[XP] Explorer.exe wil niet starten

Pagina: 1
Acties:

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Hoi,

Ik probeer remote een computer van de zus van m'n vriendin te fixen want ik heb daar een raar probleem.

Ze heeft XP home, en het systeem start gewoon op. Taakbalk, etc. staat er gewoon. Echter, ik kan niet een nieuw explorer window openen, als ik de task manager op de achtergrond hou, en explorer.exe probeer op te starten, dan zie ik heel even een nieuwe instantie wat zichzelf gelijk zonder melding of iets afsluit.

Ik heb al een virus scan (zowel lokaal als online) + spyware scan (adaware, spybot) gedaan. System restore is geen optie, het eerst mogelijke restore point is van Zondag, toen (volgens haar) de problemen begonnen. Wat ik me nog zou kunnen bedenken is om een repair installatie te doen, maar ik heb geen idee hoe moeilijk dat is. Ik kan er zelf niet bij zijn (ze woont in Amerika), dus dat bemoeilijkt de boel een beetje. Iemand nog andere ideëen?

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je al eens geprobeerd om een nieuwe user aan te maken en hiermee in te loggen? Houd je dan dit probleem? :)

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
elevator schreef op woensdag 16 november 2005 @ 20:59:
Heb je al eens geprobeerd om een nieuwe user aan te maken en hiermee in te loggen? Houd je dan dit probleem? :)
Ik heb inmiddels een system repair laten doen... het lijkt er op dat de meeste programma's er nog opstaan, hoewel ze niet allemaal meer werken. Maargoed, da's een kwestie van herinstalleren

[ Voor 3% gewijzigd door ^Mo^ op 17-11-2005 15:15 ]

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs