Toon posts:

Speedtouch 510 router configuratie

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zo ik ben nu wel een uurtje of 11 in totaal bezig geweest met zoeken, proberen, bellen, etc. en mn vorig topic werd gesloten met de mededeling dat hier heel veel over te vinden was.. No offense, maar dat valt me vies tegen.. Het feit dat ik op een franse computer zit maakt het er allemaal ook niet makkelijker op. Nou ja, voordat ik de thomson lijn van 0,70 eurocent/minuut (hoe durven ze) ga bellen probeer ik het nog een laatste keer met dit draadje.

Probleem is alsvolgt. Volgens mn ISP (wanadoo.fr) is mn modem ingesteld als modem, en niet als router, en daarom zouden er geen 2 comps tegelijk op internet kunnen. Ze willen verder niet helpen omdat dit buiten hun terrein ligt.. Dat terrein van ze is vast zo groot als een kippenhok als ze niet eens hun eigen modems kunnen configureren.

Nou comp 1 pingt comp 2 ok
comp 1 pingt speedtouch ok
comp 2 pingt speedtouch ok
comp 1 maakt connexie internet
comp 2 ook
maar niet tegelijk. dan is de lijn bezet...

1. Dit is zeker het probleem wat wanadoo me vertelde, de modem moet geconfigureerd worden als router , of niet zo zeker ?

en dan voor de koelkast, magnetron en wasmachine:

2. Hoe kan dit precies ? Ik neem aan 10.0.0.138 intikken en de juiste handelingen verrichten. Probleem is dat hier door iedereen in andere draadjes naar de handleiding van de modem verwijst, of naar de FAQ netwerken of troubleshooting enzo, maar ik kan het gewoon niet vinden.... Ik buig diep voor degene die het me aan kan wijzen :) merci d'avance

• Gover
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-04 21:08

Gover

Seti@home Classic: Wiep

Basics:

In welk land zit je? Frankrijk?
Welke ISP? Wanadoo?
Eventueel: welk soort abo. bij de desbetreffende ISP?

Welk type modem (precies?) met welke firmware?

[ Voor 71% gewijzigd door Gover op 16-11-2005 13:35 . Reden: lezen is en blijft een vak... ]

Ervaring varieert lineair met de hoeveelheid geruïneerde apparatuur.

• Gover
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-04 21:08

Gover

Seti@home Classic: Wiep

Ervaring varieert lineair met de hoeveelheid geruïneerde apparatuur.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-04 22:13
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 13:24:
Nou comp 1 pingt comp 2 ok
comp 1 pingt speedtouch ok
svp "ipconfig /all" posten van bovenstaande situatie
comp 2 pingt speedtouch ok
svp "ipconfig /all" posten van bovenstaande situatie

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
systeem 1:

Afbeeldingslocatie: http://img8.imageshack.us/img8/5942/comp14nw.th.jpg

systeem 2:

Afbeeldingslocatie: http://img8.imageshack.us/img8/6545/comp20lp.th.jpg

Land: Frankrijk

ISP: Wanadoo.fr met 512 kbits down 128 kbits up

Modem: Thomson Speedtouch 510 - drivers 4.60.2.0

edit: leuk trouwens he die ipconfigs in het frans... :? 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2005 14:37 ]

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-04 18:57

CSB

:D

Het feit dat je speedtouch ook een PPP verbinding heeft in XP vind ik vreemd. Probeer eens alle netwerkverbindingen behalve de standaard LAN verbinding te verwijderen. Zet alles op standaard in internet explorer, verwijder eventuele inbelverbindingen, etc.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Verwijderd

Topicstarter
Er staat een verbinding bij die ik niet ken: Connexion 1394, en hij wil deze ook niet verwijderen. Hij is nu wel gedesactiveerd. Dit heeft echter niets opgelost. Ik heb op beide computers nu 1 breedband wanadoo verbinding (op systeem 1 actief) en 1 LAN verbinding, (op zowel systeem 1 en 2 actief).

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-04 18:35
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 14:59:
Er staat een verbinding bij die ik niet ken: Connexion 1394
Is je firewire connectie. Heeft verder niets met je probleem te maken.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:52
In je web-config heb je onder Advanced het kopje Templates. Staat daar een NAPT-template bij? Dan moet je die laden, in je speedtouch je adsl-udername en pass opgeven en je hebt ipv een bridge een nat-router :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Is je ST510 wel als router ingesteld, dat is de grote vraag. Blijkbaar wel als DHCP. Is de firmware die erin is geladen speciaal 'Wanadoo-tweaked'? Zoniet, dan zit er vanaf de R4.x firmware een Easy Setup in. Reset je modem eens naar factory default met de knop aan de voorkant (niet via de reset uit de interface), en draai een Easy Setup met de meest basale instellingen van de netwerkprovider die Wanadoo daar in jouw regio heeft. Op die manier voorkom je dat er allerhande rare instellingen in staan mbt. NAT of wat dan ook, de standaard firmware van Thomson is precies goed namelijk.

