Toon posts:

'Apart' toetsenbord gezocht!

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een NIEUW toetsenbord, maar de backslash-toets '\' MOET rechts naast de rechter-shift zitten.
Wie weet welk model dit is, en waar deze te koop zijn?

Alvast bedankt!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:35

IceStorm

This place is GoT-like!!!

:)... Ik heb bij CTW mijn toetsenbordje gehaald... En daar zit de \ dus rechts van de rechtershift... Was een merkloos multimedia keyboard..

Even kijken of ik hem nog op de prijslijst kan ontdekken ;)

edit:
Ik denk dat het 'Toetsenbord PS/2 Multimedia Windows 98/ME/2000 45 piek' is

Maar uhm waarom loop je niet gewoon een zaak binnen en vraagt naar een keyboard?

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

zo'n toetsenbord heb ik vorige week net "vermoord" >:), hij deed het niet meer goed en toen ging ik er mee FRISBEE-en het raam uit >:)>:)....!!!!

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-08 16:50
Hmmz..

Ik heb ook nog een nieuw toetsenbord nodig.
Maar ik wil dus niet zo'n standaard ding hebben en dus ook geen Natural of cordless.
Liefst een beetje design (zwart misschien?)
en goede kwaliteit a la Ergoforce ofzo.
Zachte toetsenaanslag en waar ik een tijd mee vandaan kan.

Iemand ideeen of url's? :)

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51
Mijn toetsenbord heeft dat! Ik heb een Logitech Cordless Desktop iTouch, is een ergonomische muis en een normaal toetsenbord!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
Op donderdag 18 januari 2001 16:05 schreef Nasty.Nate het volgende:
Hmmz..

Ik heb ook nog een nieuw toetsenbord nodig.
Maar ik wil dus niet zo'n standaard ding hebben en dus ook geen Natural of cordless.
Liefst een beetje design (zwart misschien?)
en goede kwaliteit a la Ergoforce ofzo.
Zachte toetsenaanslag en waar ik een tijd mee vandaan kan.

Iemand ideeen of url's? :)
Logitech maakt mooie toetsenborden met lichte toetsaanslag en een mooi design. En er zitten ook van die shortcutknopjes op.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!

Nog een vraagje: bestaan er ook nog van die toetsenborden waarbij de toetsen wel wit zijn, maar de rest (de 'kast') niet???

• Nasty Nate
Op donderdag 18 januari 2001 16:20 schreef wacko het volgende:

[..]
Logitech maakt mooie toetsenborden met lichte toetsaanslag en een mooi design. En er zitten ook van die shortcutknopjes op.
Ja daar heb er nu dus een van die kapot is/gaat.
Daarom wil ik wat meer kwaliteit hebben.
Het mag ook wel 100-150 gulden kosten.

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
Op donderdag 18 januari 2001 16:23 schreef Nasty.Nate het volgende:

[..]
Ja daar heb er nu dus een van die kapot is/gaat.
Daarom wil ik wat meer kwaliteit hebben.
Het mag ook wel 100-150 gulden kosten.
Geen idee, ik dacht dat Logitech wel kwaliteit leverde (nooit troubles mee gehad iig). Misschien Microsoft :?

• Nasty Nate
Op donderdag 18 januari 2001 16:29 schreef wacko het volgende:

[..]
Geen idee, ik dacht dat Logitech wel kwaliteit leverde (nooit troubles mee gehad iig). Misschien Microsoft :?
Nooit problemen mee gehad?
Okay dat kan natuurlijk maar je snapt toch wel dat met echte kwaltiteit geen logitech bedoel?
Ik bedoel dus geen standaard toetsenbord wat in elke winkel ligt voor 50.- maar iets duurder, steviger en kwalitatief sterker.

Misschien wil ik wel teveel.. ;)

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 09:11
Op www.firingsquad.com stond een tijdje geleden een review van echte high-end keyboards. Kijk daar maar eens, ik vond ze er persoonlijk een beetje "commodore 64" uitzien, maar die krengen waren wel best duur!
Hmm, de enige review die ik daar kan vinden is uit '98, maar volgens mij was er ergens ook een nieuwere

Verwijderd

Ik baal ervan, had een Logitech 104 deluxe. En nu zo'n nieuwere, met 3 van die sneltoetsen boven de cursorpijltjes. En nou komt het; die linker shift is bijna net zo groot als een lettertoets... op de foto staat een brede! Next time... i'll get me a fucking cherry. :P

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:29
volgens mij kun je, als je zo wilt met je toetsenbord bent dat ze echt kapot gaan, beter een goedkope kopen, en deze dan weer vervangen voor een andere goedkope als ie kapot zou gaan. Volgens mij is er namelijk ook bij dure toetsenborden niet echt veel verbetering in stevigheid merktbaar.

