20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net
Verwijderd
je bent er vaag.
edit:
ff gezocht nadat ik deze post neergooide en nu al gevonden:
http://www.alternate.nl/h...zingen&Level2=Toebehoren&
[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2005 14:29 ]
Of minkels of rittal? Gewoon een willekeurige distributeur van die merken opzoeken
Marathon loper in Tokyo, London, Rotterdam, Maria Alm, San Francisco, Berlin, Chicago, Amsterdam
Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154
Ja, bij alternate ben ik http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=TVXS11& tegengekomen.Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 14:28:
je bent dus op zoek naar 19" stekkerdozen als ik het goed lees?
je bent er vaag.
edit:
ff gezocht nadat ik deze post neergooide en nu al gevonden:
http://www.alternate.nl/h...zingen&Level2=Toebehoren&
Ook ben ik deze nog tegengekomen: http://www.connect-home.nl/index.php/cPath/220_221
Op de achterkant van een UPS heb je van die contra stekkers, die vroeger ook op je PC had en waar je je monitor op aansluitte dmv een 'doorlus'kabel. Zo noem ik ze iig altijd.
Je kunt met die kabels een rondje maken.
Zijn er ook 19" stekkerdozen met dit soort aansluitingen? Contra-voeding, die dmv doorlus-kabels aangesloten kunnen worden dus.
alvast dank
20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net
Verwijderd
- als je een normaal stopcontact hebt dan kan met gewone power cables werken, en evntueel ook andere stekkers.
- als je zo`n doorlus ding hebt kan je alleen doorlussen, en niet iets anders aansluiten.
echter denk ik dat het hier om ruimte besparing gaat, dat is de enigste rede die ik kan verzinnen dan.
Juistem!Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 14:53:
echter denk ik dat het hier om ruimte besparing gaat, dat is de enigste rede die ik kan verzinnen dan.
Het mogen ook van die hele lange stekkerdozen zijn, die je langs de zijkant in een hoekje van de kast monteert in verticale richting.
Het gaat erom dat er een boel 19" 1U bakjes, met dual PSU, aangesloten kunnen worden.
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
CoditronixArno schreef op woensdag 16 november 2005 @ 15:00:
Heeft de gemiddelde electronicaboer zulke dingen niet? Vroeger had Display die wel, maar die zijn overgenomen en ik weet niet hoe ze nu heten.
/offtopic

Hier zie je duidelijk onderin de gewone ronde stekkers en bovenin de andere die ik prefereer boven de ronde...
Wij hebben zojuist 10 stuks binnengekregen, per PDU kunnen we 13 servers aansluiten.
Je kan de Dell PDU vergelijken met de APC 7920, maar dan zonder management en met een prijs van rond de 65 euro. Ze kunnen 16A aan en zijn als 1u PDU of als 0u PDU te installeren!
Als je wilt kan ik vanavond wat foto's van ze maken
[ Voor 9% gewijzigd door Stewie! op 16-11-2005 15:53 ]
Marathon loper in Tokyo, London, Rotterdam, Maria Alm, San Francisco, Berlin, Chicago, Amsterdam
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

