AOpen AK73 Pro Via KT133 beste mobo voor mij?

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Ik krijg binnenkort m'n Thunderbird binnen en heb nu nog een mobo nodig.
Ik wil geen raid of onboard sound ect.
Ik heb al een AltlasV SCSI U160 schijf met 29160 adaptec controller, Vortex2 A3d geluidksaart en ATI Radeon.
Ik heb de AOpen AK73 Pro met Via KT133 chipset op het oog.
Is dit een goeie keus, of zijn er inmiddels betere? (DDR duurt me te lang)

Niet op voorraad.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Ik zou op dit moment geen beter/fijner/mooier bord kunnen bedenken :). Ik gebruik hem nu al een paar weken en hij bevalt zeer goed. Met de stabiliteit zit het zeker goed (niet minder stabiel dan mijn Intel VC820 bordje .. en das heel stabiel). Een hoop mensen zullen waarschijnlijk gaan roepen 'Abit KT7!' of 'Asus A7V' maar de Abit heeft ISA wat voor mij een minpunt is en de a7V is een stukje duurder. Nog iets wat niet echt belangrijk is: het is het mooiste moederbord dat ik ooit heb gehad :+ . Zeker een aanrader als je het aan mij vraagt 8-) !

[edit]-> Volgens mij wist je al dat ik zoiets ging zeggen ;) ...

PC Specs

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Ja een klein beetje;)
Maar ik heb nog niet alle reviews doorgelezen en wist niet of al dat onboard stuff erop zit.

Niet op voorraad.

• hennink
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08 14:38
als je echt de meest stabiele zoekt van dit moment koop dan een MSI pro2(a)
Ook redelijk goedkoop en heb hem hier nooit zien crashen

alles wat aan kan, gaat kapot. De vraag is alleen wanneer.

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Ik roep direct Abit KT7 Non Raid! Prima bordje, lekker stabiel, zeer prettige oc mogelijkheden (Mutiplier in de bios veranderen) Non raid is 100 piek goedkoper als de Raid versie. dus ongeveer 400 piek.

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

msi k7t pro2
:9

|we live in the history of a mad man Mr. G |

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Op donderdag 18 januari 2001 16:16 schreef Bomberman het volgende:
Ik zou op dit moment geen beter/fijner/mooier bord kunnen bedenken :). Ik gebruik hem nu al een paar weken en hij bevalt zeer goed. Met de stabiliteit zit het zeker goed (niet minder stabiel dan mijn Intel VC820 bordje .. en das heel stabiel). Een hoop mensen zullen waarschijnlijk gaan roepen 'Abit KT7!' of 'Asus A7V' maar de Abit heeft ISA wat voor mij een minpunt is en de a7V is een stukje duurder. Nog iets wat niet echt belangrijk is: het is het mooiste moederbord dat ik ooit heb gehad :+ . Zeker een aanrader als je het aan mij vraagt 8-) !

[edit]-> Volgens mij wist je al dat ik zoiets ging zeggen ;) ...
Ehm, een ISA slot een minpuntje? leg uit, het lijkt mij toch wel handig als je nog een oude kaart hebt die je nodig hebt. verder de 6 PCI sloten. lijkt me ook prima. Maarja, zo kunnen we door blijven discuseren.

• Bomberman
Ik ben niet de enige die ISA een minpuntje vindt ... legacy is goed tot een bepaald moment tenzij het gewoon belachelijk wordt >:) .. een slot uit de eerste 8086's hoef ik niet in m'n T-Bird 1GHz systeem, ik heb dan ook geen ISA kaarten (meer). Je hebt gelijk, voor mensen die nog een ISA kaart gebruiken is het een pluspunt. Een zesde PCI slot is natuurlijk altijd fijn maar ik weet dat ik ze toch niet alle 5 vol krijg, laat staan er 6 nodig zal hebben ... Maar iedereen zo zijn eigen iedeën daarover en das prima toch ..

Verder: omdat er maar zo weinig mensen zijn met de AOpen wil niet zeggen dat het geen topbordje is ... lees de reviews er maar op na, vaak wordt de conclusie getrokken dat dit bord samen met de Abit KT7 het beste KT133 bordje around is (de MSI K7T is ook zeer goed maar net iets minder rap .. wel weer zeer gunstig geprijsd).