PS: Ik zit achter een toetsenbord uit '96
:)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-08 20:29
ik heb nog een zwarte liggen ( is wel duits helaas )

en mischien dat ik vandeweek just voor fun het opvouwbare toetsenbord van dynalink bestel :)
95 piek

.

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
ik heb een ouwe trouwe tulip at toetsenbord :)

ben er verschrikkelijk blij mee met van die nieuwere toetsenborden die van die ultra zachte aanslagen hebben kan ik niet goed mee overweg

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Afbeeldingslocatie: http://www.duderuud.net/tb_blauw.jpg

Apart genoeg?

(Dit is de mijne *D)

Verwijderd

Probeer eens een Apple pro keyboard. De backslash zit naast de rechtershift en aangezien dit bordje USB is kun je hem ook wel aan je PC hangen (Heb je meteen een USB-hub en een leuk design-tje >:) )
Werkt perfect, heb er zelf ook eentje...

• Flotter
  • Laatst online: 19-08 09:57

Flotter

Pelipper!

Ik heb hier een Highscreen (van Vobis). Typt lekker goedkoop, was ook niet duur (+/- f25,-) en de '\' zit rechts van de shift (wat ik overigens niet echt prettig vind).

edit:
En met een spuitbus kun je'm altijd nog een kleurtje geven :P

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Verwijderd

Logitech Cordless Itouch
of
Logitech Cordless Pro (heb ze beide ... Server de Itouch en Pro mijn tweak en schrijf pctje) ;D

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 10:34

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Als je echt een degelijk toetsenbord wilt moet je zien dat je zo'n ouwe IBM ps/2 te pakken krijgt.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• ALH
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Op donderdag 18 januari 2001 20:28 schreef harley het volgende:
ik heb nog een zwarte liggen ( is wel duits helaas )

en mischien dat ik vandeweek just voor fun het opvouwbare toetsenbord van dynalink bestel :)
95 piek
Die zien er wel leuk uit ja, maar of het nou ook fijn typt?

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• PsychoG
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-05 11:03

PsychoG

Pumpin' on your stereo...

Lenco Natural. 39,95 bij de kijkshop en de \ zit naast de rechtershift.

Plaatje is van de trust maar dies precies hetzelfde.. (alleen duurder!!).
Afbeeldingslocatie: http://www.trust.nl/_images/products/300/08680.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Flotter
Ik heb hier een Highscreen (van Vobis). Typt lekker goedkoop, was ook niet duur (+/- f25,-) en de '\' zit rechts van de shift (wat ik overigens niet echt prettig vind).
Ik typ nu al zo'n 10 jaar op zo'n soort keyboarden, maar nu is hij kapot. Ik kan maar niet wennen aan die andere.

GollemIII
Probeer eens een Apple pro keyboard. De backslash zit naast de rechtershift en aangezien dit bordje USB is kun je hem ook wel aan je PC hangen (Heb je meteen een USB-hub en een leuk design-tje >:))
Werkt perfect, heb er zelf ook eentje...
Ik heb net even gekeken op www.apple.com/keyboard, maar daar zie ik dat de '\' helemaal niet langs de rechter shift zit, maar boven de 'enter'!!!

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:19
Afbeeldingslocatie: http://www.kinesis-ergo.com/images/contour.jpg

deze is wel apart maar ik kan niet zien waar de \ zit

• Nasty Nate
Op vrijdag 19 januari 2001 09:24 schreef Steel-Frog het volgende:
[afbeelding]

deze is wel apart maar ik kan niet zien waar de \ zit
Dat is serieus een toetsenbord?
Het moet niet gekker worden!

p.s.: Steel Frog pas je sig ff aan..url werkt zo niet.

