Toon posts:

Webbased applicaties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb heel wat af gegoogled, de search gebruiken heeft weinig zin aangezien dit een te recent iets is.
Wat ik vragen wil, die Windows Adware versie (als hij er komt!). Moet ik dan alle applicaties installeren in die Webbased omgeving, of zijn alle applicaties die je dan gebruik ook weer puur webbased, en draait dat weer van de server van het bedrijf van de betreffende applicatie?

Mensen ik weet dat het allemaal nog lang niet zeker is, maar ik probeer een beetje inzicht te krijgen hoe zoiets werkt.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ehmmm - je hebt het over dat hersenspinseltje (tot nu toe) van Microsoft? Die Windows die 'gratis' is, en zich zelf betaald met reclames? :)

Verwijderd

Topicstarter
Yep. Ik wil graag begrijpen hoe zo iets kan/gaat werken, alhoewel Microsoft nog geen echt plan heeft.
Maar je kunt ook andere Webbased OS'en nemen. Hoe werkt dat met externe applicaties? Zijn die weer webbased opzichzelf, of moet je die gewoon in een webbased OS wereld installeren zoals nu ook gebeurd op een lokale Windows bak?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het was - voor zover ik weet - niet de bedoeling om Windows webbased te maken hoor (dat is ook wat lastig distribueren en qua boottijd enzo :P ).

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
EyeOs is in dat opzicht wel geinig om naar te kijken (webbased operating system).

If I can't fix it, it ain't broken.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Als je het hebt over Windows Live, dan moet je even opnieuw de artikeltjes doorlezen. Windows Live is geenzins bedoelt om een OS te vervangen, ondanks dat de naam het eventueel kan suggereren. Kijk zelf maar op de site van Windows Live. Het is bedoelt als persoonlijke startpagina. Het is dus niet mogelijk om zelf apps te installeren. :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op woensdag 16 november 2005 @ 21:25:
Het was - voor zover ik weet - niet de bedoeling om Windows webbased te maken hoor (dat is ook wat lastig distribueren en qua boottijd enzo :P ).
Ok, maar waar gaat dat artikel dan over? Ik kan wel lezen:P, maar ik dacht toch sterk dat dit een echt OS zou worden wat gewoon boot via de LAN functie in het BIOS. Niet webbassed dus, daar zie ik zelf namelijk ook niet echt het nut van in. Kan iemand me vertellen wat het nou werkelijk voor iets moet zijn?

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Uit Microsoft presenteert Windows Live & Office Live:
Met 'Windows Live' en 'Office Live' zoekt Microsoft toch het internet op met zijn applicaties, die overigens geen vervanging zijn voor Windows of Office en die ook niet vereisen dat gebruikers van deze desktopsoftware gebruikmaken om de internetdiensten te kunnen gebruiken. Windows Live is de verzamelnaam voor een aantal persoonlijke diensten, waaronder e-mail, weblogs en instant messaging. De belangrijkste financiering voor deze dienst zou van advertenties moeten komen, wat erop lijkt te wijzen dat het gebruik gratis zal zijn, hoewel dit niet door Gates gezegd werd.

[...]

MSN.com zal in de toekomst wel blijven bestaan als een 'geprogrammeerde site' terwijl Windows Live een gepersonaliseerde site zal zijn.
Geen OS dus, maar een persoonlijke start pagina :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, beetje Portal-based situatie eigenlijk. Kun je gewoon applets en progsels inhangen. En uiteindelijk moeten die ergens staan en draaien...dus zal onderhuids wel een stukje Java worden. Wordt dus best wel traag enzo...geef mij maar gewoon een progsel dat lokaal draait :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1