[2003] Partitietools windows server

Pagina: 1
Acties:

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:10
Hey,

Weet iemand een tooltje waarmee ik partities kan verschuiven waar windows server 2003 op draait? Ik heb ondertussen alle "normale" tooltjes gebruikt als partition magic, partition manager en ook onder windows management kom ik er niet uit.

Iemand wel een werkend tooltje?
thnx

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-02 15:25

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

vanaf command line kun je "diskpart" gebruiken om een hoop partitieinstellingen te regelen.

Zie bijvoorbeeld: How to use Diskpart.exe to extend a data volume in Windows Server.

Een andere optie zou servermagic zijn. Ik zie trouwens net op de site van powerquest Symantex dat servermagic alweer vervangen is door Symantec Volume Manager.
Symantec VolumeManager makes resizing of partitions and volumes quick and easy, enabling an administrator to simply shrink one partition or volume and enlarge another without ever having to perform a backup and restore. For instance, if the NTFS partition on a NT Server needs to be larger, the administrator can simply shrink one of the other partitions that have free space in it, and give that free space to the NTFS partition.
De reden dat andere tools niet werken is, omdat (waarschijnlijk vanwege licentieredenen) deze tools niet functioneren met een server OS.

[ Voor 4% gewijzigd door Question Mark op 16-11-2005 12:58 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01:10
Die tool heb ik dus ook geprobeerd, maar die zegt windows server 2003 ook niet te ondersteunen :(

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-02 12:23

Shuriken

Life is all about priorities

pimsaint schreef op woensdag 16 november 2005 @ 13:10:
Die tool heb ik dus ook geprobeerd, maar die zegt windows server 2003 ook niet te ondersteunen :(
Klopt, die is om de een of andere vage reden alleen geschikt voor 2000 en NT4. We hebben hier zon pakket aangeschaft en kunnen er nu geen kont mee sinds de upgrade naar 2003.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Je zal toch aan een Server editie van één van de door jou genoemde tools moeten. Partition Manager ondersteunt namelijk prima Windows 2003, maar niet in de standaard editie.

Een tip die ik hier eerder ergens heb gelezen is dat als je het systeem start met een Bart's PE cd en dan de gewone versie van Partition Magic uitvoert, hij geen Windows 2003 ziet, maar Windows XP (namelijk: de CD waar je vanaf boot). Dan werkt PM wel goed (zelf niet uitgeprobeert, maar ik heb het bijzonder recent in een WOS of SA topic gelezen). :)

[ Voor 3% gewijzigd door the_shadow op 16-11-2005 13:25 ]

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• DhoTjai
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Je kan partities aanmaken bij "Computer Management". Die zit bij de Administrative Tools, selecter Computer Management en dan Disk Management.

Ook kun je win2k3 installatie cd gebruiken om partities te maken (of winxp cd). Start je computer met cd erin en ga naar de setup. Verder verder verder todat je bij windows op welke schijf/partitie komt en daar partitie aanmaken. Na het aanmaken, setup annuleren. CD eruit, boot en format.

Veel plezier.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

the_shadow schreef op woensdag 16 november 2005 @ 13:25:
Een tip die ik hier eerder ergens heb gelezen is dat als je het systeem start met een Bart's PE cd en dan de gewone versie van Partition Magic uitvoert, hij geen Windows 2003 ziet, maar Windows XP (namelijk: de CD waar je vanaf boot). Dan werkt PM wel goed (zelf niet uitgeprobeert, maar ik heb het bijzonder recent in een WOS of SA topic gelezen). :)
:Y)
Guilty as charged :P

En inderdaad, dat werkt.
Uiteraard doe je dat wel nadat je een goeie backup hebt van je data.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

DhoTjai schreef op woensdag 16 november 2005 @ 22:53:
Je kan partities aanmaken bij "Computer Management". Die zit bij de Administrative Tools, selecter Computer Management en dan Disk Management.

Ook kun je win2k3 installatie cd gebruiken om partities te maken (of winxp cd). Start je computer met cd erin en ga naar de setup. Verder verder verder todat je bij windows op welke schijf/partitie komt en daar partitie aanmaken. Na het aanmaken, setup annuleren. CD eruit, boot en format.

Veel plezier.
Het gaat hier om het verschuiven van data en het resizen van partities waar data op staat. Dat kan nog met Disk Management, nog met de installatie cd ;)
BackSlash32 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 01:33:
[...]

:Y)
Guilty as charged :P

En inderdaad, dat werkt.
Uiteraard doe je dat wel nadat je een goeie backup hebt van je data.
Had ik het dus toch goed onthouden :)

[ Voor 18% gewijzigd door the_shadow op 17-11-2005 01:37 ]

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Heb hier zelf ook een tijd naar lopen zoeken. Een werkende tool is uiteindelijk Acronis PartitionExpert 2003 gebleken. Gewoon onder windows 2003 te gebruiken. Dus ook handig als je geen floppydrive hebt in je systeem.
Pagina: 1