http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)
Het is een 'geen merk' die in een plastic bubbelzakje kwam zonder label of boekje. De verkoper zelf wist het ook niet.LWY schreef op woensdag 16 november 2005 @ 16:48: Voor zower ik weet moet je je accu met die lader wel iets langer laden dan 3,88 uur. 4,5 uur ofzo. Ik zou zeggen probeer eens een datasheet te vinden van die accu (of post het merk/type even), dan kunnen we er iets meer over zeggen.
Er staat alleen op: 3300 mah type nimh.
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)
AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq
[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 16-11-2005 17:23 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
(3300 * 1.4) / 850 = 5.4 uur.
Echter, als ik zo jouw getallen hoor 3300 mAh en 7.2 V denk ik dat je met modelbouw spul bezig bent. En als ik daarna "lader-stekker" hoor, denk ik dat je die beter niet kan gebruiken in combinatie met de NiMh accu.
Samengevat: gebruik die lader niet, als je je accu heel wilt houden. En lees dit ook eens door Accu's, hoe ga je er mee om
[ Voor 4% gewijzigd door APClll op 16-11-2005 17:36 ]
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Dat maakt niet uit.Bware81 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 17:16:
3300 / 850 = 3,88 uur klopt theoretisch wel maar het zal in werkelijkheid iets langer duren hou het op 4,5 half uur. zorg wel dat je lader over weg kan met een MiMh accu en niet bv alleen een Nicd want dan kan er wel eens wat fout gaan.
NiMh accu's kunnen snel geladen worden, oftewel een hoge laadstroom. NiCD kan dat niet. Het logische gevolg is dus dat je met een 'trage' NiCD-lader een NiMh-accu kunt laden. Het gaat alleen wat trager.
Andersom, als je met een 'snelle' NiMh-lader NiCD-cellen gaat laden, dan sloop je die. De accucel trekt de maximale stroom in het begin, maar omdat bij een NiMh-lader de begrensing van de max. stroom veel hoger ligt, wordt de NiCD-accu ook met die stroom geladen. En dan gaat het fout. Accu's worden heel warm en gaan daarna volgens mij lekken / ontploffen (gelukkig geen ervaring mee, giftige zooi enzo
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Interessante links, het begint me iets duidelijker te worden allemaal.
De lader die ik had liggen is voor nicd, en die werd erg heet, de accu daarentegen was na 1,5 uur niet warmer dan mijn hand dus <37 graden. De lader echter bedoeld misschien met de tekst: max. 850 mah, dat ie slechts accus kan laden die max. 850 mah zijn? En slaat in dat geval wellicht niet op wat ie er per uur 'uitgooit'. Daar die echter met de originele nicd accu (die na 5 minuten nu op is) niet heet werd, lijkt me die combi van oude nicd lader en nieuwe nimh accu dus niet o.k.
)*!&#(&!%#(^$ moet ik ook nog een nieuwe accu lader kopen )!*#(&!%@#(&^!#
Die lader kan max. 850mAh leveren. Heeft niks te maken de capaciteit van de accu. De lader wordt heet, omdat de accu de maximale stroom moet leveren. Dat is niet erg, het enige nadeel is dat de lader wat warmer wordt dan wanneer de NiCD-accu er mee wordt geladen. Daar gaat nou eenmaal een lagere stroom lopen met als gevolg dat de lader minder warm wordt.notsonewbie schreef op woensdag 16 november 2005 @ 19:49:
APCIII en M14
Interessante links, het begint me iets duidelijker te worden allemaal.
De lader die ik had liggen is voor nicd, en die werd erg heet, de accu daarentegen was na 1,5 uur niet warmer dan mijn hand dus <37 graden. De lader echter bedoeld misschien met de tekst: max. 850 mah, dat ie slechts accus kan laden die max. 850 mah zijn? En slaat in dat geval wellicht niet op wat ie er per uur 'uitgooit'. Daar die echter met de originele nicd accu (die na 5 minuten nu op is) niet heet werd, lijkt me die combi van oude nicd lader en nieuwe nimh accu dus niet o.k.
)*!&#(&!%#(^$ moet ik ook nog een nieuwe accu lader kopen )!*#(&!%@#(&^!#
Je kunt de lader dus gewoon gebruiken, maar wanneer je een echte NiMH-lader koopt, dan kun je de accu sneller laden. Ik zal straks nog ff wat linkjes posten met meer info, maar die moet ik ff opzoeken (moet nu volleyballen
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
GOAL!!!! \o/
Topics over opladers en batterijen worden veelal in GT geplaatst waardoor je kunt aannemen dat het daar het meest op zijn plek staat