En haal inderdaad even overbodige verbindingen uit alle PC's weg.

NB, natuurlijk vantevoren goed opletten wat je doet en een fw-backup doen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2005 15:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bij DHCP staan idd 10.0.0.3 en 10.0.0.4 erin, net zoals bij DNS

Bij NAPT however, staat: "There are no NAPT entries defined!"

Dis nie goed dan of wel... ? Ik zou niet weten hoe ik dat in moet laden.. Inside IP Outside IP (0.0.0.0)en Inside port en outside port erachter. Protocol zal wel TCP zijn. Of moet ik dit maar helemaal laten zitten en Blasphemies advies opvolgen ?

edit: bij templates staat wel: pppoe.tpl Routed PPPoE - DHCP - NAPT :?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2005 16:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
mmm probeerde dus eerst de laatste firmware te installeren. Die breekt eigenlijk zonder duidelijke reden af op het eind. Sindsdien kom ik niet meer in mn web interface. Maar internetten kan dus wel, totdat ik m deconnect, dan reconnect hij niet meer, tot na een systeemherstel. zoals nu.....

Anders keil ik het hele tyfus zaakje es door het raam. Kijken of dat wat oplevert.... Even laten zien wie de baas is!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik meen:
advanced - easy setup en dan routed PPPoE - DHCP - NAPT kiezen.

Wel eerst even een backup van je modem instellingen maken, mocht ik het fout hebben ;) Doe je onder advanced - system. Backup is je configuratie, die kun je hier posten zodat je ook handmatig een door ons gemodde file kan uploaden. (je mag private gegevens er wel uithalen)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom echt niet meer in dat menutje

hij vind m gewoon niet meer.

toch zit ik op internet.. vet he computers ? Ik krijg m ook alleen nog geconnect als ik de LAN verbinding activeer. (Ik zit echter rechtstreeks op het modem ondertussen, dat thuisnetwerk laat ik even hangen)

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

^^
Kan goed kloppen want je router geeft natuurlijk zelf een IP aan je modem?

Maar als je ingelogged bent kan je advanced - easy setup wel vinden? Heb je uberhaupt links kopje advanced? Kun je een screenshot plaatsen?

Verwijderd

Topicstarter
Hij herkent het 10.0.0.138 niet meer. Ook met telnet kom ik er niet op. In de browser blijft het leeg, hij geeft gewoon aan dat de pagina niet bestaat. Ik kan de modem ook niet pingen. Althans, niet op 10.0.0.138. Ik heb rechtstreeks de RJ45 in de modem gestoken, en mn ipconfig ziet er nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://img418.imageshack.us/img418/1493/nieuwww3uw.th.jpg

Een icoontje rechtsonder die met die 2 schermpjes die omstebeurt knipperen staat een groot uitroepteken in: Connectie gelimiteerd of niet bestaand... (vertaald vanuit het frans)

Hoe zou ik alle firmware/netwerkinstellingen/drivers etc kunnen uninstallen, want bij het installen van firmware is het geloof ik allemaal begonnen..

edit: er staat geen gateway meer ingesteld ???? :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2005 20:38 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 20:36:
Hij herkent het 10.0.0.138 niet meer. Ook met telnet kom ik er niet op. In de browser blijft het leeg, hij geeft gewoon aan dat de pagina niet bestaat. Ik kan de modem ook niet pingen. Althans, niet op 10.0.0.138. Ik heb rechtstreeks de RJ45 in de modem gestoken, en mn ipconfig ziet er nu zo uit:

[afbeelding]

Een icoontje rechtsonder die met die 2 schermpjes die omstebeurt knipperen staat een groot uitroepteken in: Connectie gelimiteerd of niet bestaand... (vertaald vanuit het frans)

Hoe zou ik alle firmware/netwerkinstellingen/drivers etc kunnen uninstallen, want bij het installen van firmware is het geloof ik allemaal begonnen..

