Via C7 processor

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik wil mijn AMD systeem vervangen door een systeem gebaseerd op de C7 processor van Via. Kan iemand mij vertellen:

- welke ATX moederborden hiervoor beschikbaar zijn?
- welke Nederlandse winkel deze hardware verkoopt?
- als ik de 2 GHz versie i.c.m. 512 MB DDR kies, hoe is de performance vergeleken met AMD Athlon XP2600 (32 bit, 266 MHz FSB) met 1024 MB SDRAM? Ik ben een typische office-gebruiker (firefox,openoffice,mplayer).

Verwijderd

Ik heb geen benchmarks van de C7 2Ghz gezien, maar wat ik er in het verleden van heb onthouden, is VIA niet erg inoverend. Als de IPC van deze versie ongeveer het zelfde is als de vorige series, dan presteert het gemiddeld een stuk minder dan een Athlon 2600+. Als ze al iets van preformance vergelijkingen geven, dan zeggen ze er niet bij wat de exacte waarden zijn, of geven ze de rekenkracht per watt. En aangezien ook google geen echte review kan vinden, heb ik zo'n vermoeden dat ze ook niet zo goed leverbaar zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2005 14:48 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

- geschikte apparatuur is op www.via.com.tw te vinden
- staat het nergens in de pricewatch? Trek daaruit de nodige conclusies (of bestel gewoon waar het wel te krijgen is)...
- je hebt geen idee hoe de performance is, toch weet je al dat je deze CPU wil :? Beetje voorbarig, want zo kun je geen weloverwogen keuze maken. Lees vergelijkende reviews en leg die naast prijzen (en beschikbaarheid...), je wensen/prioriteiten en je budget.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.