Toon posts:

[Providers] Waarom relatief trage upload

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
welk abonnement ik ook bekijk, de uploadsnelheid is altijd vele malen trager dan de download snelheid. Waarom is dit eigenlijk? Het gaat toch allemaal over dezelfde lijn enzo? Waarom hebben providers er baat bij dat gebruikers een niet-zo-snelle uploadsnelheid hebben? Is dit om het draaien van prive-webhostertjes tegen te gaan ofzo? Andere redenen kan ik niet bedenken eigenlijk. Wie helpt mij?

• wizzard
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05-2025
dan moeten ze aan het eind van het lijntje bij hun ook de data kunnen verwerken denk ik en dat is iets meer investeren (gokje)
Volgens mij heeft het wel met de hardware te maken of met de manier van verwerken van deze data

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Er zijn meerdere topics hieromtrent geweest in dit subforum

Deze viel me nog 't meest op: De toekomst van upstream ?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Het heeft dus helemaal niks te maken met capaciteit aan het eind van de lijn, het heeft te maken met de capaciteit OP de lijn,

met kabel internet zit de downstream op een hoger MHz gebied dan de upstream -> sneller/langzamer.

Nou weet ik het niet zeker of dat met DSL ook zo is, want als KPN zou kunnen zouden ze in no-time dat inferieure ADSL2 of ADSL+ whatever ADSL2+ overslaan en gelijk SDSL op de lijn gooien, maar dat kenniet, want daar is de huidige infrastructuur helemaal niet klaar voor en het kost handenvol poen.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verdiep je eerst eens in de technieken die gebruikt worden om goedkoop internet verbindingen aan huis te leveren zoals kabel & DSL technieken. Dan zie je waar de limitatie zit en dus niet bij de ISP's.

Hogere upstream kan wel thuis, maar kom je in andere technieken. En als die infrastructuur er niet ligt huis-aan-huis moet dat aangelegd worden en zijn de prijzen ook 'ietsjes' hoger (ala zakelijke prijzen).

We zullen in de andere thread verder gaan die mijn collega al aangaf (die mag dan omhoog).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Dit topic is gesloten.