Okay, dit is een duidelijk geval van even hard IP's instellen. Wat je nu moet doen is het volgende (maar dit is echt basic):

1. ALLE overbodige verbindingen verwijderen, zoals al meer is aangegeven in dit topic.
2. Een hard IP instellen voor die VIA Rhine netwerkkaart, in je configuratiescherm -> netwerkverbindingen.
3. Ping naar 10.0.0.138, als dat een antwoord geeft kun je ook inloggen in je IE en is je probleem opgelost, als het iets anders geeft stel je de snelheid van je netwerkkaart op 10/half in, als je dan nog niet kunt pingen doe je de harde systemreset zoals ik hierboven had beschreven.

Succes.

• leuk_he
  • Laatst online: 02:38

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 20:36:

[afbeelding]

/* offtopic: in plaats van een plaatje te hosten kun je gewoon een stuk tekst selecteren in een dos windows en dat dan copieren. al dan neit mbt van het menutje links bovenin */

Je modem deelt blijkbaar geen ipadressen meer uit. dat blijkt ok uit het feit dat JIJ een 169.* adres krijgt.

-Probeer eens op je het modem kunt bereiken op 169.254.141.11, OF stel eens een statisch ip in in je pc (10.0.0.150) en kijk of je het modem dan op 10.0.0.138 kunt bereiken.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
yourblasphemy; op een franse PC is niets basic :p mmm hard IP's instellen ? I begrijp niet helemaal waar en hoe ik dat zou moeten doen. Ik kan wel bij de NIC bij geavanceerd een netwerkadres opgeven, 10.0.0.150 heb ik gekozen ? maakt het uit ? maar het had geen effect. Althans, bij ipconfig krijg ik dan bij autoconfiguratie 0.0.0.0 en bij submask ook 0.0.0.0 ipv dat 169.xxxx adres bij gateway nog steeds geen vermelding, en het conflict op de lan verbinding verdwijnt dan ook niet...
Op 10/half heb ik m ook gezet, had ook geen effect. Betreft de harde reset die je ervoor had geschreven, de knop op de modem doet niets... Heb ook alle overbodige netwerkverbindingen verwijderd. opnieuw de modem geinstalleerd, maar ik denk dat er nog oude firmware ergens staat dat ie weer opnieuw op heeft gepakt dan ?

leuk he; Ahja slepen en kopieren... :) Verder grappig dat je opeens met dat adresje aan komt zetten, ik weet niet waar je die vandaan hebt gehaald, maar daar staat nu wel mijn webinterface. Ik ga even verder klooien.

Bedankt voor de reacties tot zover, als jullie nog iets te binnen schiet ? Ik probeer alles gewoon uit. merci

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2005 22:47 ]

Verwijderd

Dat wat je zei over 10.0.0.150 is prima, echter je moet ook een geldig subnetmasker invoeren (in dit geval 255.255.255.0), gebruik je modem als gateway (10.0.0.138) en ook voor je primaire DNS, laat je secundaire leeg.

Wat betreft de systemreset voor de ST510: eerst geheel uitzetten door de knop 10s in te houden, daarna aanzetten, als middelste lampje groen gaat knipperen op de knop drukken, 6s wachten, als het tweede lampje groen gaat knipperen nogmaals op de knop drukken. Alle lampjes gaan uit en weer aan, procedure compleet. Als het modem dat laatste niet doet moet je het nogmaals proberen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 22:53:
Dat wat je zei over 10.0.0.150 is prima, echter je moet ook een geldig subnetmasker invoeren (in dit geval 255.255.255.0), gebruik je modem als gateway (10.0.0.138) en ook voor je primaire DNS, laat je secundaire leeg.
edit: mmmmmmmmmmmmm waar ?? Ik kan echt niks vinden op dit franse systeem... sorry hoor, toch bedankt :?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2005 23:16 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 23:07:
[...]

edit: mmmmmmmmmmmmm waar ?? Ik kan echt niks vinden op dit franse systeem... sorry hoor, toch bedankt :?
Ik weet de Franse vertaling niet, maar in het Nederlands:

Configuratiescherm -> Netwerkverbindingen -> LAN-verbinding -> Eigenschappen -> Internet-protocol -> Dan de gegevens invoeren.

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Dit zijn de stappen die je ook kan uitvoeren!

Afbeeldingslocatie: http://www.smattie.nl/tweakers/speedtouch/subnet_thum.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Smattie op 16-11-2005 23:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Microsoft(R) Windows DOS
(C)Copyright Microsoft Corp 1990-2001.