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
Ik vind een natural keyboard wel rulen (heb er zelf geen, maar wel eens op getyped. ErgoForce (zit ik nu achter, geen \ naast de shift) vind ik niet zo. Is wel heel degelijk, maar als ik een 'a' type, doe ik hem soms niet hard genoeg ofzo (en heb ik dus geen 'a') terwijl dat dus juist wel zou moeten :?. Zelfde geld voor de 'w'. Maar hij is zondermeer heel degelijk, en als je je best doet typt hij wel lekker :P. Alleen als je ff snel iets wil doen, en niet nauwkeurig sla je dus 2 van de 10 toetsen niet hard genoeg aan...

edit: typo

• Nasty Nate
Op vrijdag 19 januari 2001 10:52 schreef msturm10 het volgende:
Ik vind een natural keyboar wel rulen (heb er zelf geen, maar wel eens op getyped. ErgoForce (zit ik nu achter, geen \ naast de shift) vind ik niet zo. Is wel heel degelijk, maar als ik een 'a' type, doe ik hem soms niet hard genoeg ofzo (en heb ik dus geen 'a') terwijl dat dus juist wel zou moeten :?. Zelfde geld voor de 'w'. Maar hij is zondermeer heel degelijk, en als je je best doet typt hij wel lekker :P. Alleen als je ff snel iets wil doen, en niet nauwkeurig sla je dus 2 van de 10 toetsen niet hard genoeg aan...
Waar heb je um gekocht als ik vragen mag?

En wat heeft hij gekost?

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik heb hier op mijn werk, in afwachting van een Natural, een Lite-On KB staan mét \ aan de rechterkant van de rechter Shifttoets.
Type: SK-1100CW-2D
FCC-nummer: GYUR36SK

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

En ik schop dit dingetje ff naar HA... Verbaast me dat hij me nog niet was opgevallen.:)

Verwijderd

Topicstarter
Zijn die 'Natural' keyboarden wel zo fijn???
Is dat niet ontzettend wennen enzo?
Is er iemand die is overgestapt van een normaal naar een natural keyboard, die zijn ervaringen wil delen?

Verwijderd

Ik heb net even gekeken op www.apple.com/keyboard, maar daar zie ik dat de '\' helemaal niet langs de
rechter shift zit, maar boven de 'enter'!!

Dan zal ik wel een b-merk hebben...:)

• Martin Sturm
Op vrijdag 19 januari 2001 10:59 schreef Nasty.Nate het volgende:

[..]
Waar heb je um gekocht als ik vragen mag?

En wat heeft hij gekost?
Ik heb hem niet gekocht, hij is hier op mijn stageplaats :) Maar daar heb ik al wel veel op getyped.

Thuis heb ik een merkloos toetsenbord (eens op 1 of andere beurs gekocht) MET \ naast shift btw. Alleen die is in 2 jaar tijd nogal versleten.
versleten :? ja, de 'e' is nauwelijks nog leesbaar. Dus daar komt binnenkort een natural voor in de plaats.

• Martin Sturm
Op vrijdag 19 januari 2001 12:04 schreef Bazz het volgende:
Zijn die 'Natural' keyboarden wel zo fijn???
Is dat niet ontzettend wennen enzo?
Is er iemand die is overgestapt van een normaal naar een natural keyboard, die zijn ervaringen wil delen?
Het is wel even wennen, en volgens mij heb je er alleen wat aan als je met 10 vingers typed (dus officieel zeg maar :P). Maar het typed zeer fijn vind ik... Ik was er na een kwartiertje al aan gewend.

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Als je de weg weet op een toetsenbord, dan kan je in no-time met een Natural aan de slag.
Je hoeft niet met tien vingers te kunnen typen, als je maar weet waar de boel een beetje zit.
Door de vorm van het Natural keyboard worden je handen min of meer "gewongen" om op de goede plek te blijven, waardoor je weer wat beter leert typen.

Het klinkt allemaal erg reclame-achtig, maar ik kan je verzekeren dat het zo gaat. Ik ben een jaar geleden overgestapt, en ik wil niet anders meer.:)
Ze zijn wel wat groter qua afmeting, dus dat kan een probleem zijn als je niet zoveel ruimte hebt voor een toetsenbord.

• MUSTIS
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

ik typ nu bijna 2 jaar op zo'n lenco (kijkshop rules :P )en ik zou zeker niet teruggaan naar een gewone. ik deed er een paar weken over om te wennen

als jullie deze toetsenborden al apart vinden, ga dan es naar http://www.tifaq.com/keyboards/fixed-split-keyboards.html

en dan schijnen dit zelfs nog vrij normal te zijn

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• Bigs
  • Niet online
\ naast de shift.. vreselijk :) Ik heb het liefst de \ boven de enter (die dus maar 1 rij hoog is, niet zo'n lomp blok als bij sommige toetsenborden)

• Flotter
  • Laatst online: 19-08 09:57

Flotter

Pelipper!