ik ben blij
[ Voor 50% gewijzigd door decramy op 16-11-2005 16:41 ]
Moet je wel krachtstroom hebben zo te zien. Anders i.p.v. bij Dell bij www.bechtle.nl kijken.decramy schreef op woensdag 16 november 2005 @ 16:28:
k zocht eigenlijk zoiets: APC AP7553
[afbeelding]
ik ben blij
FYI: ze hebben deze ook met metertjes en SNMP voodoo, zodat je het stroomverbruik uit kunt lezen enzo. Interessant als je meerdere kasten met die dingen hebt. En er is een model dat een remote powerswitch in zich heeft, kun je machines dus op afstand aan/uitzetten.decramy schreef op woensdag 16 november 2005 @ 16:28:
k zocht eigenlijk zoiets: APC AP7553
[afbeelding]
ik ben blij
De trend is om weer gewooon de ronde stekkers te gebruiken, deze zouden nl. een betere verbinding hebben. Ze zitten veel vaster in het stopcontact dan de 3-polige stekkers.decramy schreef op woensdag 16 november 2005 @ 15:43:
[afbeelding]
Hier zie je duidelijk onderin de gewone ronde stekkers en bovenin de andere die ik prefereer boven de ronde...
Overigens, het type stekkerdoos op de afbeelding is niet zo handig. Ze zijn er ook waar de aansluiting iets gedraaid is, dan kun je er een door strak onder hangen zonder dat de kabels van bovenliggende stekkers in de weg zitten.
[ Voor 21% gewijzigd door seq_uence op 17-11-2005 21:23 ]
Donec eris felix, multos numerabis amicos
En ze zijn veel vaker voorkomend (d.w.z., makkelijker te vinden). Ik zou ook graag een apc hebben met gewone stekkers ipv die doorlusdingen. Probleem is dat ze een stuk groter zijn.seq_uence schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:11:
[...]
De trend is om weer gewooon de ronde stekkers te gebruiken, deze zouden nl. een betere verbinding hebben. Ze zitten veel vaster in het stopcontact dan de 3-polige stekkers.
TS: die dingen heb je ook in 1U en 2U versies he, mocht je geen heel rack tot je beschikking hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 17-11-2005 21:16 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Vinden electriciens altijd fijn, 32A op 1 fase....Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 23:08:
Nee hoor, dat is gewoon een CEE 32A connector op 230V.
waarom denk je dat er geen gewone stekker aanhangt ?seq_uence schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:24:
[...]
Vinden electriciens altijd fijn, 32A op 1 fase....
krachtvoer plugje is er niet voor nix eh
(en dat zijn meestal kringen die 32 a 40 A aankunnen
(en als er meerdere racks zijn en het wordt wat eerlijk verdeelt per fase dan komt dat wel goed hoor-
Voldoen normale stekkerdozen niet om wat stroom uit te halen ofzo?
Als je iets meer geld uitgeeft (10euro) heb je al een stekkerdoos met surge-protection erop, wat is dan de gigantische meerwaarde van een 19" stekkerdoos dat die 4 tot 6 keer zo duur zijn?
19" is standaard, dus een stuk makkelijker mee te werken.Berik schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 09:28:
Wat ik me dan afvraag is, waarom kan je voor een paar euro zowat overal een normale stekkerdoos halen, maar wil je een 19" stekkerdoos, moet je er meteen 40 tot 60euro voor uitgeven?
Als je iets meer geld uitgeeft (10euro) heb je al een stekkerdoos met surge-protection erop, wat is dan de gigantische meerwaarde van een 19" stekkerdoos dat die 4 tot 6 keer zo duur zijn?
Voor een thuisservertje kun je wel een gewone stekkerdoos nemen en met wat tywraps vast zetten, maar als je in een professionele omgeving een x aantal servers moet onderhouden, dan lijkt het me toch makkelijker om iets te hebben dat gewoon past en makkelijk te monteren is (en waarschijnlijk ook van betere kwaliteit is dan een standaard praxis doos van 2 euro)
Ik vind het best logisch dat al dat 19" spul wat duurder is dan het reguliere, omdat het zich allemaal aan de standaard houdt en dus sowieso op elkaar past, maar 4 keer zoveel vind ik net teveel van het goede.
Ook als je kijkt naar andere dingen zoals UPS'en, KVM switches en netwerk-apparatuur. Ik kom wel vaker producten tegen die (precies hetzelfde zijn) in zowel "gewone" en 19" uitoering worden geleverd, het enige verschil is dan de behuizing die zich wel of niet aan een standaard houdt, maar wel met gemak 100 euro duurder is.
Voor zo'n 19" stekkerdoos zou ik best iets meer geld willen betalen, omdat het dus mooier in het rack past. Maar dan heb ik het over 15 tot 20 euro tov 10euro voor de gewone stekkerdoos.
Omdat je niet moet gaan bezuinigen op dat soort onderdelen als je voor 20 tot 30k aan apparatuur in je rack hebt hangenBerik schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 09:28:
Wat ik me dan afvraag is, waarom kan je voor een paar euro zowat overal een normale stekkerdoos halen, maar wil je een 19" stekkerdoos, moet je er meteen 40 tot 60euro voor uitgeven?
Verwijderd
D0hseq_uence schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:24:
[...]
Vinden electriciens altijd fijn, 32A op 1 fase....
Verwijderd
Zelf zijn we daarom overgeschakeld naar 2x 2U APC's
De grotere UPS voorzieningen zijn allemaal 380V hoor.Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 13:38:
[...]
D0hMaar je hoeft geen 380 in je patchkast hebben liggen dan.
Maar je zit dan wel weer met een omvormer naar 230V en dat kost ook geld...
decramy schreef op woensdag 16 november 2005 @ 14:38:
[...]
...
Zijn er ook 19" stekkerdozen met dit soort aansluitingen? Contra-voeding, die dmv doorlus-kabels aangesloten kunnen worden dus.
alvast dank

(C13) Apparatencontactdoos.
Wordt geleverd inclusief bracket.
RN 3030 : 435mm
RN 3031 : 435mm
RN 3032 : 1130mm 19 inch inch horizontaal monteerbaar
Voorzien van 2,5 meter kabel
Eigenschappen:
Max belasting 16A, 250V
Behuizing aluminium Plenty geanodiseerd aluminium
Kunststof delen PP en ABS, RAL 5000
Netsnoer H05VV-F3G1,50mm², lengte 2.5m met
aangespoten haakse rand en busaarde
steker, zwart.
Weet iemand eigenlijk welke APC unit dit is? Zo te zien is dit namelijk een 19" rackmount versie die (hoop ik) ook nog eens remote mmg is. Ik zoek hier namelijk momenteel zelf ook naar; maar wel met de eis dat ik op afstand poorten uit/aan kan zetten...decramy schreef op woensdag 16 november 2005 @ 15:43:
[afbeelding]
Die witte zijn oude modellen, niet meer verkrijgbaar, de zwarte (bovenaan) is een 'Switched Rack PDU', waarschijnlijk model AP7920 (tenminste, dat is 't model die ik zelf ook heb). Die onderste is een heel simpel ding zonder mogelijkheden.Zoetjuh schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 23:39:
[...]
Weet iemand eigenlijk welke APC unit dit is? Zo te zien is dit namelijk een 19" rackmount versie die (hoop ik) ook nog eens remote mmg is. Ik zoek hier namelijk momenteel zelf ook naar; maar wel met de eis dat ik op afstand poorten uit/aan kan zetten...
[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 18-11-2005 23:43 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
De AP7920.. Hmmm.. Vandaar.. ik zat bij APC bij de Basic's te kijken.CyBeR schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 23:42:
[...]
Die witte zijn oude modellen, niet meer verkrijgbaar, de zwarte (bovenaan) is een 'Switched Rack PDU', waarschijnlijk model AP7920 (tenminste, dat is 't model die ik zelf ook heb). Die onderste is een heel simpel ding zonder mogelijkheden.
Zoetjuh is je zeer dankbaar
[ Voor 10% gewijzigd door Zoetjuh op 18-11-2005 23:46 ]
chance favors the prepared mind
Verwijderd