PC Specs

• Bomberman
Check hier en hier voor wat reviews ...
This board is simply stunning. AOpen boards always have very good compatibility and we experienced no AGP or DIMM problems at all here, even when the board was fully populated with 3 128 megabyte DIMMs. If only we could say that about other KT133 boards...
I have no hesitation in awarding this board a very rare Editor's Choice. This is one board I would be more than happy to have in my own person system. On every level, save perhaps in expansion, the AOpen AK73Pro is hands down the best KT133 board we've tested. Its a shame that the KT133a chipset is happening now, as this board deserves a long run at the top. AOpen are BACK!
The AOpen AK73 Pro performed as well as any KT133 board on the market. As performance from one KT133 board to another will generally be similar, one has to look at features, stability, layout, support, bundle, and overclocking on a motherboard. Working with the AOpen AK73 was a complete pleasure. Everything about the AOpen AK73 Pro was very professional and of the highest quality.

Though the AK73 Pro has a few Cons I honestly feel that the AK73 Pro is the best overall package for a VIA KT133 based motherboard. The board can be found online for around $140 which is a little higher than the average KT133 motherboard. With this added cost, the user definitely gets what they pay for, you will find nothing but quality when dealing with any aspect of the AK73 Pro. With all this quality I am hereby granting the AOpen AK73 Pro the VH Editor's Choice award for excellence.

PC Specs

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Ok thanx, ik heb nog een paar dagen te tijd om over de genomineerden na te denken:)

Niet op voorraad.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Ben er al uit, het wordt de AOpen, ik heb een aantal revieuws gelezen en deze wordt het:)

Niet op voorraad.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 18 januari 2001 17:08 schreef Bomberman het volgende:.. een slot uit de eerste 8086's hoef ik niet in m'n T-Bird 1GHz systeem, ik heb dan ook geen ISA kaarten (meer).
[miereneuk modus]
Nope, de ISA op alle huidige plankjes is een 16 bit ISA. De 8086 kon in principe 16 bit slots aan, maar dat werd niet of nauwelijks gedaan. De veel vaker gebruikte 8088 kon sowieso alleen 8 bit met de buitenwereld praten. Deze ISA stamt dus van de oudste 286 systemen.
[/miereneuk modus]

Oslik, blyat! Oslik!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 18:52

rik

Ik heb de AK73 PRO enne, perfect bordje hoor.

>> Een vrouwelijke DR-Voice om op te geilen
>> 24 Karaats goud heatsink

Wat wil je nog meer? :9

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Bordje komt volgende week, zijn dit de beste drivers voor de via chip, VIA 4-in-1 4.28 beta?

Niet op voorraad.

• Bomberman
Onder Win2K wel, onder Win9x/ME maakt het denk ik niet zoveel uit. In het geval van Win2K gaat het vooral om de betere UDMA Busmaster driver ... de AGP driver is al een hele tijd OK volgens mij.

PC Specs

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 04-07 16:34
eej bomberman heb je die VC820 nou nog steeds ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Bomberman
Nee heb ik verkocht ..

PC Specs

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:46
Goed moederbordje heb ik ook. Zit wel On-Board sound op. Maar dat kun je in de bios op disable zetten. Krijg je ook weer een IRQ vrij mee.

Maarten

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:46
Oh ja, was vergeten. Zit trouwens docter Voice op. Als je hardware kuren heeft begint dat ding te lullen. Kun je lekker gaan geilen op dat wijf? nee, denk het niet. Ik had laatst een probleempje met mijn HDD, een Maxtor 20 GB.:

Your harddisk have a problem. als je niet op reset drukt, houd dat mens niet op met lullen!!

Maar is wel leuk. Ook zit er docter LED op. Wat je daar mee kan, zal mij een worst wezen, want ik weet nie hoe het werkt (hihi)

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Heb een Abit KT7-R... gewoonweg omdat er toen geen andere waren :) Opzich draait ie best lekker... dus mij hoor je niet klagen :)

Maar ff over Aopen heb zelf ook zo'n bordje (welluswaar BX) maar 90% had toen een abit of asus... maar ik kan zeggen dat dat het beste bordje is wat ik ooit heb gekocht, en gebruik hem nogsteeds, niet helemaal on-topic, maar kon het niet laten ;)

• Bulldog
  • Niet online
Halllooo, dit is een oude }:O

|:(
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.