Toon posts:

Vreemde Voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Iedereen,

Ik heb nu al een paar maanden een nieuwe PC, die doet het prima.
Tot afgelopen week, toen begon mijn voeding vreemd te doen.
Het is namenlijk zo dat mijn Mobo en Hdd gewoon stroom krijgen maar mijn CD brander en Floppy drive niet. :? :?
Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn.
Ben net twee weken uit de garantie :|

Alvast bedankt

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

JHMvP

Veritas logica est

Hmmm...een nieuwe PC van een paar maanden oud en 2 weken uit de garantie... :X
Zitten floppy en brander aan één en hetzelfde stroomkabeltje? Misschien is dat ene kabeltje niet helemaal fris meer?

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:28

Thandor

SilverStreak

Mogelijk is die voeding stuk. Controleer de voltages even.
Zie de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter voor meer informatie :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Allereerst is het handig om even te zeggen om wat voor een pc het gaat en natuurlijk wat je zelf al geprobeert hebt.
Al eens een andere molex in die CDRW gedaan? ook al een andere voeding geprobeerd?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ergens een voeding lenen en erin hangen?

Of eventjes je voltlijnen checken (EVEREST)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Dat is snel,

Heb al met alle andere mogelijke molex-connectors geprobeert en zonder IDE-kabeltje eraan maar dat wekte ook niet.
Mochten jullie het willen weten, het is een standaard 400 watt voeding.
Nu ff Everest Checken

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-02 22:44

DefLite

Why so serious?

bedoel je met standaard qtec? die zou ik gelijk vervangen voor een a merk zalman fortron etc.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een KIM-Power voeding.
Even nog wat specs,

AMD Sempron 2800+
Asus K8S-MX
Nvidea Geforce 2 (komt een nieuwe in)

• zofman
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-01 15:54
Ook na twee weken ná de garantie kun je nog terecht bij je computer-boer.
Je mag van een pc uit gaan van een langere levensduur als 1 jaar. dus ook van je voeding
Gewoon terug naar de verkoper.

Verwijderd

Op alle computeronderdelen (behalve adapters en batterijen) zit naar mijn idee minimaal een jaar garantie op. Als je zegt dat je PC een paar maanden oud is en al twee weken buiten de garantie is zal ik toch gaan twijfelen aan de computerboer waar je je spullen hebt gekocht (tenzij het tweede hands spullen zijn natuurlijk :) )

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

JHMvP

Veritas logica est

Jaja... :*)
Heb al met alle andere mogelijke molex-connectors geprobeert en zonder IDE-kabeltje eraan maar dat wekte ook niet.
Hmmm...misschien zit er OF in je brander of in je floppy een beetje :? kortsluiting waardoor het hele stroomkabeltje door de voeding wordt uitgeschakeld (als beveiliging) en geen enkele molex op die kabel meer stroom krijgt?

Heb je het al es geprobeerd met ALLEEN de floppy en/of ALLEEN de brander aangesloten? Dan weet je meteen aan welk device het ligt...

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:16
JHMvP schreef op donderdag 17 november 2005 @ 14:42:
Hmmm...misschien zit er OF in je brander of in je floppy een beetje :? kortsluiting waardoor het hele stroomkabeltje door de voeding wordt uitgeschakeld (als beveiliging) en geen enkele molex op die kabel meer stroom krijgt?
in de voeding hangen gewoon alle kabels aan elkaar hoor. Bijvoorbeeld zitten de 12 volt lijnen gewoon allemaal bij elkaar op het printje duz lijkt me een beetje sterk dat hij wordt uitgeschakeld.

Ik kan het ook mis hebben hoor maar had laatst een Aopen voeding(A merk dus) waar ze gewoon op dezelfde print zitten gesoldeerd duz niet apart

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

JHMvP schreef op donderdag 17 november 2005 @ 14:42:
Nee, zo werkt dat niet... als er kortsluiting ontstaat in één van die apparaten dan kapt als het goed is je hele voeding ermee; daar zijn die dingen tegen beveiligd, in ieder geval de "betere" voedingen (Antec, FSP, Seasonic, noem maar op). Bovendien is het inderdaad technisch niet mogelijk om één kabeltje uit te schakelen.
Pagina: 1