Zo ik ben nu wel een uurtje of 11 in totaal bezig geweest met zoeken, proberen, bellen, etc. en mn vorig topic werd gesloten met de mededeling dat hier heel veel over te vinden was.. No offense, maar dat valt me vies tegen.. Het feit dat ik op een franse computer zit maakt het er allemaal ook niet makkelijker op. Nou ja, voordat ik de thomson lijn van 0,70 eurocent/minuut (hoe durven ze) ga bellen probeer ik het nog een laatste keer met dit draadje.
Probleem is alsvolgt. Volgens mn ISP (wanadoo.fr) is mn modem ingesteld als modem, en niet als router, en daarom zouden er geen 2 comps tegelijk op internet kunnen. Ze willen verder niet helpen omdat dit buiten hun terrein ligt.. Dat terrein van ze is vast zo groot als een kippenhok als ze niet eens hun eigen modems kunnen configureren.
Nou comp 1 pingt comp 2 ok
comp 1 pingt speedtouch ok
comp 2 pingt speedtouch ok
comp 1 maakt connexie internet
comp 2 ook
maar niet tegelijk. dan is de lijn bezet...
1. Dit is zeker het probleem wat wanadoo me vertelde, de modem moet geconfigureerd worden als router , of niet zo zeker ?
en dan voor de koelkast, magnetron en wasmachine:
2. Hoe kan dit precies ? Ik neem aan 10.0.0.138 intikken en de juiste handelingen verrichten. Probleem is dat hier door iedereen in andere draadjes naar de handleiding van de modem verwijst, of naar de FAQ netwerken of troubleshooting enzo, maar ik kan het gewoon niet vinden.... Ik buig diep voor degene die het me aan kan wijzen
merci d'avance
Probleem is alsvolgt. Volgens mn ISP (wanadoo.fr) is mn modem ingesteld als modem, en niet als router, en daarom zouden er geen 2 comps tegelijk op internet kunnen. Ze willen verder niet helpen omdat dit buiten hun terrein ligt.. Dat terrein van ze is vast zo groot als een kippenhok als ze niet eens hun eigen modems kunnen configureren.
Nou comp 1 pingt comp 2 ok
comp 1 pingt speedtouch ok
comp 2 pingt speedtouch ok
comp 1 maakt connexie internet
comp 2 ook
maar niet tegelijk. dan is de lijn bezet...
1. Dit is zeker het probleem wat wanadoo me vertelde, de modem moet geconfigureerd worden als router , of niet zo zeker ?
en dan voor de koelkast, magnetron en wasmachine:
2. Hoe kan dit precies ? Ik neem aan 10.0.0.138 intikken en de juiste handelingen verrichten. Probleem is dat hier door iedereen in andere draadjes naar de handleiding van de modem verwijst, of naar de FAQ netwerken of troubleshooting enzo, maar ik kan het gewoon niet vinden.... Ik buig diep voor degene die het me aan kan wijzen