Toon posts:

Wireless Netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
geachte dames/heren,

Ik heb sinds een aantal maanden ADSL Surfen van hetnet. Hierbij is de Speedtouch 510 modem geleverd. Dit heeft altijd goed gefunctioneerd, totdat er recent een aantal veranderingen plaatsvonden.

Er werd een Edimax 8 poorts switch op aangesloten, en hierop werden 3 computers en 3 xbox spelcomputers ingestoken ( van mijn huisgenoten ).

Ook is er een Sitecom WL-517 Wireless Broadband Kit geinstalleerd, om 2 laptops te verbinden met het internet.

Er werkt echter maar 1 computer en de 3 xbox spelcomputers, op alle andere computers werkt internet niet.

Allemaal geven ze de volgende foutmelding : "geen apparaat gevonden".
Bij de laptops is wel een verbinding met de router maar niet met het internet en het Bestands en printerdeling doet het eveneens niet.

Op alle computers is Windows XP Home Edition geinstallleerd.

Normaal word dit systeem onderhouden door een neef van mij, maar hij kan op dit moment niet komen helpen. En ik ben op het gebied van computers niet echt een genie, dus ik hoop dat een van jullie me kan helpen.

Alvast bedankt,

Frits Janssen

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:00

lier

MikroTik nerd

Kan je IPCONFIG /ALL van een aantal pc's geven ?
Heb je je Speedtouch als router ingesteld ?
Hoe heb je de Sitecom in het netwerk geplaatst ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de IPConfig van de computer die het doet :

Afbeeldingslocatie: http://www.piczs.com/is.php?i=18994&img=cmd.JPG

Deze is van een van de laptops:

Afbeeldingslocatie: http://www.piczs.com/is.php?i=19107&img=naamloos.JPG

( deze doet het wel als ik hem met een kabel in de switch insteek, maar draadloos niet).

De wireless router zit gewoon op de switch ingestoken met een cat5e kabel.

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-04 19:52

Neoz

Neoz & Hobbes

Dubbele DHCP server ?

Hoe maak je draadloos verbinding via Windows Zero Wireless of een programma van je laptop ?

Serve The Humanity , Be Server

• lier

lier

MikroTik nerd

Dus blijkbaar doet alleen het draadloze deel het niet...
Hoe heb je je AP ingesteld. Of is dit ook een router ?
Ik zie in ieder geval wel dat je draadloze netwerkdevice geen IP adres toegewezen krijgt. Misschien kan je de instellingen van deze AP opgeven ?
Dubbele DHCP server ?
Dit in ieder geval niet, want als je een DHCP request doet, wordt het IP adres van de eerst reagerende server toegewezen...

[ Voor 25% gewijzigd door lier op 16-11-2005 15:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
programma vanaf de laptop, was standaard geleverd bij de sitecom, en in de handleiding stond dat je die het beste kon pakken, dus ...

Verwijderd

Topicstarter
instellingen ???

Ik heb de kaart geinstalleerd zoals in de handleiding beschreven stond, en toen heb ik de wireless router ingestoken en aangezet, en toen kreeg ie een verbinding met mn laptop, en toen heb ik geprobeerd om via Internet explorer de wizard op te starten, maar dit lukte niet. Voor de rest heb ik niks ingesteld aan die router.

• lier

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 15:23:
instellingen ???

Ik heb de kaart geinstalleerd zoals in de handleiding beschreven stond, en toen heb ik de wireless router ingestoken en aangezet, en toen kreeg ie een verbinding met mn laptop, en toen heb ik geprobeerd om via Internet explorer de wizard op te starten, maar dit lukte niet. Voor de rest heb ik niks ingesteld aan die router.
Heb je ook een configuratie van je AP uitgevoerd ? Had je een draadloze verbinding, of was dit een vaste verbinding ?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb uitgevoerd vanaf de draadloze verbinding.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 15:31:
ik heb uitgevoerd vanaf de draadloze verbinding.
heb je ook de sitecom ingestelt dat hij bij de speedtouch (10.0.0.138) zijn internet moet halen ???

Verwijderd

Topicstarter
Nee, hoe moet ik dit instellen ?

• lier

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 15:33:
[...]

heb je ook de sitecom ingestelt dat hij bij de speedtouch (10.0.0.138) zijn internet moet halen ???
De WAN poort zal wel via DHCP z'n IP adres toegewezen krijgen, toch !?
Controleer in je AP of je:
AP als bridge in kan stellen ?
Indien router, of je hem ook als DHCP server kan instellen ?

Verwijderd

lier schreef op woensdag 16 november 2005 @ 15:40:
[...]

De WAN poort zal wel via DHCP z'n IP adres toegewezen krijgen, toch !?
Controleer in je AP of je:
AP als bridge in kan stellen ?
Indien router, of je hem ook als DHCP server kan instellen ?
het is een router en het lijkt mij niet dat ie een ip krijgt toegewezen anders deed hij het wel sinds hij wel netwerk verbinding met die wireless router heeft.

als het goed is moet er ergens in die sitecom router een WAN menu zitten hier zou je in moeten stellen dat hij zijn internet van de speetouch (10.0.0.138) afhaalt of je kan hem daar als dhcp relay client in stellen hoe je dit presies moet doen kan ik je niet vertellen omdat ik niet zown router heb en de handleiding niet kan downloaden van de speedtouch site

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net met mijn neef gesproken, en die zal vanavond komen kijken en ik hoop dat hij eruit komt. Ik laat morgen wel weten of hij er wat wijzer uit gekomen is .

Wel bedankt voor de snelle reacties.

• lier

lier

MikroTik nerd

het is een router en het lijkt mij niet dat ie een ip krijgt toegewezen anders deed hij het wel sinds hij wel netwerk verbinding met die wireless router heeft.
Mmmm.... :?
Denk dat het probleem in de LAN kant van de router ligt en niet in de WAN kant !

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 15:51:
Ik heb net met mijn neef gesproken, en die zal vanavond komen kijken en ik hoop dat hij eruit komt. Ik laat morgen wel weten of hij er wat wijzer uit gekomen is .

Wel bedankt voor de snelle reacties.
Probeer gewoon zelf wat! :

1) Je leert er meer van
2) Als er volgende keer iets niet werkt in het netwerk dan kan jij het oplossen
3) Anderen die dit topic eventueel lezen (like moi :) ) leren er ook nog wat van omdat ik volgend jaar waarschijnlijk in dezelfde netwerk situatie zit ;)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-04 21:46
Het lijkt erop of je het verkeerd hebt aangesloten.
dus zo
code:
1
2
speedtouch510 - switch - router - pc
                       \pc

je kan het beter zo doen anders krijg je 2 dhcp servers
code:
1
2
speedtouch - router - pc's
                    \switch - pc's