[2003] Netwerkverbinding behouden (ivm backups)

Pagina: 1
Acties:

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02 17:05
Hoi,

Ik wil op een Windows 2003 machine backups maken op een gemapte X disk op een backupserver. Ik heb die schedule gemaakt met de backup tool in system tools.

Echter, elke keer moet ik inloggen op 't netwerk volume, er is nergens een optie om 't password op te slaan. Hoe kan ik dat doen? Als ik nu inlog als administratie is de map 'dood' en moet ik inloggen. Zoals je begrijpt werkt dat niet als je 't automatisch wilt backuppen.

Hoe kan ik te werk gaan? ;) Bedankt!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je moet het niet willen dat je je password gaat onthouden (dat kan overigens wel - net use /persistent:yes) - je kan het beter eerder zoeken in een batchfile die voor jou die connectie legt alvorens je je backup opstart :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mja.

Dan heb je alsnog een password in een textfile staan.

Je zou ook dit kunnen gebruiken:

Afbeeldingslocatie: http://www.alt-92.net/zooi/networkpasswords.jpg

Zit ook in Server 2003, en dan uiteraard met een Useraccount die lekker beperkt is ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• jep
Waarom moet ik dat niet willen? Op Linux NFS-mount ik en kan ik hier altijd op werken, dat wil ik dan onder windows ook. Met persistant is 'ie ook 'weg' als ik opnieuw inlog. Rebooten doe ik niet.

Misschien moet ik 't andersom doen, of moet ik een batchfile schrijven die e.e.a copied naar 't volume (en 'm dus bovenin het script koppelt).

Dan kan ik alleen die tool niet gebruiken. :)

• jep
BackSlash32 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 21:07:
Mja.

Dan heb je alsnog een password in een textfile staan.

Je zou ook dit kunnen gebruiken:

[afbeelding]

Zit ook in Server 2003, en dan uiteraard met een Useraccount die lekker beperkt is ;)
Thanks. Proberen we even. :)