Toon posts:

[XP] Picasa geeft steeds een foutmelding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik al enige tijd Picasa voor het weergeven en ordenen van mijn digi-foto's, zowel thuis als op mijn werk. Thuis met Win2K en sinds een week op het werk met XP. (na "migratie" vanaf Win2K).
Daarna werkte Picasa een dag en sindsdien niet meer. :( Of ik nu van C, D of E opstart voortdurend volgt een melding : install _not admin . Ik maak hieruit op dat ik dan als admin zou moeten inloggen en ik heb die rechten uiteraard niet. De search leverde niets op , niemand schijnt problemen met Picasa te hebben. Weet iemand een oplossing om Picasa toch te starten . De computer permanent aan laten staan zou mogelijk zijn, maar niet wenselijk.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Je zou kunnen kijken of je Picassa gebruiken door gewoon de volledige mapinhoud te kopiëren en dan proberen te starten (of probeer je dat nu? Ik haal uit je verhaal dat het om een nieuwe installatie gaat). Mocht dat niet werken, dan zal je je systeembeheerder moeten vragen of hij het voor je wil installeren. We kunnen je hier niet helpen met de beveiliging van het systeem te omzeilen. :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal morgen proberen de Picasamap met volledige inhoud vanaf mijn thuiscomputer te kopieren.
Picasa op mijn werk bevat alleen de exe-file. Systeembeheer heeft na de XP installatie het Picasa-programma wel geinstalleerd, maar na herstarten de volgende dag werkte het al niet meer.

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Beetje OT ..maar picasa is mijns inziens in zijn geheel niet bug loos .. Hij "verliest/vergeet" bij mij telkens zijn thumbnails (zelfs tijdens het werken met bepaalde fotos in picasa) en gaat die weer een hele scan doen van mijn harde schijven op fotos om weer "nieuwe" te ontdekken. Alles behalve handig. Is er ergens een bug report iets voor picasa of waar je de bugs kan bekijken?

Verwijderd

Topicstarter
Met behulp van een USB stick mijn "thuismap" Picasa geplaatst in de Picasamap op mijn werk: P start nu op zonder foutmeldingen :) Bedankt the_shadow !
@ Henk Leerssen: Bugs heb ik ook wel eens last van, maar deze ken ik niet. Misschien is in de Picasa gebruikersgroep (zie de Picasa website) hierover iets te vinden.