Toon posts:

P5ND2-SLI Deluxe met 3.2 ghz in SLI mode

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag,

We hebben hier op de zaak nogal zware software draaien wat aardig wat geheugen en beeldperformance vreet. het heet Remote director.
Daarmee kan je software matig Proofen en niet meer hardwarematig ;)
We hebben dit dus naar Nederland gehaald.

Ik heb nu dus een nieuwe opstelling in gedachten voor de zaak die ik ook aan hun voor moet leggen.

P5ND2-SLI Deluxe
2x Asus Geforce 6800 GT DDR3 256mb PCI-E
2 GB 667 MHZ DDR-II Kingston
1x 80 GB Barracuda
1x 160 GB Barracuda
P4 3.2 GHZ 1mb chache
Thermaltake PurePower 520 watt

Ehm nu had ik de vraag , Houd die p4 3.2 ghz alles wel bij ? of die het wel aan kan. Ik kan hier niet echt wat over vinden in combinatie met dit moederbord. En iemand die misschien dezelfde opstelling ( Ongeveer heeft ) of die zijn ervaring hier kan neerzetten. Met topic search kon ik niets vinden of ik ben scheel met zoeken.

En aangezien een collega van mij Net 2 AMD 64 heeft binnen gekregen die doorgebrand zijn ,die net een jaar elke dag aan heeft gestaan. Gaat de voorkeur niet uit naar AMD dus laat dat maar achterwege :)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
SLI en AMD gaan gewoon het beste samen. Dat die zijn doorgebrand kan alleen maar door onvoorzichtigheid en te weinig koeling komen, want heb dit nog nooit gehoord. Mijn systeem staat dagen lang aan (overgeklokked en wel, zonder Cool 'n Quiet) zonder dat er ooit een probleem is. Ik kan je dus eigenlijk alleen maar AMD aanraden, want dat is de gewoon dé processor voor 3D-werk. Intel wordt alleen maar heter en slurpt meer energie, dus daar is de kans alleen maar groter :X. Maar ik kan niets zeggen over dat programma. Als het zwaar op 3D-kaarten leunt, zal dit wel voldoende zijn. Maar dat is erg lastig te zeggen.

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 14:24
volgensmij zou dat wel moeten lukken..
zo niet, dan koop/bestel je er een leuke zalman cpufan a la €20 (ongeveer) bij, en overclock je hem een beetje (maar zalman cpufans vergen ook wat onderhoud (af en toe de stof eruitblazen met zo'n hogedrukgeval oid))

edit: je zegt dat het veel geheugen + beeldperformance vergt, dus mij lijkt dat ie dan idd meer naar het geheugen en de videokaarten gaat, dus je hoeft ook geen dikke cpu erin te leggen

[ Voor 28% gewijzigd door Mint op 16-11-2005 15:25 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:50
Wellicht verstandig om bij de leverancier te vragen welke processor een betere performance geeft.
Een doorgebrande AMD 64 ligt iig niet aan de CPU, maar aan wat anders, aangezien de AMD64 qua betrouwbaarheid erg goed is en absoluut niks onderdoet voor een Intel P4.

Verwijderd

En daarbij heb je 3 jaar garantie op die AMD :)
Anders stuur die kapotte AMD maar naar me op graag met aankoopbon ;)

Verwijderd

Topicstarter
hmmm een zalman heb ik liggende full copper die gaat er iig op. En btw die amd waren ws de winchester core..

Nou ja de zooi is besteld, ik zie het allemaal wel :p

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Dat het winchester is maakt niet uit.
Een degelijk moederbord schakelt de boel uit bij oververhitting en laat een alarm afgaan.

[ Voor 4% gewijzigd door J0J0 op 16-11-2005 20:20 ]

specs

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Inderdaad, dat zijn AMD64's kapot zijn gegaan vind ik een raar verhaal eigenlijk. Ik heb hier vrijwel 24/7 een Winchester 3000+ draaien zonder temperatuur problemen, met een Zalman 7700CU.

Maar goed, ik hoop voor je dat alles goed werkt. :)

[ Voor 34% gewijzigd door Frietsaus op 16-11-2005 21:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zodra ik alles binnen heb gekregen draai ik even aantal benchmarkjes en zal ik ze hier posten ( als ik de kans krijg) en dan meteen de ervaringen wat voor problemen etc. het met zich mee brengt :7

Misschien had hij er wel een QTEC voeding in O-) 8) ( uiteraard niet maar toch even om QTEC te flamen :P )

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 10:09 ]

Pagina: 1