdag 16 november 2005 @ 18:37:
Maar bestaan er ook andere aanbieders dan BudgetPhone?

Laat ik het zo zeggen, de site schrikt me nogal af :-)
Niet profi genoeg? Ze verzorgen geloof ik ook de VoIP voor @home Digitale Telefonie, en ik ben ook een tevreden klant van BudgetPhone. Je hoeft niets van rekeningnummers in te vullen, gewoon het geld zelf overmaken naar een of andere bankrekening (om het jaar, neem ik aan, anders vervalt je nummer gewoon). Alles werkt prima, inclusief Voicemail2Email en nummerweergave, etc. Heb ook nog niet meegemaakt dat de server down was of iets dergelijks. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2005 19:21 ]

• p_m
  • Niet online
Overigens, die link op BudgetPhone.nl naar de Mac softphone client werkt niet meer fijn: het programma lijkt niet meer gratis te zijn, is iig niet als download beschikbaar.

Via Google vond ik een overzicht van alle Mac softphones:
http://www.pure-mac.com/voip.html

Zijn alle SIP softphones in principe geschikt op te bellen via Talkin2ya (Budgetphone)?

Verwijderd

p_m schreef op woensdag 16 november 2005 @ 19:21:
Overigens, die link op BudgetPhone.nl naar de Mac softphone client werkt niet meer fijn: het programma lijkt niet meer gratis te zijn, is iig niet als download beschikbaar.

Via Google vond ik een overzicht van alle Mac softphones:
http://www.pure-mac.com/voip.html

Zijn alle SIP softphones in principe geschikt op te bellen via Talkin2ya (Budgetphone)?
Het is hier gewoon te downloaden: http://www.xten.com/index.php?menu=download

In principe werken alle SIP softphones met SIP servers, en Budgetphone gebruikt dus SIP. Ik heb Budgetphone ingesteld op mijn Sipura SPA-1001 én X-lite (wel voor Windows) tegelijk, en werkt allebei prima.

• p_m
  • Niet online
Kijk aan, ik heb 'm inderdaad nu kunnen downloaden en installeren. Maar wat een lelijk programma zeg... ongelooflijk :p

Ik denk dat ik zoiets als SJPhone beter kan gebruiken, ook niet mooi, maar iig niet zo Windows. :)

[/troll]

Maar dus, ik heb zojuist 10 euro de deur uit gedaan. Kijken wat voor nummer ik dan krijg...

Verwijderd

Nadat het geld is ontvangen krijg je een activatiecode die je ergens moet invullen, en dan kies je een netnummer in Nederland en krijg je een nummer. Bij mij wel een beetje vreemd, want de meeste nummers in Eindhoven beginnen met een 2, en die van mij met een 7. :?

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:01

knakworst

Get more sats!

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 19:48:
Nadat het geld is ontvangen krijg je een activatiecode die je ergens moet invullen, en dan kies je een netnummer in Nederland en krijg je een nummer. Bij mij wel een beetje vreemd, want de meeste nummers in Eindhoven beginnen met een 2, en die van mij met een 7. :?
De "7" nummerreeks is door de Opta aangewezen voor niet-KPN dienstenaanbieders. Met UPC had ik ook een 7, en nu met budgetphone ook.

• JJapie
Alle budgetphonenummers beginnen met 711 :)

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 22:10
[lichtelijk offtopic maar ook weer niet-modus]

Als je een goede Softphone zoekt moet je eens naar de SNOM360 softphone kijken.. Ziet er uit als een hardphone mét zelfs de webbased config.. Erg mooi!

[/lichtelijk offtopic maar ook weer niet-modus]

Verwijderd

JJapie schreef op woensdag 16 november 2005 @ 21:04:
Alle budgetphonenummers beginnen met 711 :)
Niet alle, de mijne begint met 31513XXXXXX ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 09:36:
[...]

Niet alle, de mijne begint met 31513XXXXXX ;)
Hij bedoelt achter het netnummer 8)7

En inderdaad, hij begint met 711... oh mijn hemel, nog maar 10000 combinaties mogelijk en je hebt mij aan de lijn! :P

• JJapie
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 15:26:
[...]

Hij bedoelt achter het netnummer 8)7
Precies :)

Verwijderd

check deze site. www.voiccom.com/buffallo

en is er iemand die mij een uitleg kan geven over de Grandstream Device HandyTone 486. want ik wil instellen voor de voipbuster en ik kan niet de tapblad van Advanced Settings gaan. ik zou op prijs stellen. HELP ME

dit is mijn emailadres, als u mij kunt helpen: aahmed@zonnet.nl

Bedankt
Pagina: 1