De topic titel is misschien wat onduidelijk, maar ik kan het niet beter kort verwoorden.
Probleemstelleing:
Wij hier thuis hebben sinds 3 dagen last van telefoon terreur.
We worden ongeveer 10x op een dag gebeld voor een onbekend nummer. De telefoon gaat altijd 4x over, tenzij je opneemt natuurlijk.
Zodra je opneemt, hoor je gewoon een pieptoon. (de andere 'persoon' heeft dus opgehangen). Het ophangen gaat zo snel dat je het niet hoort.
Na vanochtend eens in de geschiedenis te kijken van onze nummermelder kwam ik erachter dat er op wel hele nette tijdstippen werd gebeld. Enkele voorbeelden:
Gister:
20:44,21:44, 22:14
Vandaag:
09:29, 10:29,10:59, 11:29.
Toen ik dit zag dacht ik meteen aan een geautomatiseerde bel actie oid.
Er komt ook nog bij dat meerdere mensen in die dorp last hebben van hetzelfde probleem.(ook sinds 3 dagen)
Nou ben ik gewoon heel erg benieuwd wie/wat ons telkens belt.
Is het een op hol geslagen computer?
Criminele organisatie met automatische bel software?
KPN met een software fout?
Aangezien te telefoon altijd 4x overgaat, er direct!! wordt opgehangen zodra je opneemt en er op nogal gestructureerde tijdstippen wordt gebeld, moet het haast wel geautomatiseerd zijn.
Hoe kan ik erachter komen wat dit is? Zijn hier misschien mensen die een soortgelijk geval hebben meegemaakt?
Het lijkt me namelijk wel duidelijk dat dit heel erg vervelend is.
Probleemstelleing:
Wij hier thuis hebben sinds 3 dagen last van telefoon terreur.
We worden ongeveer 10x op een dag gebeld voor een onbekend nummer. De telefoon gaat altijd 4x over, tenzij je opneemt natuurlijk.
Zodra je opneemt, hoor je gewoon een pieptoon. (de andere 'persoon' heeft dus opgehangen). Het ophangen gaat zo snel dat je het niet hoort.
Na vanochtend eens in de geschiedenis te kijken van onze nummermelder kwam ik erachter dat er op wel hele nette tijdstippen werd gebeld. Enkele voorbeelden:
Gister:
20:44,21:44, 22:14
Vandaag:
09:29, 10:29,10:59, 11:29.
Toen ik dit zag dacht ik meteen aan een geautomatiseerde bel actie oid.
Er komt ook nog bij dat meerdere mensen in die dorp last hebben van hetzelfde probleem.(ook sinds 3 dagen)
Nou ben ik gewoon heel erg benieuwd wie/wat ons telkens belt.
Is het een op hol geslagen computer?
Criminele organisatie met automatische bel software?
KPN met een software fout?
Aangezien te telefoon altijd 4x overgaat, er direct!! wordt opgehangen zodra je opneemt en er op nogal gestructureerde tijdstippen wordt gebeld, moet het haast wel geautomatiseerd zijn.
Hoe kan ik erachter komen wat dit is? Zijn hier misschien mensen die een soortgelijk geval hebben meegemaakt?
Het lijkt me namelijk wel duidelijk dat dit heel erg vervelend is.