Goedemiddag,
Ik ben bezig met een website, en daar moeten een aantal huizen opkomen etc..
Nu ben ik tegen het volgende probleem aangelopen:
Ik haal een aantal huizen van een plaats op via een query..
Deze word vervolgens met een while loop afgelopen.
In de while loop wil ik echter nog een if statement en query uitvoeren.
Hieronder even de code ter verduidelijking:
De bedoeling is dat als er op een link geklikt word, die in dit geval Uitvouwen heet, er details onder de tabel verschijnen.
Dit werkt opzich wel, alleen omdat hij in een while loop zit pakt hij de gegevens wel van de query, alleen wordt dit ook 3 x herhaalt door de while loop...
Hoe kan ik dit het beste aanpakken ?
Nu vouwt hij alle 3 de tabellen uit, terwijl ik alleen het betreffende ($HID) huis moet hebben.
Ik hoop dat jullie mij opweg kunnen helpen
Alvast bedankt !
Ik ben bezig met een website, en daar moeten een aantal huizen opkomen etc..
Nu ben ik tegen het volgende probleem aangelopen:
Ik haal een aantal huizen van een plaats op via een query..
Deze word vervolgens met een while loop afgelopen.
In de while loop wil ik echter nog een if statement en query uitvoeren.
Hieronder even de code ter verduidelijking:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| if(isset($s)) { $huisquery = mysql_query("SELECT * FROM oorschot_aankoop as a, oorschot_foto as f WHERE a.plaats = '$plaats' AND a.straat LIKE '$s%' AND a.fotoid = f.id order by a.id"); } else { $huisquery = mysql_query("SELECT * FROM oorschot_aankoop as a, oorschot_foto as f WHERE a.plaats = '$plaats' AND a.fotoid = f.id order by a.id"); } while($row = mysql_fetch_array($huisquery)) { // declaratie print " <table width=\"90%\" border=\"0\" align=\"center\" cellpadding=\"1\" cellspacing=\"3\" bgcolor=\"#336699\"> <tr> <td bgcolor=\"#FFFFFF\"><table width=\"100%\" cellpadding=\"5\" cellspacing=\"1\"> <tr bgcolor=\"#DFDFDF\"> <td width=101 valign=top><div align=center><a href='huizen.php?ID=$id&plaats=$plaat'>[img]'foto/thumb_$foto1'[/img]</a></div></td> <td width=196 valign=top>$straat2<br /> $postcode $plaats </td> <td width=219 valign=top>$text...</td> </tr> <tr bgcolor=#E8E8E8> <td valign=top><a href='huizen.php?HID=$id&action=show&plaats=$plaat'>Uitvouwen</a></td> <td valign=top>$soortobject: $soortwoning</td> <td width=219 valign=top><div align=\"right\"><b>€ $koopprijs $soortprijs </b><font size=1><a href='http://www.voordeligehypotheken.nl/' target='_blank'>(± € 100,= per maand)</a></div></td> </tr>"; if($action == 'show' || $id == $HID) { $query2 = mysql_query("SELECT * FROM oorschot_aankoop WHERE id = '$HID' LIMIT 1"); $row = mysql_fetch_array($query2); // Hier de details query } } ?> |
De bedoeling is dat als er op een link geklikt word, die in dit geval Uitvouwen heet, er details onder de tabel verschijnen.
Dit werkt opzich wel, alleen omdat hij in een while loop zit pakt hij de gegevens wel van de query, alleen wordt dit ook 3 x herhaalt door de while loop...
Hoe kan ik dit het beste aanpakken ?
Nu vouwt hij alle 3 de tabellen uit, terwijl ik alleen het betreffende ($HID) huis moet hebben.
Ik hoop dat jullie mij opweg kunnen helpen
Alvast bedankt !
[ Voor 15% gewijzigd door RMX op 16-11-2005 16:12 ]