Ok, dit zijn vragen voor de echte nerds.

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-01 22:07
Ik heb me net een 2e hands Compaq Proliant 850R P6/200 M1 EURO aangeschaft. Het ding verkeerd in uitstekende staat en ik kreeg er zelf een Raid-rack en Raid-kaart bij.

Nu had ik graag dat ding op Win2000 (staat er momenteel op) of linux doen draaien. Uiteraard in netwerk met mijn Athlon 500.

Nu had ik willen weten of het mogelijk is mijn internet verbinding (Cable) op die server aan te sluiten (10Mbit) en dan tussen die server en mijn athlon een 100Mbit netwerkje op te zetten. Is dat überhaupt wel mogelijk, snelheden mengelen in een netwerk?

En last but not least, heeft er iemand meer info over deze server?

Verwijderd

Volgens mijn beperkt inzicht kan die athlon dan tot 10 Mb/s spul van die server af trekken, wat ruim genoeg moet zijn voor een kabelverbinding. Ik weet alleen niet of dat gaat werken, want ik heb laatst gelezen dat je voor kabel over een LAN te sharen een proxy nodig hebt. Als dat klopt moet je twee netwerkkaartjes in je server duwen, 1 voor de kabelverbinding en 1 voor je LAN.

Correct me if i'm wrong.

Hoogachtend,

Een ECHTE nerd

Verwijderd

http://www.compaq.com/products/servers/proliant850r/index.html

over die netwerk shit... gewoon extra NIC d'r bij in ofzo...

Verwijderd

Op de eerste plaats.....nee een netwerk draait maar op 1 snelheid. Wat je wel kan doen is in die krompak een extra netwerkkaart zetten, en dan op de ene je kabelmodem (10 Mb.) en dan op de ander je interne netwerk (100 Mb.). Kun je die server gelijk mooi als proxy server en/of firewall gebruiken.

En info over deze server is wel te vinden op de site van compaq (www.compaq.com)

moet je iets weten wat daar niet staat dan lees ik het hier wel...

• Orbit
Tja dat er een extra NIC inmoest had ik ook wel al uitgedokterd en dat die Compaq als firewal/proxy moet fungeren had ik ook al door.

Het probleem was dat ik niet zeker was over het feit dat ik 10 en 100 Mbit door elkaar kon gebruiken, wel dus, lekker :D

BTW, vinden jullie dat ik een faire prijs heb betaald? (18.000 Bef) ik moet er wel ff bij zeggen dat hij er als nieuw uitziet (geen stof binnen, nooit opengedaan (geen krassen op de schroeven enzo, ...)

Nog een laatse vraagje, heeft er iemand soms de originele CD's van die Compaq? daar staat namelijk het bios op, want dat Moederbord heeft geen bios, dat bios wordt uitgelezen vanaf een speciale partitie op 1 van de SCSI schijven.

OH, ja, ff de specificaties,

2x Pentium PRo 200
2x HD 4.3 Gig SCSI Ultra wide 2
onboard video, SCSI controller en NIC.
SCSI Cd-rom (geen flauw id van de snelheid, de site zegt 24x)
Floppy
96 MB ram op dimms aan 60(?) MHZ

EXTRA:

19" Raid-Rack
Raid Contoller in Ultra Wide SCSI 2 (mode 0, 1 en 5)

Allerlaatste vraag : kan ik daar nog geheugen bijfoefelen, zoja, welk type en waar te vinden? (nog 2 Dimm-sloten vrij)

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:33

winnie

de poes...

Als ik er van uit ga, dat 100BEF gelijk is aan 5 gulden, kom ik op 900 piek uit voor je server. IS wel een redelijke prijs. Wat voor PPro's zijn het (cache-grootte?). Als het de 1MB versies zijn, heb je een zeer goede deal afgesloten, maar zul je ook wel een behoorlijk groot netwerk (database server, fileserver) moeten draaien om maximaal te profiteren van de config.
Alleen zit er wat weinig ram in, en dat is jouw probleem. Er zal wel Compaq ECC Dimm ram in moeten, en da's behoorlijk duur. Overigens is die info zo op de compaq site te vinden. Verder geldt dit eigenlijk ook voor de driver-cd: die is te bestellen bij compaq. Zie anders hier: http://www.compaq.com/support/files/server/us/locate/14_448.html voor de download van drivers en de bios. En http://www.compaq.com/support/techpubs/maintenance_guides/ProLiant_850R/MP850RC5.03.html voor de mem-specificatie. (
Use only 16, 32, 64, or 128MB, EDO, unbuffered, 72-bit wide, 4-K refreshed, 3.3-volt, ECC DIMMs. DIMMs must be 60-ns or faster. Use Compaq DIMMs only.
)
En http://www.compaq.com/support/techpubs/maintenance_guides/ProLiant_850R/index.html voor de manual. En zoek volgende keer wat beter op de compaq site.

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Je moet ff de smartstart cd regelen(Ik heb 'm eventueel ook wel voor je).
Dan kan je de hele server configureren.

Ik heb thuis ook een 100mb netwerk die gewoon het internet shared(kabel) over een 10mb kaartje geen enkel probleem dus.
Gewoon 2 kaartjes erin proppen en klaar is kees.

Greetz Jur

• Reiko
  • Laatst online: 01-01 15:06
Jur, ik begrijp dat jij dus ook zo'n Proliant 850R hebt maar dan met (alle?) bijbehorende CDS-ROM's. kan jij een copytje regelen voor mij?

Winnie, spijtig genoeg zijn het de PPro's met "maar" 256 K Cache op, maar ja, dat gaat ook wel goed vooruit hoor. Alleen is de videocard echt bagger, 1024*768 in 256 kleuren is de maximum. Maar de Dimm's die hier in horen te zitten, zijn die iet of wat gemakkelijk te vinden op de 2ehandsmarkt?

5800X3D | 32GB 3466C16 | RTX4080

• Orbit
Damned, de username en password van m'n broer zaten nog in de coockie, die reply hierboven is dus van Orbit, niet van Reiko.

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Heb zelf geen 850r maar volgens mij werkt die smartstart cd op alle proliants(In ieder geval wel op de 2500 en de 3500).

Ik zal ff kijken hoeveel data het is.En anders fik ik'm wel ff stuur ik 'm wel op of zo.

Greetz Jur

• The - DDD
  • Laatst online: 17-01 00:50
offtopic:
Zo'n gevalletje van die smart start cd kopieren. Mag dat?

Aan de ene kant heeft de persoon die het krijgt recht op die cd, want hij heeft op een nette manier de betreffende computer gekocht.

Maar aan de andere kant maakt er nu dus iemand een back-up die niet voor eigen gebruik is.

Gewoon nieuwsgierig hoor, niet om te zeiken. Ik zou het zelf namelijk ook doen (kopietje draaien)

Verwijderd

smartstart cd is weinigs illegaals aan toch? naja... hij boot dan wel win95 geloof ik, of iets wat er op lijkt.... maar verder alleen wat drivertjes enzow...

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Ik heb ff lopen zoeken en heb het hele paketje gevonden,tis me nogal wat...

Stuk of 8 cd's alleen die smartstart is al 548 MB,dan heb je ook nog Insight manager etc etc.

Echt in de buurt woon je ook niet dus misschien dat jij wat weet........

Greetz Jur.

• The - DDD
  • Laatst online: 17-01 00:50
Tante post??

• Orbit
Ja, zou je ze kunnen fikken en opsturen? ik zal wel je onkosten vergoeden hoor.

Mail maar ff als je wilt.

(BTW, dit typ ik vanaf die Proliant, WIN2000 Rulez ;) )
Pagina: 1