Vandaag mijn bestelling binnen gekregen en ga morgen proberen alles in te bouwen!
Heb nog nooit eerder een versterker o.i.d ingebouwd, maar na het lezen van een aantal FAQs denk ik wel dat het mij gaat lukken.
Ik heb het volgende gekocht:
- JBL 301.1 monoblock versterker voor de subwoofer.
- JBL Gt4 10" subwoofer + gesloten kist (250 watt RMS, 1000 piek)
- JBL GTO 936 6x9 hoedenplank boxies (100 RMS, 300 piek)
- JBL 2-weg composetje + tweeter en uiteraard een filterkastje.
- JBL CS 50.4 versterker ( 4 x 50 watt RMS )
Aangezien mijn radio maar 1 line-out uitgang heeft, moet ik dus een splitter gaan gebruiken.
Ik heb even een schema'tje gemaakt van hoe ik het wil gaan doen.

Nu nog even een paar belangrijke dingen op een rijtje:
1. De + kabel moet zo ver mogelijk van de RCA kabel? Ik ben van plan om de + kabel rechts langs de portieren weg te werken en de RCA kabel aan de linker kant.
2. De twee - draden van de versterkers die naar een massapunt op het chassis moeten wil ik misschien eerst samenkoppelen. Is dat mogelijk of kan ik beter gewoon 2 massa kabels gebruiken. Voor elke versterker een aparte dus.
3. Ik heb nog geen enkel idee hoeveel ampere verzekering ik moet gaan gebruiken?
4. Iemand verder nog tips of punten waar ik aandacht aan moet besteden?
Alvast heel erg bedankt !!
Morgen lekker wat te doen op mn vrije dag
Heb nog nooit eerder een versterker o.i.d ingebouwd, maar na het lezen van een aantal FAQs denk ik wel dat het mij gaat lukken.
Ik heb het volgende gekocht:
- JBL 301.1 monoblock versterker voor de subwoofer.
- JBL Gt4 10" subwoofer + gesloten kist (250 watt RMS, 1000 piek)
- JBL GTO 936 6x9 hoedenplank boxies (100 RMS, 300 piek)
- JBL 2-weg composetje + tweeter en uiteraard een filterkastje.
- JBL CS 50.4 versterker ( 4 x 50 watt RMS )
Aangezien mijn radio maar 1 line-out uitgang heeft, moet ik dus een splitter gaan gebruiken.
Ik heb even een schema'tje gemaakt van hoe ik het wil gaan doen.

Nu nog even een paar belangrijke dingen op een rijtje:
1. De + kabel moet zo ver mogelijk van de RCA kabel? Ik ben van plan om de + kabel rechts langs de portieren weg te werken en de RCA kabel aan de linker kant.
2. De twee - draden van de versterkers die naar een massapunt op het chassis moeten wil ik misschien eerst samenkoppelen. Is dat mogelijk of kan ik beter gewoon 2 massa kabels gebruiken. Voor elke versterker een aparte dus.
3. Ik heb nog geen enkel idee hoeveel ampere verzekering ik moet gaan gebruiken?
4. Iemand verder nog tips of punten waar ik aandacht aan moet besteden?
Alvast heel erg bedankt !!
Morgen lekker wat te doen op mn vrije dag