Toon posts:

Ervaringen Linksys WAG354G

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er aan te denken een Linksys WAG354G aan te schaffen.
Ziet er zo op het eerste gezicht goed uit, mooi design, adsl2+ compatible, en het is een linksys.
Maar na het lezen van een aantal Engelse reviews las ik dat er problemen zijn met wireless uitval.
Dit kan natuurlijk liggen aan het feit dat onze britse vrienden hun channels niet goed instellen.
Maar ik wordt toch een beetje bang van die reviews :9
Ik wil graag weten welke tweakers al gestoeid hebben met dit modem,
en misschien een kleine review willen geven, zou ik daar heel blij mee zijn :P

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
ADSL2+ compatible

Is een heel ruim begrip natuurlijk. Er is wel een standaard, maar net als met ADSL1 zie je dat iedereen zijn eigen draai eraan geeft. Dus om zeker te zijn dat hij optimaal werkt met jou ISP zal je echt moeten proberen en/of gebruikers ervaringen afwachten mbt ADSL2+.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-02 13:22

Griffin

Is mythical

ik zou ook graag wat ervaringen zien.
Mijn router (etech) is waarschijnlijk kapot en zit te denken om deze te halen.
op die engelse review site komt er goed maar ook slecht nieuws voorbij.
Aangezien mijn pa snel 'zeurt' over het wireless; Moet werken zonder gezeur, moet het een goed systeem zijn dat goed blijft draaien en goed bereik heeft.

Zoals hier boven staat heb ik dus een paar Eisen:
* modem
* router
* wireless AP

Bereik moet in het hele huis goed zijn.
Router komt beneden bij inkomende lijn te staan.
1 pc (mijn) op 1 verdieping (aan de andere kant van het huis)
1 pc (pa en ma) op 2e (zolder) verdieping. (bijna recht erboven (1 meter naar link/rechts ong)
1 laptop , ook achtertuin een beetje.

de pc's hebben een USB dongle van Etech 11Mbps, de laptop heeft een PCMIA 11Mbps kaart (merk = ?).
Dit moet allemaal goed werken (als dit zo is komt er bij mijn pc een linksys 54mbit pci kaartje in.

Nu is het belangrijkste dat het wireless echt goed werkt en gewoon bijna niet uitvalt (een keer btje wegvallen is niet erg zolang maar hersteld kan worden, automatisch of weinig handelingen.)
het erop zetten van die extra antenne kan wel maar het liefst niet, die extra kosten is mijn vader niet echt happy mee. ook vind ik dat het gewoon goed moet werken als ze het zo uitbrengen.

Heeft iemand info voor mij en de andere natuurlijk.

+ wat is nou het beste, elke avond router uitzetten en bij gebruik weer aan. of gewoon altijd aan laten staan?

EDIT:
ik thuis gekomen, nog 1 keer proberen dan, maar eerst nogmaals met contactspray de contactjes van de power even schoonmaken.
en in 1 keer werken :S.
dus het werkt nu even :) , maar er moet wel een nieuwe komen, maar nu even niet zei mn pa

[ Voor 74% gewijzigd door Griffin op 24-11-2005 18:53 ]