[COD2] crash: savegames weg...

Pagina: 1
Acties:

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-03-2024

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Ik ben bezig met spelen van COD2 en de pc is een nieuwe missie aan het laden. Ik was inmiddels al voorbij de russische levels en de laatste missie die ik speelde was: "Operation Supercharge – Assist your tanks in breaking through the Alamein line". De pc was dus aan het laden voor de missie "The End of the Beginning – Capture the town of El Daba on the Mediterranean coast".

Echter, voordat ik "click to begin mission" krijg te zien, wordt het scherm ineens zwart en doet mijn harddisk een acute spindown. De PC reboot automatisch en het zooitje begint weer op te starten. Dus ik start COD2 weer meteen om verder te gaan spelen en tot mijn verbasing zijn al mijn settings verdwenen en mijn savegames zijn weg.

Details:
- Windows XP Prof.
- Ik speelde met direct X 9
- AGP ATI 9600XT (5.11 catalyst driver)
- ATHLON 3200+ op MSI K8N Neo2 Platinum mobo

Mijn verwachting is dat dit een bug in het spel is want ik heb tot de dag van vandaag nog nooit stabiliteitsproblemen gehad.

Anyway, herkent iemand dit probleem? En klopt het dat er nog geen patches uit zijn? (ik kan ze iig niet vinden).

• wizzard
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 07:23
ok is inderdaad een probleem waar je niet echt blij van word ik heb er zelf nog nooit van gehoord

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

• Downloader4Life
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-11 14:24
Ik ken het probleem.. :(

Heb het namelijk zelf net gehad. Ik stond op het punt aan een missie te beginnen (de missie na al de minefields en ondergrondse tunnels waar je eindigt in een dorp waar je de radio moet gebruiken). Klik ook op next mission en m'n pc reboot spontaan. :? 8)7 |:(

Ik dacht ik heb hem overhit na al dat geknal dus ik laat hem effe afkoelen. Wil weer verder spelen en normaal als je in het menu komt dan kan je op continu klikken maar nu staat er New game en als ik m'n profiel selecteer geeft hij het zelfde aan.

Ik heb wel de files gevonden. Deze staan in de dir van de game onder main -> players -> profile name -> save (-> autosave)

Dus ze zijn er nog wel maar worden niet gelezen.

Ga zo het spel opnieuw installeren en dan de data terugzetten en kijken wat er dan gebeurt. Lost dit het op dan laat ik weten.

Do it right or don't do it at all.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12 12:54

TheBorg

Resistance is futile.

Ik heb het spel ff niet bij de hand maar de oplossing is globaal als volgt:

1. Gooi je laatste savegame weg, deze is waarschijnlijk corrupt.
2. In de savegame directory staat een config filetje waarin je profiel is opgeslagen. Zoek hierin de setting "last_save_game" ofzoiets (heet anders maar ik heb het spel dus niet bij de hand) en verander deze in de één na laatste savegame.

• Downloader4Life
Hmm..

Ik gekeken en ik heb de regel gezien. Er staat nu "".

Ik ga effe kijken wat er gebeurt als ik de hele file name tussen de haakjes zet.

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

sv_lastSaveGame ''players/yourprofilename\autosave/yourlastgamesave''

Let op de slashes/backslashes.

• Downloader4Life
TheBorg schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 18:58:
sv_lastSaveGame ''players/yourprofilename\autosave/yourlastgamesave''

Let op de slashes/backslashes.
You're the greatest _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik was al bang dat ik al die duitsers opnieuw moest afknallen

Thnx

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-03-2024

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Bij is het inmiddels ook opgelost, maar de methode hierboven werkte niet. Ik heb de meeste tips op dit forum geprobeerd, maar uiteindelijk heb ik savegames van internet moeten downloaden en ben ik toen verder gegaan waar ik gebleven was.
De laatste post in dat topic is trouwens nog steeds van mij :|

• Downloader4Life
Trax_Digitizer, Ik heb nu het zelfde probleem zoals jij beschreef op het andere forum.

Gelukkig had ik een kopie gemaakt van m'n players dir alleen ik kan niet de eerste mission van de US opstarten en ik word er 8)7 van. Ik heb ook de andere berichten gelezen in het forum maar ik heb geen zin om m'n textures enz laag te zetten (ben ik gewoon te lui voor).

Baal er wel goed van. Elke keer als ik de eerste US mission probeer te spelen hoor ik 2x een beetje geluid en dan een reboot.

• TheBorg

TheBorg

Resistance is futile.

Ik het hoofdmenu: Game Options -> Enable Console
Druk op ~ om de console zichtbare te maken. Type "developer 1".
Je krijgt nu een "load" button om je savegames te laden.
Zet de console weer uit.

• Downloader4Life
Ik heb nu m'n beeldscherm terug gezet naar 640x480 :( en de textures op low. Ik moet hem gewoon uitspelen. Het zal nu wel weer aan m'n videokaart liggen (klote ati) of de driver.

• Lord_Gaav
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-11 10:05
Ik heb dit exacte probleem ook, heeft iemand enig idee of er al een oplossing is/komt? Mijn vele zoekpogingen hebben niks opgeleverd...
Pagina: 1