Ik heb een Sony breedbeeld televisie 28FQ86 en een Sony home cinema set DAV-SC5 (met ingebouwde decoder) gekocht. De DVD-speler is via een scart-kabel verbonden met de televisie. Omdat ik nog niet weet hoe de meubels in mijn appartement uiteindelijk komen te staan en ik geen zin heb in allerlei losse kabels, wil ik voorlopig dvd's kijken en daarbij de geluidsboxen van de televisie gebruiken. Ik krijg het echter niet voor elkaar om geluid om te leiden oid, het blijft stil. De handleiding van de home cinema set geeft geen uitsluitsel, logisch eigenlijk maar ja ... Weet iemand of mijn wens mogelijk is en hoe ik dit kan aanleggen?
Als er een scart kabel tussen zit, moet je gewoon geluid hebben over de tv.
Of het geluid wordt niet door de scart gestuurd omdat het geen stand-alone dvd speler is.
Koop twee scart verlopen zoals hieronder afgebeeld, een als 'out' en een voor 'in'. sluit de line out (geluid) van je cinema set aan op de ingang van deze stekker. En de video (geel) van scart naar scart.
Zo loopt het geluid buiten de scart aansluiting van je cinema set om, en moet het werken.
Of het geluid wordt niet door de scart gestuurd omdat het geen stand-alone dvd speler is.
Koop twee scart verlopen zoals hieronder afgebeeld, een als 'out' en een voor 'in'. sluit de line out (geluid) van je cinema set aan op de ingang van deze stekker. En de video (geel) van scart naar scart.
Zo loopt het geluid buiten de scart aansluiting van je cinema set om, en moet het werken.
HIER !!! PAK AAN
Als het een DTS bron is, dan kan die niet via scart naar de tv. Echter een dolby digital bron zou in feite via scart gewoon geluid moeten geven.
Life is not about specs, it is about joy!