Op vrijdag 19 januari 2001 17:35 schreef Bigs het volgende:
\ naast de shift.. vreselijk :) Ik heb het liefst de \ boven de enter (die dus maar 1 rij hoog is, niet zo'n lomp blok als bij sommige toetsenborden)
Ik heb de \ het liefst ook boven de enter, maar dan tussen de = en de backspace (waarbij de enter dus zo'n 'lomp blok' is en de backspace maar 1 'unit' breed).

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Verwijderd

Ik heb zelf ook wel een apart gevalletje, zie
www.smarthome.com/9451.html

Ik wil hem ook wel verkopen, ik kan er maar niet aan wennen.

Verwijderd

http://www.kinesis-ergo.com/evol_track.htm

Dit ding wil ik hebbuh? Kan iemand me geld geven, kost ongeveer 1000,-!
Wel met 2 touchpads en de linker en rechterkant van het toetsenbord zijn aan de stoel te bevestigen waardoor je je armen op de leuning kunt laten liggen en elke arm z'n eigen toetsenbord gedeelte heeft!

• k7of9
  • Laatst online: 15-08 03:04
Nog ff over dat Apple Pro Keyboard. Ik vind die wel erg cool. maar kan je die ook gewoon los kopen bij bijvoorbeeld Primafoon ofzo. Of moet je er dan meteen zo'n PowerMac bij nemen? :+

Mijn fotografie en videografie

Verwijderd

Aangezien ik geen 1000,- over heb voor een keyboard heb ik deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.bieshaar.net/images/keyboard.jpg

Heb nooit een tiepcursus gehad en met zo'n split keyboard leer je vanzelf met meerdere vingers typen. Niet dat ik nu met 10 vingers tiep maar wel met 8 vingers en elke hand blijft aan z'n eigen kant. Is toch al een flinke verbetering zonder cursus.
Nu wil ik niet anders meer, als ik nu achter een "normaal" keyboard zit dan voel ik direct dat m'n polsen verdraaid staan.

PS. dit keyboardje heeft me NIEUW 50,- gekost! Touchpad van synaptic ipv cirque.

touchpad is trouwens handig. 2 buttons eronder zijn bij mij dubbelklik en rechtsklik. klikje op het touchpad is linker klik. bewegen over touchpad is muisbeweging waarbij ie aan de randen door blijft bewegen (hoef je je vinger niet op te tillen) en de hoeveelheid druk die je dan uitoefend bepaald dan de snelheid. Verder rechterkant scroll zijkant, onderkant idem. rechtsboven heb ik maximaliseren ingesteld, rechtsonder minimaliseren. Linksboven close application en linksonder back.
Dus de touchpad heeft zeven knoppen, 2 scrol zijkanten en de muisbeweging. :9~

En werkt prima naast m'n optical muis met 5 knoppen.

• Tele
  • Niet online
Keytronic maakt ook goeie toetsenborden, met een serie waarbij de aanslagkracht van elke toets is afgestemd, speciaal voor de 10-vingertypers onder ons..

www.keytronic.com

Verwijderd

Topicstarter
Cbd, waar heb je dat keyboard gekocht? Ziet er tof uit!

Verwijderd

Was een aanbieding bij regenboog computers in Sittard met een stikkertje lenco of target erop. Maar is van silitek met een synaptic touchpad. Stikkertje heb ik er gewoon vanaf getrokken.

Oja zie je trouwens die 3 knoppen tussen de letters en boven de spatiebar?
Dat zijn extra knoppen: numlock, tab en backspace. Die zitten er dus dubbel op.
En de \ zit inderdaad naast de shift ;)

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-08 19:03

Redwood

The Truth Is In Here

iemand misschien een idee of er ook iets grotere toetsenborden bestaan???
ik ben behoorlijk lange vent , 2.10 meter,
dat is het punt niet, maar die dikke vingers die daar automatisch bijkomen, gebeurt mij te vaak dat ik 2 toetsen tegelijk intik!
RRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!
ik haaaaaaaaaaaaaaaaaaat dat!
en dan nog wat, persoonlijk vond ik die oude "klik" toetsenborden VEEEEEEEEEL lekkerder werken, dat je echt een knop moest indrukken!
maar goed, wie ben ik? ik zeur misschien teveel!

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

Verwijderd

Ik heb zelfs zo'n Microsoft Natural Pro keyboard ding, maar hij typed wel lekker, alleen geeft hij soms problms met toetsen die blijven hangen ofzo.

Heb ook een hele oude PS/2 IBM met van die klik toetsen en die is echt heerlijk, alleen het klikken is irritant

Verwijderd

Ik heb ook een MS Natural Pro board en dat ding is echt zwaar relaxt :) Geen problemen met vasthangende toetsen hoor :?
Pagina: 1