Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Ervaringen] Kabel mesh

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• o.poulssen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-03-2022
hey dudes, ik ben al een poosje van plan mijn kast eens heftig op te gaan ruimen, mijn cm is wel redelijk tot goed gelukt maar ben echt totaal niet te vreden over mijn kabelpuinhoop!

foto's van mod (De fotos kunen beetje wazig zijn. me camera deed wat vaag...)

zo als je ziet op deze foto, de kabels zijn een puinhoop
Afbeeldingslocatie: http://www.teameska.nl/pc%20fotos%20site/thumbs/tn_IMGP3548.jpg

ik heb erg veel gezocht naar wat topics over kabels opruimen, meshen etc en kwam tot een paar mogelijkheden:

- doucheslang gebruiken bijvoorbeel deze welke ik overgens erg mooi vind en mischien zelf ook wel wil doen maar weet niet hoe het dus zit met kortsluitingen...
- kabel meshes, bestellen en over kabels heen zetten, lijkt me mooi maar kan netter denk ik zo....
- krimpkous, word erg stug heb zelf ook al een soort van splitter op die manier gedaan en word bobbelig en niet mooi strak!
-tape, een grote plakbende naar mijn mening en erg onhandig.
-tiewraps, goedkoop en erg onhandig, wel lijkt het me mooi voor finishing touch als ze bv van metaal(blauw of chroom) zijn of zo? weet iemand waar die te krijgen zijn?

ik ben zelf ff van plan om vanavond de douchslangmod te maken op een oude voeding en die bij me chieftec in te monteren. ik maak direct wel ff fotos er van! :P alleen wat is een goede en nette manier om kabels in te korten, gewoon door knippen solderen en dan met krimpkous mooi maken?

ik wil graag wat orgineels in me kast en uiteraard het SUPER netjes maken. ik ben nog op zoek naar raamrubber of daar van een metalen strip variant.(site) iemand enig idee waar dit is aan te schaffen? (het liefst in de buurt van zwolle of via inet)

zelf vind ik de oplossing van douchslang nog het mooist omdat dat zilver mooi glimt en afzet bij het blauw. iemand iets orginelers, mooiers of netters? ik deel graag jullie ervaring!

Show off YOUR style... :Y)

iMac 2020 i7

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 22:45
Je zecht zelf al dat je ijgenlijk aleen die duosche slang mooi vind dus ik zou zeggen ga ervoor!!
En ja je moet wel uitkijken voor kortsluiting want het gelijd stroom.
Verder als je er een douche slang omheen zet kun je ook niet allekanten op buigen (nog erger als krimpkousen) dus let daar wel op.
IK heb zelf mesch eromheen zitten en het ziet er gewoon prachtig uit (zal zo ff plaatje posten)
Dus ik denk als je niks stugs wil dan is mech toch de besten oplossing ook omdat die in alle klieren en maten zijn.

• o.poulssen
ok naja wat ik zelf wel erg mooi vind zijn die chromen meshes maar die kan ik nergens te koop vinden...
ik ga strax even wat prutsen met die douchslang maar is dat werkelijk zo stug? als ik onder de douch sta gaat het allekanten op ;)

iMac 2020 i7

• willyfreak
Je kunt altijd de mech nog zilver spuiten eventueel of bij de hcc dagen zullen ze zoiets wel hebben.
kan het eventueel mee nemen voor je :)
En als je onder de douche staat dan heb je meer riumte probeer meer een ronde te maken.

hier plaatje (ff snel gemaakt met mobiel maar komt vanaaf meer bij:P)
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y225/willyfreak51/uv.jpg

Je ziet bluaw en rood met een black lite balk erbij normaal ziet het er zo uit het blauwen:

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y225/willyfreak51/normaailmech.jpg
(wist niet hogroot de plaatjes mochten zijn want standaart zijn ze 1240x1024 dus heb ze maar 400x400 gemaakt

[ Voor 17% gewijzigd door willyfreak op 16-11-2005 17:15 ]

• o.poulssen
hehe tnx ziet dr wel gaaf uit! ik zat zelf misschien te denken aan oranje mesh bij mijn blauwe kast... maar word misschien zo over done, HCC dagen wil ik eigenlijk ook wel heen moet ff kijken of ik kan!
ow en als ik idd een rondje maak met me douhslang dan kan dat ongeveer ter grote van 10 cm diameter dus das wel redelijk flexibel dacht ik zo.

iMac 2020 i7

• willyfreak
Ik denk dat je het gewoon kunt probeeren met die dousche slang ik houd je niet tegen en er zijn veel mods die dat ook hebben dus ik zeg niet dat het niet kan maar als je alle kabesl mechst met de doucheslang dan denk ik dat je kast overvol raakt dus de kabels die je niet gebruikt niet mechen maar in de voeding zetten dus voeding open schroeven en daar de kabels met conector in doen die je toch neit gebruikt dat scheelt ook veel ruimten.

en post even een paar pics als je de voeding af heb wil wel weten natuurlijk wat het eindresultaat is.

[ Voor 11% gewijzigd door willyfreak op 16-11-2005 18:51 ]

Verwijderd

Als ik jou was zou ik de kabels die je nu niet gebruikt en niet denk te gaan gebruiken, niet terug te stoppen in je voeding. Is erg slecht voor de airflow in je voeding. (toch best belangrijk) Ik zou ze zelf liever afknippen en isoleren. Dat geeft zelfs een betere airflow :) Doucheslangen zijn inderdaad best vet, maar zeker voor de 12 volt kabeltjes in van je voeding, beetje overdreven groot.

veel succes ;)

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:18

drooger

Falen is ook een kunst.

Kijk gewoon eens bij online winkels, wat voor soort 'slangen' ze daar hebben. Er zijn heus wel meer slangen om de kabels te doen, dan alleen de doucheslang. Tuinslang bijvoorbeeld ;)

Ps. heb zelf geprobeerd met een doorzichtige slang, ging alleen niet echt goed en heb vrijwel de hele slang gemold. Foutje moet kunne, baas!

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Verwijderd

Het voordeel van mesh ten opzichte van andere dingen is dat het wel een complete bedekking geeft en het toch nog relatief buigbaar is in tegenstelling tot mesh. Voor een paar foto's van mijn pc met mesh zie hier
willyfreak schreef op woensdag 16 november 2005 @ 16:56:
Je zecht zelf al dat je ijgenlijk aleen die duosche slang mooi vind dus ik zou zeggen ga ervoor!!
En ja je moet wel uitkijken voor kortsluiting want het gelijd stroom.
Verder als je er een douche slang omheen zet kun je ook niet allekanten op buigen (nog erger als krimpkousen) dus let daar wel op.
IK heb zelf mesch eromheen zitten en het ziet er gewoon prachtig uit (zal zo ff plaatje posten)
Dus ik denk als je niks stugs wil dan is mech toch de besten oplossing ook omdat die in alle klieren en maten zijn.
en even ongelooflijk offtopic:
ga in hemelsnaam nederlands leren.....

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Slotje: dit word een opsomtopic. Meshes enzo kunnen geshowd worden in [rml][ CM] Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 12[/rml] , en als je dat topic en z'n voorgangers doorleest kom je genoeg voorbeelden tegen.

Willyfreak: Kan ik je aanraden om de volgende keer als je een post maakt die even in Word ofzo uit te tikken en er dan een spellingscheck overheen te halen? Iedereen maakt wel eens een typo, maar jouw tekst is zo wel erg lastig te lezen...

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.