Toon posts:

[VPN][Citrix ICA] automatisch verbinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Het doel is als volgende:

Gebruiker logt in : VPN word automatisch gestart, (gebruiker ziet ALLEEN het inlogscherm), hij/zij logt in, vervolgens start Citrix ICA client automatisch op, hij/zij logt in, en klaar....

Echter dit wel nog niet helemaal werken,
De VPN automatisch opstarten wil wel, alleen hij laat ook het configuratie scherm ervan zien op de achtergrond.

Nu moet Citrix ICA client automatisch erachteraan gestart worden, maar dus pas zodra de verbinding er is, (anders vervelende foutmelding). Hoe krijg ik dit voor elkaar ?

Ik heb geprobeerd met een batchfile, maar de wacht functie (was toch sleep ## ? ) krijg ik nog niet goed en hij start nu dus VPN + ICA tegelijk......

Help mij ? ! ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke VPN software gebruik je?
Hoe start je die VPN software?
Wat heb je nu al voor batchfiles?
Heb je al eens gedacht om in een batchfile net zo lang te pingen totdat je replies hebt en dan je wfcrun te starten ?

Verwijderd

Topicstarter
Welke VPN software gebruik je?

VPN Client version 4.03

Hoe start je die VPN software?

Op het moment via een batch file, ik zal onderaan deze post de batch posten, (deze staat in opstarten)

Heb je al eens gedacht om in een batchfile net zo lang te pingen totdat je replies hebt en dan je wfcrun te starten

Hmm, dat is inderdaad een slim plan, maar ik weet niet of het gaat werken, hij mag dus pas de ICA client opstarten, als de gebruiker ingelogt is op het VPN, dus ik denk dat ie dan naar de citrix server moet pingen (die kan hij dus pas bereiken als de VPN verbinding er is.)

de batch file:

start.bat
ECHO connecting with Coloriet by VPN client
start /wait C:\coloriet"
ECHO connected
call WAIT 15
call ICA

wait.bat
@ping 127.0.0.1 -n 2 -w 10000 > nul
@ping 127.0.0.1 -n %1% -w 10000 > nul

ica.bat
ECHO.
ECHO connecting with Coloriet by Ica Client
start /wait C:\colorietica"

khoop dat dit genoeg informatie is, ik ga morgen kijken of dat pingen naar de citrix werkt, '

over en uit

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-03 20:53
Volgens mij gebruik je de Cisco client ? Zo ja, daar zit een optie in om een batch af te trappen nadat de vpn is opgebouwd. Mocht dat niet functioneren, dan kun je misschien beter PPING gebruiken, die geeft namelijk errorlevels af.

[ Voor 31% gewijzigd door Taigu op 16-11-2005 17:42 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• elevator
  • Niet online

elevator

Probeer even te quoten met de functie die GoT voorziet (namelijk de [quote] en [/quote] tags) - nu maak je het bijzonder onduidelijk waarop je precies reageert ;)

Verder - je kan met wat batch scripting de output van ping afvangen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
@echo off

set linea=
for /f "tokens=* skip=3" %%i in ('ping 10.0.0.1 -n 1') do (
set linea=%%i
goto bliep
)
:bliep
echo %time% %linea%

Je hebt dus in '%linea%' de output van je ping zitten, als je nu die ook met "FOR" gaat parsen, en vervolgens iets er op los laat dat controleert wat de output is, dan ben je al heel ver gok ik :)

Al is de oplossing van de poster hier boven mij uiteraard mooier ;)

Verwijderd

Move PNS > WOS

Verwijderd

Topicstarter
Zou ik ook enige uitleg mogen waarom het in het WOS moet ?.....het is toch een netwerken zaak?????

Verwijderd

Topicstarter
buddhole schreef op woensdag 16 november 2005 @ 17:42:
Volgens mij gebruik je de Cisco client ? Zo ja, daar zit een optie in om een batch af te trappen nadat de vpn is opgebouwd. Mocht dat niet functioneren, dan kun je misschien beter PPING gebruiken, die geeft namelijk errorlevels af.
Idd we gebruiken de cisco client, maar er zit 1 nadeel aan, hij start em gelijk zodra vpn verbindingh maakt, enniet als de gebruiker inlogt

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 10:32

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 08:45:
Zou ik ook enige uitleg mogen waarom het in het WOS moet ?.....het is toch een netwerken zaak?????
Het is waarschijnlijk gemoved omdat het niet een Professional Networking en Systems probleem betreft maar het schrijven van een batch file :)

We mogen aannemen dat je wfcrun.exe gebruikt om je ica connectie op te zetten?

[ Voor 11% gewijzigd door mutsje op 17-11-2005 09:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm ja, ik begreep met Windows OS dat et over windows zelf ging .. :P

@mutsje,

We gebruiken om een ica op te zetten, Citrix Program Neighborhood.
Hij start nu met pn.exe.

@elevator
Ik snap er geen bal van >:)

@buddhole
Ik was gister iets te snel met het berichtje posten (kzat in de auto via umts :P..hobbel hobbel)
maar ok, ik ben zelf niet bekend met het Pping

Mijn kennis qua scripting etc. beperkt zich tot simpele batch file zoals hierboven ;)

Een ander vraagje, ik gebruik UMTS om dus verbinding te maken, alleen vanmorgen sprong mijn verbinding naar 57,6 kbps (baaaaah TRAAG) i.p.v. 386kbps(werkbaar), iemand een idee ?

• elevator
  • Niet online

elevator

Laten we hier niet ook vragen over de stabiliteit van je UMTS gaan behandelen, dat hoort hier totaal niet thuis.

Verder - met pn.exe dit starten kan wel maar is net wat onbetrouwbaarder is mijn ervaring dan direct met wfcrun / wfica32.

Over mijn batchfile - als je die niet snapt zal je zelf aan de slag moeten om te zorgen dat je hem wel snapt ;)
Pagina: 1