C:\DOCUME~1\THOMAS~1>CD\

C:\>ipconfig /all

Configuration IP de Windows

Nom de l'hôte . . . . . . . . . . : Medion
Suffixe DNS principal . . . . . . :
Type de noud . . . . . . . . . . : Inconnu
Routage IP activé . . . . . . . . : Non
Proxy WINS activé . . . . . . . . : Non

Carte Ethernet Connexion au réseau local:

Suffixe DNS propre à la connexion :
Description . . . . . . . . . . . : VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter
Adresse physique . . . . . . . . .: 00-10-DC-F8-D6-62
DHCP activé. . . . . . . . . . . : Non
Adresse IP. . . . . . . . . . . . : 10.0.0.150
Masque de sous-réseau . . . . . . : 255.255.255.0
Passerelle par défaut . . . . . . : 10.0.0.138
Serveurs DNS . . . . . . . . . . : 10.0.0.138

Carte PPP Wanadoo :

Suffixe DNS propre à la connexion :
Description . . . . . . . . . . . : WAN (PPP/SLIP) Interface
Adresse physique . . . . . . . . .: 00-53-45-00-00-00
DHCP activé. . . . . . . . . . . : Non
Adresse IP. . . . . . . . . . . . : 86.194.9.85
Masque de sous-réseau . . . . . . : 255.255.255.255
Passerelle par défaut . . . . . . : 86.194.9.85
Serveurs DNS . . . . . . . . . . : 80.10.246.130
80.10.246.3
NetBIOS sur TCPIP. . . . . . . . : Désactivé

C:\>

Ziet er goed uit nu he ?? heb geen intern conflict meer in ieder geval :) in andere woorden: je bent een genie :) dank u hartelijk.

Ik heb nu een netwerk kaart erbij gehaald en een crosscable en laat deze pc als proxy fungeren. Volgens mij kan er bij dit model speedtouch namelijk geen router geinstalleerd worden...

Internet ------> speedtouch ------> hostcomp ------crosscable------> 2de comp zou in principe moeten werken....

nieuwe ronde nieuwe kansen, tot straks waarschijnlijk in een nieuwe thread :D thx thx thx ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2005 23:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
smattie: ja zo moet ik er inderdaad bij komen hier, ik heb geen tabblad internet protocollen ofzo :) thx

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 23:37:
Volgens mij kan er bij dit model speedtouch namelijk geen router geinstalleerd worden...
Bij een speedtouch 510 in principe juist WEL. Echter in bepaalde netwerk configuraties niet. Echter jij zegt voorheen firmware versie 4.60 gedraaid te hebben (nieuw voor mij) Dus wat jij daar precies hebt :?

dit:

http://www.speedtouch.nl/hotitems.html#versatel
de "bridged RFC1483" configuratie ondersteund. Hierbij wordt slechts de modem functie van de SpeedTouch router benut en kunnen uiteraard de specifieke router "security" functies zoals NAT en Firewall niet worden gebruikt.
Dus ook effe posten HOE je verbinding maakt, wat heb je moeten instellen in het modem/pc om online te gaan. wellicht links naar je (franse) provider waar instructies worden gegeven?

/edit by the way: 169.254.141.11 (/16?) heb ik gevonden door in mijn eigen modem te kijken. Aangezien je een 169 adres had zou je je modem dan ook met een 169 moeten benaderen.

[ Voor 11% gewijzigd door leuk_he op 17-11-2005 10:24 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Verwijderd

Topicstarter
uh nee, ik heb 4.2.10.0.0 als firmware versie. Dit zou de laatste moeten zijn toch ?

Ik weet niet precies wat je bedoelt met 'hoe' ik connect. Gewoon met PPPoE met de factory defaults eigenlijk, maar dat zal je niet willen weten..

In elk geval stort ik me op iets anders, ik ga proberen deze comp als proxy te laten draaien, ik post straks wel ff om te zeggen of het gelukt is.. nogmaals dank ;)

edit: Ik hoorde trouwens dat er meerdere versies speedtouch 510 op de markt zijn. Dat vertelde de kerel in de pjoeterzaak op de hoek mij..

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 14:34 ]

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Speedtouch 510v3: lampjes op de voorkant.
speedtouch 510 v4 lampjes op de bovenkant:

Afbeeldingslocatie: http://www.itchest.co.uk/140.asmx

speedtouch v5 : heet speedtouch 516

Enne, PPPOE enzo moet ik wel weten, want bridged RFC 1983 wordt soms niet in routed mode ondersteund:

http://perso.wanadoo.fr/michel-m/protocolesfai.htm

Affijn: je pc als proxy gebruiken (zie de faq hier: hoe deel ik internet) is wel de oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Nou als je 1 systeem als proxy inzet en een crosscable ertussen legt is het een pies of keek, binnen een half uurtje werkt alles :)
Pagina: 1