[Horde] From-adres zelf invullen

Pagina: 1
Acties:

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:20
Ik gebruik voor een aantal domeinen op mijn server Horde (IMP) webmail. Soms wil ik daarvandaan iets versturen dat niet van mijn 'default identity' moet komen, maar van een ander e-mailadres. Ik heb dat wel eens gedaan door tijdelijk een nieuwe identity te maken, maar ik zag een paar dagen terug dat het wel degelijk mogelijk is gewoon een tekstveld te hebben voor de afzender.

Ik heb gezocht in de manual van Horde en op Google, maar ik kan nergens vinden waar ik dit in kan stellen. In ieder geval niet in het admin-panel van Horde, en ik ben nu in de conf.php aan het klooien, waar ik echter ook geen resultaat boek.

Voor Horde 2.x was het makkelijk (zie 'user_change_from'). Ik kan echter een dergelijke setting nergens vinden voor 3.0.4. Google geeft allerlei resultaten dat je middels een functie de From op kan halen, maar ik wil het juist zelf in kunnen voeren!

Ik heb zelf al geprobeerd in conf.php de volgende dingen te zetten:
code:
1
2
3
4
$conf['user']['allow_from'] = true;
$conf['user']['allow_fullname'] = true;
$conf['user']['allow_change_from'] = true;
$conf['user']['allow_change_fullname'] = true;
en ditzelfde onder $conf['compose'].

Niets gaf resultaat... Is dit überhaupt mogelijk, of zit ik in een heel verkeerde hoek te zoeken?

[ Voor 9% gewijzigd door sjroorda op 16-11-2005 12:17 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:29
Zit het 'm misschien ergens in dit lijstje?

• sjroorda
Die heb ik zelf al gelinkt :+. Nee, dat lijstje is voor versie 2.x, en ik heb hier 3.0.4. Het genoemde bestand defaults.php3 bestaat niet meer, en de bestanden conf.php en prefs.php hebben een heel andere structuur. Mijn vraag is dus waar het betreffende equivalent te vinden is!

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11-2025

RagaBaSH

Huttenbouwer

In de Horde CVS (versie 3.0.6+) kwam ik prefs.php.dist tegen.

deze heeft een aantal standaard waardes die je kan veranderen in hooks.php. kijk maar even op regels 193 t/m 213 in de bovenstaande link. kan je waarschijnlijk wel wat mee.

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

• sjroorda
RagaBaSH schreef op woensdag 16 november 2005 @ 14:40:
In de Horde CVS (versie 3.0.6+) kwam ik prefs.php.dist tegen.

deze heeft een aantal standaard waardes die je kan veranderen in hooks.php. kijk maar even op regels 193 t/m 213 in de bovenstaande link. kan je waarschijnlijk wel wat mee.
Deze constructie ben ik eerder tegengekomen. Dit is echter bedoeld om a.h.v. een functie de waarden voor het From-veld op te halen. Ik wil juist een vrije invoer forceren. Ik heb een beetje zitten proberen met dingen toevoegen, maar het biedt geen oplossing...

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11-2025

RagaBaSH

Huttenbouwer

hmmm, nog eens zitten zoeken door de cvs (makkelijkste manier om de source te zien op m´n werk).
en bleek dat ik vorige keer alleen naar het framework zat te kijken.
Als ik in IMP kijk naar compose.php dan zie ik aan het einde dat hij voor de FROM header de informatie puur uit de identities haalt. en daar houd het voor mij een beetje op (hij wil de identities.php uit de root van je horde halen, die staat niet in de cvs hier).

maar aangezien er geen php in zit die checkt of je wel of niet een eigen from mag invullen lijkt het mij dat je in horde 3.0.x alleen je FROM headers mag aanpassen in je identities file/config. lijkt me dus niet mogelijk wat je wenst met horde 3. wel met 2 blijkbaar...

je zou het er zelf in kunnen hacken. compose.php rond regel 920 staat het stukje over de FROM header.

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

• sjroorda
Dank, ben er met deze aanwijzingen uitgekomen. Eigenlijk is 1 wijziging voldoende: in het bestand /etc/psa-horde/horde/prefs.php staat de code (althans, bij mij):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
$_prefs['default_identity'] = array(
    'value' => 0,
    'locked' => false,
    'shared' => true,
    'type' => 'enum',
    'enum' => (isset($identity) && is_object($identity)) ? $identity->getAll('id') : array(),
    'desc' => _("Your default identity:")
);

Wanneer je 'locked' op true zet, kan je zelf je afzender (e-mailadres) invullen. Kijk voor de afhandeling van deze variable in ./templates/compose/compose.inc, daaruit heb ik de oplossing gevonden, en wellicht kan je daar nog meer wijzigen.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:29
sjroorda schreef op woensdag 16 november 2005 @ 12:57:
Die heb ik zelf al gelinkt :+. Nee, dat lijstje is voor versie 2.x, en ik heb hier 3.0.4.
OMG...lezen voor gevorderden 8)7
Pagina: 1